Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: s13 startar inte trots soppa till tändning/men ingen tändning

Member
    Reg.datum
    Sep 2009
    Bil
    S13

Standard s13 startar inte trots soppa till tändning/men ingen tändning

Efter att min t28bb bestämde sig för att rasa så köpte jag en ny, köpte även 444cc och z32lmm även då turbo pilot steg 3 chip, efter att ha plockat ner och monterat allt igen så skulle det va dags för uppstart!

Vrid om nyckeln och försöker starta bilen, inget händer bilen står endast och chirrar(stavas det så ?) har kollat alla slangar kablar, den får soppa till tändstiften men de tänder inte, har tagit ut dem och haft dem kopplade för att se efter gnista, då fick jag även en liten dusch av soppa, stiften är snus torra inte alls blöta.

Vet inte var jag ska börja har inga mer ideer om vad det kan vara, har testat med steg2 och steg3 chip har dock inte original kvar ;(

Har kollat kamalgivaren tagit av CASn men ser inga fel :S

mvh Robin

Hall of Fame Legend DeJis avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Bilen fungerade väl innan du bytte spridare, turbo och lmm? Vore ju konstigt om du fått ett tändproblem helt utan anledning.. så jag gissar att felet ligger i skicket, eller installationen av någon av de delarna du nyss installerat.

Vi börjar med de självklara frågorna. Ursäkta om det är nedlåtande, men jag känner ju inte dig och allt är möjligt :

du har trippelkollat så du har kopplat LMM'en rätt? Helt säker på att det är 444cc spridare och ett turbopilot steg 3 du fått? Satt chippet åt rätt håll? Satt bränsleslangarna åt rätt håll när du hade lös railen (om du tog lös slangarna alltså)?

Member
    Reg.datum
    Sep 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av DeJi Visa inlägg
    Bilen fungerade väl innan du bytte spridare, turbo och lmm? Vore ju konstigt om du fått ett tändproblem helt utan anledning.. så jag gissar att felet ligger i skicket, eller installationen av någon av de delarna du nyss installerat.

Vi börjar med de självklara frågorna. Ursäkta om det är nedlåtande, men jag känner ju inte dig och allt är möjligt :

du har trippelkollat så du har kopplat LMM'en rätt? Helt säker på att det är 444cc spridare och ett turbopilot steg 3 du fått? Satt chippet åt rätt håll? Satt bränsleslangarna åt rätt håll när du hade lös railen (om du tog lös slangarna alltså)?
    lugnt fråga vad som tar inte illa upp nix tog inte loss railen alls utan gjorde som det stod i nogs "guiden" så bara bende upp den lite sen stoppa in dem på plats, japp helt 100% köpte LMM och chippet av turbopilot själv så betvivlar att det är chipp eller LMM

edit: ja chippet sitter åt rätt håll med den lilla innåtfliken mot det vita sträcket så att säga :P

Hall of Fame Legend jensclaudiuss avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag har provat att sätta chipet åt fel håll och då satte något relä ingång och klickade konstant samt så gick soppapumpen i ett och bilen ville ej starta.....

Spontant känns det som om det vore något med LMM, hade själv problem med just z32 lmm när den skulle kopplas in och bilen inte ville starta, berodde på att en av de pressade kontakterna hade släppt, så efter jag lött ihop allt så funkade det.

Member Skankes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Nu kanske jag inte är helt säker på detta, men om du inte får någon gnista. Det har väl inte med LMM att göra?

Får du ingen gnista så beror väl de på något annat?

Member
    Reg.datum
    Sep 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Skanke Visa inlägg
    Nu kanske jag inte är helt säker på detta, men om du inte får någon gnista. Det har väl inte med LMM att göra?

Får du ingen gnista så beror väl de på något annat?
    Det är min tanke med för så som jag har uppfattat det så ska man kunna starta utan lmm bara det att den ska gå illa

Member
    Reg.datum
    Sep 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av jensclaudius Visa inlägg
    Jag har provat att sätta chipet åt fel håll och då satte något relä ingång och klickade konstant samt så gick soppapumpen i ett och bilen ville ej starta.....

Spontant känns det som om det vore något med LMM, hade själv problem med just z32 lmm när den skulle kopplas in och bilen inte ville starta, berodde på att en av de pressade kontakterna hade släppt, så efter jag lött ihop allt så funkade det.
    Det är ungefär det som händer mig med ! men de hade släppt i själva kontakten till z32an ?

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

har du kopplat bort eller kanske råkat stöta sönder tändförstärkaren när du bytte turbo kanske? Den sitter ju på fjädertornet precis vid turbon

Member
    Reg.datum
    Sep 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av DeJi Visa inlägg
    har du kopplat bort eller kanske råkat stöta sönder tändförstärkaren när du bytte turbo kanske? Den sitter ju på fjädertornet precis vid turbon
    DET kan jag mycket väl ha gjort det är en vanlig kontakt som sitter där eller ?

TACKAR för infon!

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

två gråa kontakter. En in och en ut ur tändförstärkaren, som är en fyrkantig klump med kylflänsar, om du inte vet hur den ser ut.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •