Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: PowerHouse LurkTech växer fram

Hall of Fame Legend thomass avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Ser bra ut! Du har de där extra 10m2 som jag saknar. Eller var det 20m2? Eller 30m2?
    Synd bara att klåparna som byggde mitt inte tyckte det fanns behov av vatten och rejält med ström.

Mike -> Bara ut och leta garage med hus!
    Thomas Söderholm
    Medlem #004

Hall of Fame Legend MikeTakeaHikes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Thomas: Hade varit nice alltså.
    #167 Mikael G, Stockholm
    Moderator - NOGS.SE

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

sugen jag vart på att färdigställa mitt drömgarage nu då ....

tog till lite till jag och det vart drygt 80 kv invändigt 4m i nock på högdelen , passade även på att dra golvärme vatten (vvc så klar ) samt även ett muggavlopp

men som sagt det är ljus år ifrån färdigställt

här ser man planlöslingen ganska bra under uppbyggnaden

här är från baksidan där man även ser utbyggnaden av huset ,från mitt i bild och till vänster är bara garage taket på "lågdelen" är altan till nya vardags rummet

tanken var att försöka få det att smälta in bra i området utan att sticka ut framifrån, så det ser inte specielt högt ut men här syns höjden ganska tydligt så visst blir det lyft när ekonomin tillåter

bygget har ju kommit en heldel längre än på bilderna dessa var dock dom ända jag hitta som jag slängt upp på nätet sitter faktis i skrivande stund ute i nya delen
    www.projectz.se

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av thomas Visa inlägg
    Synd bara att klåparna som byggde mitt inte tyckte det fanns behov av vatten och rejält med ström.
    jag har dragit in 3x6kv kabel i daxläget avsäkrat 25A
    www.projectz.se

Member Lurkbloms avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Kul feedback, tack!

Rosell=> det där kommer bli hur bra som helst och lite till, men det är farligt och ajabaja att börja flytta in saker innan allt är klart!

Min platta är 8,4x5,2m. Hade gärna fått vara 10x6 men planerar man sin yta väl och framförallt, håller snyggt och städat, så kommer man långt.
    Jag har 400v 25Ah indraget, satte både 16A och 32A handske oavsett när man skulle behöva 32án.... 10st 2x36w armaturer i 3 kluster, 3 slingor vattenburen golvvärme, dock bara för framtida behov, hade en 4 år gammal 6kw LLP till övers från gamla huset som räcker MYCKET mer än väl för behovet... ända nackdelen är väll att det känns lite väl lyxigt att 16 grader är minimum vilket blir typ 18 i verkstan.... men men.... 250:- i månaden är helt okej på den ytan.
    Tänkte dra både kall och varmvatten från husets bergvärmen men 40m kulvertslang med golvvärme tur och retur (quattro) var ju helt vedervärdigt dyrt så det fick vänta... Hittade en liten trevlig 10 liters VVB som sitter under diskbänken och räcker mer än väl till handtvätt och fylla tvätthinken.... Payback tiden för kulvertslangen blir nog typ 300år om man ser till den något sämre verkningsgraden på VVB´n....

Nu börjar sista inredningen komma på plats, hyllor och tavlor. Tyvärr blev mina luckor till bänkskåpen restade och kommer i mitten maj..... rostfria! Najs...
    Skall göra klart all VVS i dagarna och sen blir det till att montera avgassugen. Sitta och justera på tomgång har man gjort lite för många gånger.... "jag skall bara..." Sen har det gått 45 minuter och man har pannknack i 3 dagar...
    Sen åker nog TV´n och diagnosdatorn upp. GrandTurismo med bira i garaget i sommar någon?!?
    Skall bli så ***** skönt att packa upp de förhoppningsvis sista flyttlådorna i mtt liv, 19 kartonger med verktyg, kem, förbrukningsartiklar och bra och ha grejer.... Man är som en jäkla hamster!

Niclas Törnblom #97
    Solutions by LurkTech Engineering , Sveriges snabbast svängande 200SX?, SS@1.24.60

Styrelseledamot Mattans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Fan Lurken!
    Nu blir jag ju sugen att städa mitt garage! Hur skall jag hinna det? Eftersom det är ditt fel får du komma och städa... Och gräva in ny el, har 3x1,5 i dagsläget, liiite klent :-(
    Mattias Ahlkvist #838
    Sekreterare, Nissan Owners Group Sweden

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

kulvert slang är inte gratis kollade pris åt en polare för ett tag sen och en med dubbla 40 pipor och dubbla 28 (varmvatten samt cirkulation) den skulle jag få loss för runt 900kr meter + moms vad är det för dim samt utförande du jagar??
    www.projectz.se

Hall of Fame Legend Biggs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Givetvis skall insidan vara klar innan jag belamrar ytan!
    Niklas Rosell #628

Member Lurkbloms avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Igår packades 8 av kartongerna upp och sorterades in på sina nya platser.... jag kommer ju ha oceaner av plats kvar!!!
    Samtidigt som jag tittade på Discovery på nymonterade 37-tummaren.... Ska de va så ska de va!

kulvert slang är inte gratis kollade pris åt en polare för ett tag sen och en med dubbla 40 pipor och dubbla 28 (varmvatten samt cirkulation) den skulle jag få loss för runt 900kr meter + moms vad är det för dim samt utförande du jagar??
    Det är typ den dim jag skulle använda mig av osså på den sträckan... men jag har lagt det på framtiden till LLP´n packar ihop. 30-40 lax + markarbeten och kopplingar var inte riktigt något som var inräknat i min byggbudget...

Fan Lurken!
    Nu blir jag ju sugen att städa mitt garage! Hur skall jag hinna det? Eftersom det är ditt fel får du komma och städa... Och gräva in ny el, har 3x1,5 i dagsläget, liiite klent :-(
    Om du städar så komemr jag och drar in elen. Borde ge mig en sisådär 12-15 års marginal...
    Niclas Törnblom #97
    Solutions by LurkTech Engineering , Sveriges snabbast svängande 200SX?, SS@1.24.60

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

vilket garage! Med ordentligt lyft!

inte avis alls...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer