Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kaaz diff till en s14 diff

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13

Standard Kaaz diff till en s14 diff

Tja, nu är jag trött på min s14 diff för den har slutat diffa ordentligt, så jag letar efter en 1,5ways diff (T ex Kaaz) men för att s14 diffen ska passa på s13 karossen så sätter man ju s13 kåpan på s14 diffen, då är min fråga, vilken eftermarkands diff ska man köpa då? till s13 eller s14? eller dem är samma?
    och sen kanske en annan fråga, är det något fel på min s14 diff, något man kan fixa eller renovera så den går bra igen?
    tacksam för de svar ni kan trolla fram

MVH

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

du byter ju bara innehållet i "diffen"... dvs att själva klumpen har du kvar med lock och allt.
    så ska du ha kvar s14 diffen så köpre du lamell diff till den osv.

Möjligt att din diff är dåligt dom brukar bli det, det kanske kan gå att renovare dom, men vet inte vem som kan det, har inte heller hört att nån har/velat gjort det då en riktigt lamell diff är bättre att byta till, säker billigare också.
    S14 <-- yeeess

Member
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

Såg på apex att nismo diffarna är i ungefär samma prisklass som kaaz så kanske deras är bättre? har hört vissa som säger kaaz diffen lever om ganska bra och det skulle inte jag vela ha som ska ha bilen på gatan iaf.

Men kanske någon som har mer info om det?

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13

Standard

Men då köper man en lamell diff till s14s diff klump? dem borde ju passa eftersom s14 innehållet får ju plats?

MVH

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

köp till det diff hus du tänkt att använda.
    S14 <-- yeeess

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •