Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Någon som kan hjälpa mig att lösa problem med avgasvärden?

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

Och vad orsakade problemen?
    Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
    tecman möter mr. Holset Förra projektet
    Facebook ---- Garaget.org sidan

Member danielws avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Vet inte riktigt, hällde i lite mer e85, skruvade åt alla slangklämmor och varmkörde katten ordentligt och då såg värdena bra ut.
    //Daniel #11328

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33, Annan Nissan

Standard

Citat Ursprungligen postat av danielw Visa inlägg
    Vet inte riktigt, hällde i lite mer e85, skruvade åt alla slangklämmor och varmkörde katten ordentligt och då såg värdena bra ut.
    Jag kan bara hålla med en tidigare talare om att det inte löser något (o-ringarna möjligtvis) att hälla i e85 eller k-sprit utan man döljer bara felet för SBP!! vilket kan innebära att även om värdena va bra på besiktningen så kan din motor få fel förutsättningar som kan kosta mer än det smakade att få den godkänd.

Jag kör inte CA själv längre men kan tänka mig att dom funkar som på RB men då skall TPS en vara frånkopplad när du ställer tomgången alternativt AAC ventilens kontakt frånkopplad annars blir det galet när man börjar skruva.

Jag själv har kört med CONSULT när jag ställer tomgången och tändning på mina bilar och programmet slår faktiskt ifrån TPSen automatiskt. Men på ett manuellt sätt bör det räcka med att koppla ur den.

Tycker du ska kolla upp det lite noggrannare istället för att hälla i e85 och tro att problemet är borta.

MVH, Jonas
    Kör Sileighty SE-RB25, GT-R33, Stagea RSFour
    -Gaijin Garage-
    -Garaget-

Member danielws avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Bilen gick troligtvis fett enligt förra besiktningssnubben därav gjorde jag flera grejer som motverkar det samtidigt för att få bort mina dåliga avgasvärden för en snabb lösning på problemet för att hinna få den besiktad och klar för nästa år innan vintern kommer så jag inte behöver tänka på det i vår sen. Jag hade varken kunskap eller tid att felsöka mer nu helt enkelt.

Jag är ingen bilmek men lär mig mer o mer om bilar för varje dag som går med lilla nissan i min ägo.

Det är mycket möjligt att den hade gått igenom utan e85 eftersom jag gjorde de andra åtgärdena samtidigt men det kan man testa lite sen när det inte är lika stressigt att få in bilen i garaget över vintern.
    //Daniel #11328

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33, Annan Nissan

Standard

Försöker inte på något sätt hacka på dig utan bara tipsa om att det "kan" vara galet även om det va bra värden vid besiktning ifall du nu kört med e85.

Så det är bara ett tips att kolla upp det för det är inte roligt om det skulle orsaka en större skada i framtiden.

mvh
    -Gaijin Garage-
    -Garaget-

Member danielws avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Tar mer än gärna emot alla tips, förklarade bara varför jag slarvlagade bilen. Alla har vi ju inte riktigt lika bra koll på hur bilarna hänger ihop men tror nog att de flesta som inte har det i forumet är som jag och är väldigt intresserade av att lära oss mer.
    //Daniel #11328

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33, Annan Nissan

Standard

Jag tänkte mest på att du gjorde flera saker och vet inte vilket eller om alla grejer åtgärdade felet, men en sak är säker och det är att du ska inte behöva e85 för att få bra värden, därför tycker jag du ska kolla det lite extra så det verkligen är bra nu.

mvh, Jonas
    -Gaijin Garage-
    -Garaget-

Member danielws avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Tack för tipset, får testa vidare med värdena lite sen i vår när det är dags att köra igen. Nu är bilen avställd för vintern.
    //Daniel #11328

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •