Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 111

Ämne: Nissan S14 400sx 1UZ-FE Twin turbo V8 Drift

Member lundberg__89s avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

de är fan gött när man kan ha ett par stycken goa bilar.
    Är inte mkt för v8 men detta ska bli kul att följa ändå
    Har du planerat att bli klar för åå köra denna sommarn lr?

Senior Member Svartens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Mycket trevligt projekt, ska följas då jag har liknande planer.
    Daniel Berger #832, Linköping

Senior Member Storms avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Callecalle Visa inlägg
    ja, de går ruggigt fint! har kollat felkoder för skojs skull, och de ser fint ut. Spelar ju egentligen inte jätte roll när de kommer bli annat styrsystem sen ändå

Vet inte exakt vilket styrsystem ja ska köra med än, men blir säkert ett DTA eller så

Ja, den kommer från motala

yes! Ska ha båda 200rna håller på o grejar med den vita just nu. monterat kardan osv, så den e så gott som klar men nu får de nog räcka, 2 st s14 och en EVO. den perfekta bil kombon

Jo, jag tyckte väl att jag kände igen bilen, för det va från honom "Landberg" jag köpte min SR20det som jag körde med förra året.
    Jocke S / Mariestad
    Medlemsnr: 943
    Bil: 200sx S13 med 16V Volvo motor!

Member Callecalles avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av lundberg__89 Visa inlägg
    de är fan gött när man kan ha ett par stycken goa bilar.
    Är inte mkt för v8 men detta ska bli kul att följa ändå
    Har du planerat att bli klar för åå köra denna sommarn lr?
    ja, de e inte fel

Tror inte jag kommer ha ekonomin och tiden till att bygga färdigt denna bilen till sommaren. Har som prio iaf att få iordning på min andra nissan först med besiktning o allt Men vem vet jag brukar vara rätt otålig o lösa det mesta på något vis ändå

Var i garaget förut och blockade bort dom sista ljuddämparna på lexus och monterade bort luft burken, Mest på skoj för att höra ljudet på motorn, gick tyst som en mus innan :P Och jag blev minst sagt i extas

Blir till att plocka ur motorn i veckan, Hoppas få svar från bakaxel också o se hur de blir med växellådan o de dom skulle fixa åt mig
    Har jag bara fått hem växellåda så kan jag börja göra motorfästa
    Nissan S14.5 1JZ-GTE
    Nissan S14 1UZ-FETT
    Mitsubishi EVO 4 " a la ken block"

Member lundberg__89s avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

Låter ju underbart jo du har ju en tendens att lyckas på de ena eller andra sättet Så du ska få igenom den vita på besiktningen asså, blir mkt problem tror du?

Reg.datum
    Jul 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av lundberg__89 Visa inlägg
    Låter ju underbart jo du har ju en tendens att lyckas på de ena eller andra sättet Så du ska få igenom den vita på besiktningen asså, blir mkt problem tror du?

Heheh

Ja, ska testa först att bara köra igenom den genom besiktning o kolla vad dom säger. får jag ner slag på motorn så reg besiktigar jag den via sfro.
    Tror inte de ska vara några större bekymmer nu faktiskt. De enda jag vet att jag kommer behöva bygga om för det är avgassystemet, det låter nog lite mycket för dom

plus att jag nu har skuff, och baklampor från drift bilen som jag sätter på för besiktning på den vita
    Nissan S14.5 1JZ-GTE
    Nissan S14 1UZ-FETT

Reg.datum
    Jul 2009
    Bil
    S13

Standard

Fick ett ryck idag o rykte ur motorn ur lexusen Gick väldigt snabbt o smidigt!
    Skönt att skruva när man inte behöver bry sig om att sätta tillbaka den igen, utan att de bara är till att klippa de flesta slangar och sladdar!

Cirka 3 timmar efter att bilen rullats in i garaget såg de ut så här.

Kunde inte hålla mig så var tvungen att testa lite också

Har bara hängt i den nu snabbt, så ingen låda eller så sitter på.
    Men motorn passar faktiskt fint där i ser bra ut med tråg osv, och bromsservon verkar få plats också.

Dock ser de ut att komma bli väldigt trångt med dubbel turbo! Hoppas dock de blir lite mer plats iaf när ac-kompressorn kommer bort. Och kommer nog ev få köra med elektronisk servo pump så jag kan sätta den lite bättre, och flytta om generatorn lite.
    Men de ska nog gå!

Hade bra!
    Nissan S14.5 1JZ-GTE
    Nissan S14 1UZ-FETT

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Intressant motorval...men jag tycker det ser ut som du har lite jobb framför dig =)
    Säker på att du inte ska skita i toppeffekten och köpa ITB's + vassa kammar istället?

Jag har en elektisk servopump från en Astra -04 komplett med kabelhärva du kan få köpa ifall du är intresserad. Är av typen man bara kopplar ström till sen är den själv reglerande.

Reg.datum
    Jul 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av BeerBringer Visa inlägg
    Intressant motorval...men jag tycker det ser ut som du har lite jobb framför dig =)
    Säker på att du inte ska skita i toppeffekten och köpa ITB's + vassa kammar istället?

Jag har en elektisk servopump från en Astra -04 komplett med kabelhärva du kan få köpa ifall du är intresserad. Är av typen man bara kopplar ström till sen är den själv reglerande.
    Tack, men de e de som e själva utmaningen

Siktar inte heller på toppeffekt, kommer köra med små turbos och ett bra register ger mer vrid med lite laddtryck

Tack, men snåla lite nu, de e inte första prio
    Nissan S14.5 1JZ-GTE
    Nissan S14 1UZ-FETT

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Gillar nya motorbeteckningen ;-)

det är ju "fränt" på jänk när kompressorn sticker upp genom huven. Så varför inte dra grenrören så att turboflänsarna ligger jäms med huven och så sitter aggregaten "ovanpå" huven? Du eliminerar på så vis också behovet av downpipe eller ptja.. hela avgassystemet blir ju onödigt på så vis.
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •