Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Entusiastförsäkring?

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Entusiastförsäkring?

Har vi i klubben någon möjlighet att entusiastförsäkra våra bilar genom Bilsport & MC som tidigare?
    Någon som har koll på vilka krav dom ställer?

Har ganska ok försäkrings premie men börjar bli nojig för ev. stöld eller brand så jag skulle vilka försäkra upp bilen för ett mer korrekt värde än de 15000 eller vad en Nissan från -92 kan vara listad för hos försäkringsbolagen.
    Skulle vilja teckna en försäkring där jag får igen iaf en del av allt man lagt i delar på bilen.

Senior Member Snilssons avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av BeerBringer Visa inlägg
    Har vi i klubben någon möjlighet att entusiastförsäkra våra bilar genom Bilsport & MC som tidigare?
    Någon som har koll på vilka krav dom ställer?

Har ganska ok försäkrings premie men börjar bli nojig för ev. stöld eller brand så jag skulle vilka försäkra upp bilen för ett mer korrekt värde än de 15000 eller vad en Nissan från -92 kan vara listad för hos försäkringsbolagen.
    Skulle vilja teckna en försäkring där jag får igen iaf en del av allt man lagt i delar på bilen.
    Jag har Bilsports försäkring via Nogs!

Dem kräver att man max kör 1000mil om året, har en bruksbil, garage, brandsläckare och lite. Ring och prata med dem så berättar dem i detalj, de brukar vara riktigt trevliga.

Det var väl det negativa, det positiva är att man betalar bara ca 2800kr om året oavsett var man bor eller hur gammal man är. Och det är helförsäkrat!

Sen värderar dem bilarna mycket högre än vanliga försäkringsbolag, min S13 -93 med 16000mil på mätaren tycker dem är värd 60 000:- t.ex.
    Värt att tänka på också är att man får fylla i alla "specialdelar" som sitter på bilen, om den är trimmad osv när man gör ansökan.

Jag krockade min bil förra hösten och det var inget tjafs alls från deras sida om något, jag fick välja och köpa in stylingdelar själv sen fick jag pengar av dem.

Rekommenderas starkt!
    Flyttade till bilens hemland och blev billös..
    Sebastian Nilsson #1659

Hall of Fame Legend Xlarge__s avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

Jag vill slå ett slag för länsförsäkringar, dom har mildare krav än bilsport.
    Betalar 1600kr/ helår. Däremot svårare att bli "antagen" av dom än av bilsport..

Member m.perssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, Annan

Standard

Skaffa aldrig Länsförsäkringar för händer det något med bilen får ni inte ett skit!
    Bråkade med dom i 8 månader innan jag fick en strunt summa för min fina bil som blev sönderslagen.
    Kompisens bil blev stulen och sönderkörd, han fick bara till svar att han försökte göra bedrägeri för det fanns inga kanyler och mc donaldspapper i bilen.

Member matrix75s avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Bil
    S13, Annan

Standard

Har länsförsäkringar entusiast.. Max 500 mil, måste ha "ordinarie" bil osv.. Liknande krav som bilsports entusiast.. Premien ligger på runt 1200-1300kr om året.

Har haft länsförsäkringar av och till under rätt många år och dom få skador jag haft har dom reglerat väldigt väldigt väldigt snabbt och helt otroligt bra med låga avdrag och aldrig något tjaft över huvud taget. På senare tid har jag valt dom även för bank (s.k. guldkund) och är överlag riktigt nöjd.

Har aldrig haft någon skada på bil försäkrad hos dom men deras hantering av annat gör att jag skulle bli förvånad om dom inte sköter sig även i såna ärenden.
    Påstår Pelle

Ingen Nissan längre..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •