Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Från 215 breda däck till 225, skillnad?

Member
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard Från 215 breda däck till 225, skillnad?

Hej!

Kör som bäst med 8'' breda 17'' fälgar och 215/45 däck, ska byta samtliga däck så tänkte köra med 225/45 nu istället då jag måste få bilen några mm högre inför besiktningen. Undrar dock nu, borde det gå klart utan att ta i nånstans?

Sen undrar jag även att ser det mycket fulare ut med 225or på 8'' breda fälgar än med 215?

Här är bild på hur det nu ser ut (med 215) :

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d..._dackfalg2.jpg

Riktigt tacksam för snabba svar! MVH "liquisole"

Member shoguns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Kommer knappt märkas någon skillnad alls. Här är 10" med motsvarande 285 resp 255 (något breddad kaross dock samt temporärt negativt ET fram)

Member
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av shogun Visa inlägg
    Kommer knappt märkas någon skillnad alls. Här är 10" med motsvarande 285 resp 255 (något breddad kaross dock samt temporärt negativt ET fram)

ser ju lagom gött ut

men blir att köra på 225or då, förresten så hade samtliga däck slitits på insidan, så blir att föra den på hjulinställning eller vafan det heter =D , kan det vara sänkfjädrarna som orsakat detta?

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

4-hjulsinställning är det du ska göra.
    Gissar på att det inte blev gjort efter du sänkte bilen?

Member Izuals avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Jag har 225 fram och 235 bak på 8" fälg och det ser inge konstigt ut tycker ja inget överhäng alls.

Bak:
    Senast redigerat av Izual den 2011-05-19 klockan 22:57.

Member shoguns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Har du sänkt den mycket lär du inte kunna justera hjulvinklarna tillräckligt för att undgå snedslitage om du inte har ställbara eftermarknadsstag.

Member
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard

okej thx för era svar , nej det blev ogjort efter sänkingen.. kör med -40mm cobra fjädrar. Blir att göra så fort jag får hem mina nya däck =)

Member Erik_Es avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av liquisole Visa inlägg
    okej thx för era svar , nej det blev ogjort efter sänkingen.. kör med -40mm cobra fjädrar. Blir att göra så fort jag får hem mina nya däck =)
    Jag har också 40mm sänkning och gjorde en inställning på firma, men precis som shogun säger så går det inte att få till med original stag.. Men det går ju att köra så med. Mest på bana det sliter som fan

Member
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Erik_E Visa inlägg
    Jag har också 40mm sänkning och gjorde en inställning på firma, men precis som shogun säger så går det inte att få till med original stag.. Men det går ju att köra så med. Mest på bana det sliter som fan
    Har hört att det ska gå sålänge man inte sänkt med mer än 40mm, men kan ha hört fel :/ , blir att föra den till nån firma och se om de lyckas få ordning på det blir lite dyrt i längden annars.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •