Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 61

Ämne: 200sx s13 500hk maskin

Member
    Reg.datum
    Dec 2008
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Woojen Visa inlägg
    Mjo jag vet att de är dynga :P, men har fixat ett stag till de + flexrör i downpipen så kommer inte vara så mkt påfrästning på de då håller dom.

Det är ett XSpower dom är faktiskt ganska bra sålänge de håller å inte spricker :Pmen själva formerna å sånt är ju rätt byggt, men eftersom jag bytte turbo 2ggr denna vintern fick de bli ett sånt då sista bytet blev väldigt förhastat
    Jo Xspower ska ju vara rätt ok ändå, hade själv bara kopior på xspower vilket aldrig höll tyvärr. Ja formen o allt är riktigt bra o hade gärna kört med ett sånt.

MVH

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Storm Visa inlägg
    Det ska bli väldigt spännande att se vad den går för sen.
    Mvh/ Jocke
    Mjo ska bli spännande
    blev helt annat än jag tänkt mig, först ville jag bara ha mkt HK å effekt men nu är jag mer ute efter en stabil balans mellan effekt å respons för att ha skoj på bana med

Drömmen vore ett riktigt bra chassi samt 500 körbara HK =)

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nismon Visa inlägg
    Jo Xspower ska ju vara rätt ok ändå, hade själv bara kopior på xspower vilket aldrig höll tyvärr. Ja formen o allt är riktigt bra o hade gärna kört med ett sånt.

MVH
    Mjo det gäller väll bara att ha tur å få ett rör som är bra tillverkat, gäller väll egentligen alla kinaprodukter håller hur bra som helst för vissa å för andra rasar de redan efter första åket :P

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Liten uppdate nu då!

Bilen är uppstartad å fixad, gick väldigt bra tycker jag inga missljud å inga problem! Lite läckage osv men har ngn lyckats skruva ihop en motor utan ett ända vatten/olje läckage?

Har även till 99% säkerhet mapptid nästa vecka på torsdag eller fredag å då kan man ju äntligen köra lite inspirerat igen =).

Var även förbi på onsdagsträffen idag som premiärtur å allt funkar klockrent!

Det som är kvar annars är väll att koppla in alla lampor å sånt där småkrams runt om ordentligt å kanske fina till någon kabeldragning här å där
    ska också lacka å montera fronten ordentligt!
    å lite bilder på en VÄLDIGT smutsig å dammig 200sx

Senior Member Storms avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Woojen Visa inlägg
    Mjo det gäller väll bara att ha tur å få ett rör som är bra tillverkat, gäller väll egentligen alla kinaprodukter håller hur bra som helst för vissa å för andra rasar de redan efter första åket :P
    Jag har haft 3st olika "kina" grenrör till både CA18det och SR20det o de har funkat fint, lite beror nog på "montören" också.
    Man skall inte använda packningarna som följer med (de är skräp) man får räkna med att plana flänsarna & man måste ha ett "flexrör" monterat på frontpipen.
    Nästan alla tillverkare av "rostfria" 3" avgassystem billiga kit har inte ngn flexdel alls, det är döden för grenröret & sen skyller de då på att grenröret är skit!

Grattis till uppstarten, och att det funkar bra.
    Mvh/ Jocke
    Jocke S / Mariestad
    Medlemsnr: 943
    Bil: 200sx S13 med 16V Volvo motor!

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Storm Visa inlägg
    Jag har haft 3st olika "kina" grenrör till både CA18det och SR20det o de har funkat fint, lite beror nog på "montören" också.
    Man skall inte använda packningarna som följer med (de är skräp) man får räkna med att plana flänsarna & man måste ha ett "flexrör" monterat på frontpipen.
    Nästan alla tillverkare av "rostfria" 3" avgassystem billiga kit har inte ngn flexdel alls, det är döden för grenröret & sen skyller de då på att grenröret är skit!

Grattis till uppstarten, och att det funkar bra.
    Mvh/ Jocke

Precis kör flex i frontpipen och svetsat ett litet stag som stödjar upp grenröret lite extra =)
    kör mekonomens grenrörs packningar å en t3 stålpackning jag köpte på GIK turbo :P å det verkar hålla tätt än sålänge =)

Men ska man montera kinarör så tycker jag man ska kolla över svetsarna ordentligt för i vissa skräckexemplar har inte ens svetsfogen bränt igenom som de ska osv, + att man har hört om "lösa loppor" inne i grenröret som lossnar först när de blir riktigt varmt å vem vill få en stor svetsloppa in i turbon när impellern snurrar? xD

Member Thedeamons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Annars finns det folk som gör grenrör som är bra mycket bättre. Jag är kompis med hacke som bygger grenrör. Han tar 1000kr cyl + screempipe om man ska ha det. Och dessa grenrör är rätt kända i trimvärden. Bara söka på hacke racing så får man upp alla möjliga olika grenrör som han gjort. Allt ifrån s13 till dragsters.
    Bara pm om intresse finns.

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Tjenare folks! Nu har jag varit å mappat bilen dock gick det inte mappa bilen på höglast då kamaxelgivarn verkar vara kaputt så den ger inga korrekta värden.

Det som händer är att varvtalen flimrar för att sedan "haka" upp sig vid 4000rpm å flimra på som fan, så det gick inte mappa över 4000 rpm alls då motorn kan ligga på 5000 rpm men givarn säger 4000rpm till boxen...
    Men annars verkar allt fungera finfint

Denna givarn tar på sin höjd några minuter å byta men tyvärr kunde jag inte få tag på en sådan uppe i trollhättan, så det var bara att åka hem å byta.

Nu blir väll nästa mappning om ca en vecka igen å då jefflar ska de levereras
    men bjuder på lite bilder ifrån mappningen =), Har också klabbat på sponsordekalerna!

En sidofråga, då min Autronic kommunikations kabel är borta så undrar jag ifall någon vet ngn i göteborgstrakterna som har en sådan? beställde hem en från MRM-Racing men dom var slut på lager så hade varit guld ifall nån kunde låna ut en i några timmar så jag kan kolla så den nya givaren ger korrekta värden ?

Member Woojens avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard

Har lite problem med CASen eller triggerskivan, vet inte vilket av dom änsålänge men här kommer en liten uppdate:

kunde ju inte mappa bilen ordentligt pga varvtals signalen flimmrar. Så åkte å hämta en till CAS där en orginaltrigger sitter i å ska byta givaren tänkte jag alltså bara flytta givaren från den nya till min gamla där AUTRONIC triggern sitter i.

Öppnade min CAS där Autronic triggern sitter i å till min förvåning så satt inte givaren fastskruvad kunde röra sig 2-3 MM upp å ner å kanske 1MM i sidled! Skruvade endast åt den då å monterade ihop den igen för att testa ifall de var det som gjorde felen men det blev ingen skillnad Så antar att det är givaren som är boven i dramat i vilket fall, dock kan de vara lite pilligt med att plocka ur givarna då man måste dela på hela alltet som är pressat...

CASEN med Autronic triggerhjul

Orginal CAS med orginal trigger

Inga roliga "skruvar" att skruva ur då dom egentligen endast ska gå att skruva åt ett håll ^^

Slutligen har jag äntligen fått hem min nya Loggsladd till autronicen så nu kan man börja pilla igen på riktigt

Tänkte åka in till garaget senare ikväll för att försöka skruva ihop en ny givare å hoppas på att det är de som är felet

Member m.perssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, Annan

Standard

Är det på autotech du mappar?
    Har garaget 2 min därifrån om du behöver något någon annan gång..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •