Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 61

Ämne: 200sx s13 500hk maskin

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Tjenare folks!

Nu har blocket fått sig en skönhetsbehandling i diesel! Idag fick det vara nog så idag sitter det på stativet igen för ihopmontering blåste tryckluft genom alla kanaler för att säkerställa att inget skit hade blockat något

Såhär ser det ut nu:

Kan också passa på att bjuda på bild på mina gamla kolvar 3st är bra men en är kass så köper 4st nya för göra det enkelt för mig själv, så med ny honat block och nya kolvar kommer den bli som ny igen

Sen under veckan blev det inte mycket meckande, väntar mest på delar osv för att börja montera ihop allt igen, fick tillbaks vev och vevstakar + lager för kontrollmätning och allt var fint så jag är riktigt glad att motorn strax bara är att skruva ihop igen ska bli riktigt skoj! lite godis tillbaks hemma i garaget

Stötte också på litet "problem" idag glömde köpa en packning som ligger bakom bakre packboxen mot blocket. Så kan inte bygga motorn denna helgen, fast å andra sidan fattas kolvar osv men hade tänkt att montera veven iaf men det får bli till nästa vecka.

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Blev lite småpill igår inget märkvärdigt, målat fler blåa saker svarta (inte klara så bilder på de får ni vänta på) snart är alla saker svarta istället för blått

Bilder på APR vingen monerad

Dammigt

Och här kommer bilderna på de nya fälgarna =)

Nya muttrar också

Ny Autometer cobalt med shiftlight

Sen till sist, Blocket står nytvättat å väntar på packningar så jag kan få ihop resten =)

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Tjenare folks! idag har jag varit på Hedin bil i mölndal igen å hämtat ytterligare lite packningar så nu har jag allt sånt för att montera ihop motorn och en till rolig nyhet! har sålt min Precision turbo och köpte en Garret GT3076R med .82 avgashuset specad till 520 hk men betydligt snabbare spool! den får duga denna säsongen så får man se ifall man vill gå mot 600hk i ett senare tillfälle

Sen efter denna lilla trippen började jag lite smått pilla i ramlager och veven + bakre packbox bara för att känna på starten på lite motorbygge =)

Har också monterat min Autometer Cobalt

Så nu ska det meckas, specielt när jag fått hem nya kolvarna + lite annat smått å gott

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Då var det dags för en liten uppdate på vad som pågår, kan inte skruva så värst mycket med motorn då jag väntar på Kolvar, koppling och svänghjul men skruvat ihop lite till på motorn

Sen har jag just skickat iväg mina Spridare på ett flödes test å kolla så att dom är i bra skick, känns dumt att inte göra det då de inte är så dyrt samt att det är jäkligt skönt att ha det på papper att man monterar friska spridare =)

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Tjenare idag kommer både lite goda och dåliga nyheter kan ju börja med det dåliga

Spridarna jag skickade iväg till Maxxtuning är förmodligen försvunit i posten å inget jag kan göra något åt det :/
    Första gången posten tappar bort något jag skickat å just denna gången när det låg dyra prylar i de xD, men men bara att köpa nytt...

Sen som ni vet köpte jag ju en sjukt ful växelspaksknopp men polaren i garaget tog med sig min spak å svarvade till en skön ***** istället så bild på nya knoppen.

Member
    Reg.datum
    Nov 2011
    Bil
    S13

Standard

Grym projekttråd! Ska helt klart följas

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av GTR_charlie Visa inlägg
    Grym projekttråd! Ska helt klart följas
    Tackar skoj att du gillar de

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Tjenare, nu var det längesen jag var och uppdaterat pga jag legat med influensa i 1½ vecka men har jätta roliga nyheter nu

Den första roliga nyheten är att spridarna hittade tillslut hem och dom var det inga fel på så här är en bild på Spridar test resultatet

Sen har jag även fått mitt första paket ifrån min Sponsor Tack så mycket Japtuning!

Nya kolvar

med ringar såklart

Sen var det en ACT Heavy Duty koppling

Fick också ett nytt svänghjul ifrån Driftworks som väger 5,5KG vs orginal på 13kg!

Så nu kommer jag börja bygga så mycket jag bara kan för att få mappat bilen i början av maj

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Tjenare folks! idag har det hänt en del fått ihop blocket ordentligt och även momentdragit det mesta + skruvat dit toppen, endast kammar å ventilkåpor kvar sen är motorn komplett
    Förhoppningsvis kan jag hinka i motorn denna helgen som kommer och få mappat den i slutet av april + köra bana 1maj med klubben

Kolvarna monterade på stakarna fyfan för knaster... skjuter ju värre än luftpistoler är livrädd för smättande saker men som tur är har man en lillis i garaget som älskar knaster

Kolvarna är ju från USA CA18 i usa har ju inte kolvduschar så man får slipa lite å modda lite sen väga in dom på nytt men blev bra alla väger på pricken samma förutom en som väger 0,6 gramm mindre men det ska vara lugnt

Var lite pilligt att få i kolvarna eftersom att oljeduscharna måste sitta på precis rätt ställe men gick ju efter lite pill å svordomar.

blev ju bra

Tråget också på sin plats kände mig riktigt konstnärlig när jag kladda med flytande packning...

Sen slutligen drog jag på toppen å lite annat trams till orginal "oljekylning"

slutligen ett lik som de snart ska bli fart i!

Member The Godfathers avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

fan den här ska ja hänga av i sommar.. mohahahaha =)
    Jimmy Åstrand, http://www.garaget.org/-Iceman-

"de e bara å bree på"

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •