Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 77

Ämne: Jakkans 200sx s14.5 2jz Drift

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Liten uppdatering då!

Jag har svetsat igen alla onödiga hål i torpedväggen sen fipplat och bråkat med stolar, fästen för stolar och bälten och samt bältesstaget som har tagit en jäkla tid att få till men det gick tillslut.

Också kapat bort rattlåset så jag inte behöver oroa mig att den råkar skutta i medans man kör!

Lagomt kort avstånd från stol till bältesstaget!

Lekte lite med vart mina DEFI mätare skulle sitta någonstans. saknar dock ett fäste för 4e och sista mätaren men tror det blir för kluddrigt ifall jag ska sätta 4st på samma ställe.

Tog isär och rengjorde drivknuten åt kardanen nu när jag visste att den passa och kladda på med nytt fett då det gamla hade gjort sitt!

Har några orders på delar som tar mkt längre tid än beräknat som jag väntar på.. typ som svarta AN kopplingar och svart stålomspunnen slang som ska vara nån variant som tål E85 bättre..
    Blir att göra lista på delar jag saknar nästa gång man drar till garaget och se hur mycket det egentligen är.
    Egentligen mest småplock men behöver dom ändå!

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Dags att uppdatera kanske!

Det har tagit en jäääääkla tid att fixa alla kontakter till VEMSet och har även gjort nya kabelstammar till fram å baklyktor.

Istället för att mixtra ihop nåt eget relä / säkrnings system och spara tid inhandlades en sån här fin liten låda och lite biltema kontakter!

Kabeldragning från helvetet! Klippa, klistra kablar å kontakter till ett styckte VEMS.

Och igår kom en massa roliga paket från bland annat Sponsoren Badass parts!!
    Bland annat Brian crower 272° kammar, drev, billet knaster, fjädrar och titan brickor!

Eftersom original bromsservon inte fick plats och jag är för lång för ett normalt pedalställ så fick det bli en sån här men det blev trångt med den med men det går om jag ställer den på sniskan.
    Funderar på att borra nya hål för cylindrarna så dom lutar kanske 45° istället för nästan 90°.

Har aldrig varit med om att en gasklocka till svetsen helt plötsligt lägger av... höll på svetsa nu i helgen och den bråkade med att inte skicka nån gas till munstycket trots det var gas i tuben. Trodde det var slagg vid handtaget som bråkat så jag lossar utgående från svetsen och då fungerar den igen tills dagen efter.. då lägger den av helt.

Tar isär den så gott jag kan och blåser igenom den från alla håll utan resultat så det fick bli en ny...

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Våga vägra pedalställ!

Denna fina universal bromsvåg passar som ett smäck!
    Den går även fri insuget!

Kapa för tryckrör och luftkanal till insugsfiltret i kabelkaoset!

Inredningen borta ännu en gång för att göra lite finlir på fästen för kablar och värmepaketet när den kommer sen ska den preppas för lackering i kupén.

Det är fortfarande blästersand som jag inte fått bort sen jag blästrade i höstas som rasar från alla vrån.. Blir att gå igenom den ordentligt med dammsugare och tryckluft innan man blåser på nån färg..

Grenröret redo för att lämnas in på svetsning!

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Liten update då kanske.

Som dom flesta vet så är det mycket av det som inte syns som tar väldigt mycket tid och inte är värt att visa heller.

Olje och styrservo kylarna har fått sig en egen plats.

Framskärmarna har blivit breddad 22mm på varje sida och är lämnad iväg till en som ska göra en gjutform och sedan blir slutresultatet i glasfiber.

Tanklocket snart borta!

Fasen så gullig Dzus låsen är om man har rätt längd på dom!

Fick hem grenröret från svetsning så bara att hinka i motorn igen och börja med tryckrören!

Så här såg det ut ikväll innan man släckte ner.

Först på listan för morgondagen är att hitta någon här i stan som kan bocka till 35mm rostfria kylarrör och gärna pressa nån muff så inte dom kan hoppar ur slangarna sen fortsätta preppa bilen för lackering!
    Stressa som fan inför utställningen på första Maj här i Övik!!!

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2013
    Bil
    S13

Standard

Ser riktigt bra ut! Keep up the good work!

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Kort update på vad som sker!

Bashbaren färdig!

Kardanen fick sig en skvätt färg bland annat. Gött att få måla nåt som omväxling mot att slipa :P

Eftersom det inte finns pengar till en 2-vägs diff till min R34 klump så tänkte jag motvilligt svetsa men det tog stopp för det också när jag öppnade upp och såg vad som fanns där i.

Helical LSD Diff, Får bara fungera tills man har råd med en riktig 2-vägs.

Lite bökigt att göra bromsrör då insuget låg så nära bromsvågen men det gick ju det här med!

Förberett med alu plåtar för mina soppa delar som anländer vilken dag som helst nu!

Några dagar gammal bild men ungefär såhär ser kaoset ut nu med då det är full fart med slipning och preppning inför lack!

Fick mig ett roligt paket från sponsorn Whifbitz Garage UK!!
    1200Nm 2 skivig SPEC koppling och billet remhjul.

Kunde ju inte låta bli att testa så det verkligen passa och det gjorde det! väntar bara på vilka moment bultarna ska dras i innan den monteras på riktigt!

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Slipa, slipa, slipa!

Färg!

Rätt nöjd med hur resultated blev på mitt hemmaknegade vxllådsfästet blev

Aldrig att jag någonsin blästrar en bil invändigt igen.. Sanden tar ju aldrig slut... har säkert blåst och dammsugit dryga 5ggr men ändå så finns det kvar..

Påväg mot lackhörnan! Notera hur låg bilen blev efter jag monterade nya spindlarna.. spånskivan till höger är 120cm hög..
    Måste höja den rätt mycket för att ha en chans att ta mig upp på biltransporten..

Färgen får inte en ärlig chans med mobilkameran.. längtar tills jag får dra ut den i solljuset!

Måste få tag i en lackbox jag kan få hyra nu bara här i stan för att köra utsidan bilen och kjolar etc..

Stort tack till Micke Forsberg / Öviks Lack&Service för att du hjälper mig med slipning, maskering och målning!

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Lite lek som en polare trixar med för att få lite lyx med alla steg i vindrutetorkarmotorn ska fungera

26/4 Lastat för att rulla mot stolt industriservice där vi får låna lacklokal

26/4

1/5

Här är kaoset efter utställningen på 1a Maj.. Blir vila i några dagar och hämta energi innan man drar igång med allt igen!

Stort tack till Stolt Industriservice AB för lån av lokal att lakera i samt sponsring av pulverlackeringen!

http://www.stoltindustri.se/

Sist men absolut inte minst så ska Micke Forsberg. Öviks Lack & Service ha ett stort tack för alla dessa timmar du har lagt ner på spackling, slipning och allt annat däromkring så detta blev verklighet!
    https://www.facebook.com/groups/1484...93195/?fref=ts

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Håller på för fullt men de saker man gör är sånt som inte syns!

Fick faktiskt äntligen bromsarna för nån vecka sedan som jag bråkat med.. fått slipa på spindlarna och schimsat rätt bra för att centrera oken på skivorna.. Men nu är alla 4 på plats och snurrar fritt!
    330x32mm skivor med 4-kolv bak samt 6kolvs ok fram.

Hela bromssystemet är iaf färdigt så imorgon blir det att fylla upp och se så det är tätt överallt så jag kan prova lufta systemet!

Stort tack ska Mekonomen i Örnsköldsvik ha för deras insats och hjälp till detta bygge!
    Dom sponsrar mig med bland annat oljor och vätskor till hela bilen!

Ny dag imorgon och ska fortsätta med att klippa och klistra AN slang och kopplingar så jag kan hålla min planering med att göra en uppstart på söndag och sedan passa tiden för bänkning hos dynotech den 6/6!
    Senast redigerat av Jakkan den 2014-05-22 klockan 15:51.

Member Balantzzs avatar
    Reg.datum
    Dec 2012
    Bil
    S13

Standard

Ser ut att bli riktigt bra det här mycket tid går verkligen åt, åt sånt som inte syns

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •