Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 77

Ämne: Jakkans 200sx s14.5 2jz Drift

  1. #21
    Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Ort
    Hjo
    Bil
    S13
    Inlägg
    199

    Standard

    Grymt!
    200sx s14

  2. #22
    Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Bil
    S13
    Inlägg
    239

    Standard

    Lite som hänt då.

    Nav byte! Ajdens DW kopior.
    Blev ingen bild på bak.



    Måste fippla mer med hjulinställningen då alla siffror är ****ed up sen jag tog isär alla bärarmar när jag målade om dom, speciellt bak!



    Domkraftsfästet bak färdigt!




    Har inte riktigt bestämt mig hur bashbaren ska bli i nederkant än men blev helt klart mkt lättare att montera fronten!



    Här börja jag på nåt som jag aldrig gjort förr.. dock är jag rätt nöjd över att vara första grenröret man fipplar med. Måste bara hitta nån som kan tigga ihop det åt mig då jag inte kan tigga själv.





    Det blev rätt trångt men har måttat så ett 3" rör ska få plats!




    Med de nya spindlarna så höjer man ju navet med 50mm.. det tycker inte japspeed bärarmarna om då jag inte fick dit en 17" fälg som jag ville..

    Kapa koniska distansen ca 10mm och tappen ca 15mm och fixa mer gängor, då gick allt fritt!





    Om jag justerar in stolen där jag vill ha den så hamnar jag så jäkla långt bak så jag inte skulle nå växelspaken..
    Måste byta rattnav till nån som bygger ca 10cm extra och detta är försök 1 till växelspak flytt!

    Är nöjd med placeringen och har korta slag där alla länkar är men inte med att allt drar sig vid svetsning så det går tungt på 1an,2an, 5an och backen.. får fila lite och kleta in med nån smörja så kanske det går lättare.


  3. #23
    Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Bil
    S13
    Inlägg
    239

    Standard

    Nu så är man nöjd med växelspak partiet! Korta å fasta steg och inget kärvar!
    Blev att jag fick göra nytt stag mellan spakarna för den förra va för snett och den tjockare spaken lutade för mycket åt förarstolen.

    Vill hitta nån som kan lättra spaken åt mig sen slänga på lite färg så är jag jätte nöjd!


  4. #24
    Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Ort
    Örnsköldsvik
    Bil
    R32
    Inlägg
    2 105

    Standard

    Sportig spak!
    Måste ta mig en titt i garaget ditt när det lugnat ner sig här hemma lite.
    Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
    tecman möter mr. Holset Förra projektet
    Facebook ---- Garaget.org sidan

  5. #25
    Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Bil
    S13
    Inlägg
    239

    Standard

    Tyck jag du borde göra Tecman! Leka lite med VEMSet då kanske :P

  6. #26
    Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Bil
    S13
    Inlägg
    239

    Standard

    Fått hem kardanaxeln från svetsning!
    Satt som ett smäck!




    Tjuvlånade jimzon's rattnav för att testa hur lång rattspacer jag skulle behöva och 10cm blir perfekt! Så måste få iväg NRG navet och köpa en längre.
    Testade samtidigt vart handbromsen skulle vara och brände fast plattjärnet den ska sitta i.








    Nu inatt blir det tåget söderut mot Jönköping för att se ifall man hittar en biltransport

  7. #27
    Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2013
    Ort
    Skåne
    Bil
    S13
    Inlägg
    46

    Standard

    Du köra alltså helt utan stödlager? Hur lång e din kardan?

  8. #28
    Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Bil
    S13
    Inlägg
    239

    Standard

    Ja precis! Självaste axeln mellan knutkorsen blev 99.5cm.
    Sen har jag inte tagit totala måttet än.

  9. #29
    Member
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Östhammar
    Bil
    S13, Annan
    Inlägg
    67

    Standard

    Sjysst bygge, vem svetsade kardanen?

  10. #30
    Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Bil
    S13
    Inlägg
    239

    Standard

    Ajdens Mekaniska i sundsvall brände ihop den.


    Blev inte många timmar i garaget i helgen då man tog tiden att hämta ett styckte biltransport 80mil söderut.

    Det var rätt intressant att köra olastad med dubbelmontage, dubbdäck med dragna dubb och klass 1 varning med snö/slask från Gävle till Övik!
    Fort gick det inte heller!

    Lite fix men nu kan man åtminstone flytta 200an själv!



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •