Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 77 av 77

Ämne: Jakkans 200sx s14.5 2jz Drift

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Äntligen har jag fått mitt RB-look bodykit ifrån L-M-R.se! MYCKET nöjd över passformen av denna!!
    Behöver bara i princip ta bort lite gjutskägg sen matta ner och måla dom!

Några bilder på hur det ser ut i garaget just nu.
    Finslipar lite kanter av plasten

Alla pratar ju om att skummet i fuelcells inte tål E85 så jag tog lös tanken, slet ur skummet och sköljde ur tanken.
    Tog lös filtrerna och till min förvånad så fanns det inte nåt skit alls på dom!

Några bilder på transan nu när fäste för ramper är klara.

Snart så! Bara vänta på att kopplingen ska komma tillbaka ifrån att bli svarvad så det är rätt förspänning på tryckplatta och lameller.
    Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
    L-M-R.se - Hydroscand Övik

Member Tomskes avatar
    Reg.datum
    Dec 2009
    Bil
    S13, S14a, S15

Standard

gatebil? ja ska försöka sikta på de o vi har väl lika mycket kvar att göra ;D .. (köpte växellådsfästet för r154 av dig)

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Hehe :P I år blir det att fokusera på Northern drift series då jag jobbar shift på 14 dagar och hade nog struligt att få ledigt för de 3 tävlingarna NDS har :/

Börjar bli lite panik då första tävlingen är 6/6 och jag väntar fortfarande på kopplingen. . . Måste ju få provköra så jag vet att allt lirar med nya lådan!

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Vill börja med att säga att det är tur jag har Mekonomen i övik som hjälper till med delar jag behöver för bygget och dragbilen!
    Ett set med nya sailun atrezzo ZSR som Mekonomen sponsrat!

Stressa i med motor och låda efter att ha kört 70mil för att hämta kopplingen då frakt bolaget inte kunde garantera att paketet skulle vara framme innan helgen...

Lyssna på detta video klipp.. detta var det vi fick höra efter vi monterat ihop motor och låda samt runtomkring.
    Spridarna hade kladdat ihop så den går inte på alla. Dunket kommer ifrån avgassystemet då det slog emot växellådsfästet. Gnisslet va det som störde mig mest..

http://www.garaget.org/video/149349

Efter mycket bök och felsökning och testa sig fram med att shimsa urtrampningslagret då vi trodde det satt snett eller att det inte centrerade emot solfjädern på tryckplattan etc etc.

Vi slet ner lådan och såg direkt att något inte stod rätt till.
    Centrerings axeln för utrampningslagret var för lång efter modifiering på sprängkåpan av personen som gjorde jobbet och hade blivit nersvarvad av centrumet på en av lamellerna.

Gnisslet borta efter att ha slipat av axeln lite så bara resten kvar!

Mekonomen ställer upp med akut hjulinställning!

Efter hjulinställningen så lastas bilen och drar direkt till Dynotech i Umeå för att byta ut de defekta spridarna till nya och låta robban leka med sina magiska fingrar och mappa in dom.

http://www.garaget.org/video/149347

20 häst och ca 30Nm mindre på hjulen på 0.1 mindre ladd än tidigare. Däremot fick jag en mycket rappare motor så jag klagar inte!

Dock så började kopplingscylindern vid pedalen läka vid provkörningen.. Då var klockan typ 3 på fredag morgon så det var bara att inse att det är lika bra att vi kastar in handduken för kalix tävlingen och fixar felen och går igenom bilen en extra gång för att vara säker på att allting fungerar.

Lastar av 05.30 fredag morgon.. tungt och surt att inte få köra i Kalix efter att ha gjort verkligen allt jag kunnat för att få ihop den.. Men vad gör man..

Tog isär den läkande cylinder och det syns rätt snabbt att kolven är sliten..
    Jag hade dock beställt en större cylinder i tron om att den nuvarande inte tryckte tillräckligt med olja så en sådan låg på posten och väntade men trodde inte den skulle behövas.

Efter bytet inser jag att den nya större cylindern verkligen behövdes! Kopplingen kopplar ur betydligt bättre än den gamla som gick sönder!

Ut och provköra!

Test drive!!!!!

http://www.garaget.org/video/149348

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ro1Ye9GO9Y8[/youtube]
    Bättre göra såhär
    Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
    tecman möter mr. Holset Förra projektet
    Facebook ---- Garaget.org sidan

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Tecman. Jag försökte men misslyckades avsevärt :P

Member
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

måste vara sjukt trevligt med dogbox och skönt att sakerna föll på plats till slut iallafall
    BJ LACK AB

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •