Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 2101112
Resultat 111 till 118 av 118

Ämne: -matthew's s13 projekt!

Member matthew_s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, R32

Standard

Får bli en tråkig uppdatering idag för att visa att det inte står helt stilla..
    Fick hem alla delarna från TTR Motorsport och var lika ivrig som en 5åring på julafton för att skruva ihop motorn. Började bra, alla lagerspel var OK, kolvringarna hade rätt vinklar, lopen var i rätt dimension osv..
    När det var dags att sätta i kolvarna tog de slut.. Första kolven gick i perfekt, men när det var dags för kolv nr 2 gick det inte som väntat.... tryckte ihop kolvringarna med min feltema kolvringskompressor och tryckte i kolven, gick lite trögt, så jag tryckte på lite hårdare vilket jag inte skulle ha gjort.. Tog upp kolven igen och såg att en liten bit av mittenringen hade gått av som innan är det bara o bita i de sura äpplet och skruva vidare! väntar bara på kolvringssatsen som ska komma i början på nästa vecka, sen lär det förhoppningsvis inte ta lång tid innan bilen är ute på vägarna igen

Tröttnade på att vänta, så sprang ut och rensade bilen på så mycket inredning som jag kunde hitta, nu väntar lite slip och spackling sen kommer bilen synas i en ny nyans förhoppningsvis innan motorn åker i så jag slipper hålla på med lackning och motorjobb samtidigt

Tog studenten i onsdags, så är numera arbetslös så kommer jobba konstant med bilen tills den är "färdig"
    Allt för idag
    /Mattias

Bonusbild på vårt flak.. fick inte ha min lilla hörna i fred :/ haha!

Member matthew_s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, R32

Standard

Tjena!
    Blir en kort uppdatering eftersom sängen väntar, men vafan!
    För att helt enkelt göra en lång historia kort så har dom värsta bulorna på bilen blivit spacklade och är 90% klart inför lack, tröskellådorna har blivit nerdragna, svetsade samt spacklade.. och sist men inte minst.. motorn är en slang, en servopump+rem, en oljekyl och ett oljetråg ifrån att lyftas i igen

Låter bilderna säga resten
    Bilen nästan färdigspacklad

Trösklarna glasfiberspacklade

Och såhär såg motorn ut när jag gick in för dagen.. tråget och resterande delar monteras imorgon

Sen är också mappning bokad den 6/7, men eftersom det är samma datum som Wangan Meet blir det nog en ombokning då jag helst inte vill missa årets träff med bilen IGEN...

Kommer en uppdatering imorgon, hoj!

Member matthew_s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, R32

Standard

Blev en del gjort idag, men såklart så glömde jag fota.. Jaja, sånt som händer
    Blev en runda till stan för att handla det som saknades motorn idag, mer specifikt så blev det en kylarslang så det kunde färdigställas och en o-ring till pickupen så inte oljepumpen suger luft, den gamla var mer än platt haha! När jag ändå var i farten så åkte jag in till några lackeringsfirmor och pratade lite.. Slutade med att bilen ska lämnas in imorgon och fås förhoppningsvis tillbaka innan helgen
    När jag kom hem skruvade jag på resterande delar på motorn så den är nu 100% klar för att lyftas i samt att Borgaren här på garaget hjälpte mig att slipa och spackla klart bilen. Har huv och lite smått kvar innan bilen rullas upp på släpet och åker till lackeraren

/Mattias

Member matthew_s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, R32

Standard

Bilen är nu inlämnad på lackering och om allt går som det ska på firman ska bilen vara kl på fredag förmiddag
    Det innebär att motorn kommer att vara i på fredagen och att bilen förhoppningsvis rullar med egna krafter till Japan vs Germany på Ring Knutstorp till helgen

Ska fixa klart bakluckan så den är klar tills bilen kommer hem.. Har även ett litet problem med innerbackspegeln som måste fixas, så lite sysselsatt är man ändå
    Finns inte så mycket att skriva, så här kommer några bilder

I väntan på ny färg!

Kommer en snabb uppdatering på fredag när bilen är hemma igen

/Mattias

Member matthew_s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, R32

Standard

Och där va bilen hemma igen!
    Blir 2 snabba bilder innan jag åker iväg och handlar lite skruvar och roligt till inredningen målet är som sagt att ha igång bilen ikväll, så nu måste jag ligga i

/Mattias

Member
    Reg.datum
    Dec 2012
    Bil
    S13

Standard

Grymt!

Member matthew_s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, R32

Standard

Citat Ursprungligen postat av Off3r Visa inlägg
    Grymt!
    danke!

Member matthew_s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, R32

Standard

Jaha.. dags för en uppdatering igen tycker jag
    När bilen kom hem i fredags började jag och en polare (Borgaren) att montera diverse inredningsdetaljer som är lagom bra att ha i bilen (Innertak, golvmatta, solskydd, stolar, dörrsidor och några lister). Under tiden jag höll på med inredningen så fixade han bakluckan så den va klar för att bli mördad med klistermärken
    När allt detta var klart rullade vi in bilen i verkstaden, då var klockan runt 17~ och motorn förbereddes för att lyftas i. Kopplingen skruvades på och växellådan åkte på hur enkelt som helst När oljekylen var rengjord och klar så gick adaptorgängorna i en av anslutningarna till kylen av, så fick montera oljefiltret utan oljekylen :/ Problemet ska åtgärdas imorgon så jag kan våga rasa lite mer
    Motorn lyftes i på nolltid och samtidigt som allt skruvades fast började det trilla in massa folk som ville hjälpa till
    Skruvade non-stop från 17-01 tills morsan kommer ut i verkstaden med en stor beställning från McDonalds, haha! Blev en paus på 5 minuter, sen fortsatte skruvandet.
    Bilen startades lite senare på natten när alla var som tröttast (förutom jag). Då tyckte alla att det var stopp för dagen, så mina slavar åkte hem.. då var klockan 04.00~. Jag tvingade Borgaren att iallafall hjälpa mig med att hänga på huven, sen fick han gå in och lägga sig. Efter de höll jag på i en timme med allt möjligt runt bilen (lampor osv).
    På morgonen byttes fälgar och lite annat som behövdes göra.

Sorry för wall of text, men har inte så bra med bilder från skruvadet, så fick bli bättre med en snabb(lång) sammanfattning av min fredagskväll

Lite bilder från fredagskvällen
    Något seriösa

Efterlängtad paus

Så här såg bilen ut när jag begav mig in för att sova någon timme (05.30~)

Hemma ifrån Japan vs Germany på Ring Knutstorp. Fick problem med servon som fixades snabbt (en slang som var böjd fick en förstärkning av en fjäder)

Såhär såg den förövrigt ut första gången den rullades ut ur garaget (lampan är fixad)

Blir lite pill med bilen imorgon så kanske blir en uppdatering till då

Vill också tacka alla något sjukt mycket som hjälpte till med bilen i fredags/lördags. Uppskattas verkligen
    /Mattias

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •