Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Ni som har eftermarknads diff!

Member Lurkbloms avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Fick ett infall att komplettera svaret när jag såg att det snackades om kylningen av bakaxeln i granntråden....
    En lamelldiff vid banbruk (inte alls lika mycket vid drifting) bakar in kopiösa mängder värme i oljan. Jag tror att med orginal öppen diff får man slita hund för att komma upp i någon nämnvärd temp i klumpen men med lamellpaket går det fort som attan. Kan vara värt att kolla över om pumpar funkar m.m. för är det någon gång kylningen är motiverad så är det då. Går att steka ägg på bakstycket efter 30-40 min mantorp.
    Niclas Törnblom #97
    Solutions by LurkTech Engineering , Sveriges snabbast svängande 200SX?, SS@1.24.60

Member Mats Jakobssons avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a, Annan

Talking Yes

Citat Ursprungligen postat av Lurkblom Visa inlägg
    Fick ett infall att komplettera svaret när jag såg att det snackades om kylningen av bakaxeln i granntråden....
    En lamelldiff vid banbruk (inte alls lika mycket vid drifting) bakar in kopiösa mängder värme i oljan. Jag tror att med orginal öppen diff får man slita hund för att komma upp i någon nämnvärd temp i klumpen men med lamellpaket går det fort som attan. Kan vara värt att kolla över om pumpar funkar m.m. för är det någon gång kylningen är motiverad så är det då. Går att steka ägg på bakstycket efter 30-40 min mantorp.
    Tanken har slagit mig, ska gå att kortsluta givarna i diffkåpan?
    Då ska pumpen gå om jag minns rätt...
    Har inte rört bilen på snart två år Så det är på tiden!
    Mats Jakobsson #937
    Nissan 200sx Z-edition No36
    http://200sx.kicks-ass.net/mats_jakobsson

Hall of Fame Legend stefanps avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag körde en Cusco i min. Var helt klart nöjd.
    Körde 30 minuters pass på bana, var aldrig några problem mer än att däcken överhettade
    Skulle jag köpt en diffbroms idag hade jag köpt en Kaaz. Grymt prisvärda. Jag har kört rätt många bilar med Kaaz diffar och skillnaden mellan Kaaz och Cusco är inte så stor. Dessutom får man med nya lager, diffolja och packning till Kaaz satserna, för nästa halva priset mot Cusco.
    Stefan Pålsson #648
    S14a 486hk/609nm @1.65bar

Junior Member Forssells avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Kör med Nismo 2 vägs diff i min. Funkar riktigt fint och låter inte alls mycket. Enda gången jag märker av den är när man kör fullt rattutslag sakta på 1:an, så det är en mycket trevlig diff även för gatan =) har dock inte testat köra bana än, men det blir det vell till nästa säsong!

Mvh Alex
    Why drink and drive, when you can drift and slide?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •