Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Intressekoll, delar från Japan

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Intressekoll, delar från Japan

Hej hej!
    Nu är det så att jag har varit i kontakt med Jesse Streeter för att köpa lite delar från Yahoo Auctions i Japan och han har fixat en stor pall (byggs efter delarna) för att frakta allt med båt till Sverige.
    **
    Jag har redan vunnit några auktioner så det kommer en pall om några månader!
    **
    Frakten kommer ligga på 80000 yen (Cirkus 6500kr) plus de vanliga avgifterna för import till Sverige. (~4,5% för bildelar och sen moms på 25%)

Så nu letar jag efter några som känner att dom behöver köpa lite skit helt enkelt för att få ner fraktkostnaden för allas del
    **
    Fraktkostnaden kommer att bestämmas efter vad du köpt för delar.
    **
    För att hitta delar från Yahoo Auctions så finns det en mängd olika sidor. Jag använder mig av denna:
    http://www.rinkya.com/index.php
    Väldigt enkel att hitta det man söker (Behöver ju naturligtvis inte vara bildelar )

Finns väl några begränsningar. Motor, växellåda, bil och andra stora, tunga saker går bort.
    Men fälgar, kjolpaket och dyligt funkar kanon!

Om det nu är någon som hittat något som verkar intressant så kontaktar ni mig, för att underlätta för Jesse när han packar pallen.

Betalningen kommer att ske med PayPal och då kommer Jesse kontakta er.
    PayPal tar 2% har jag för mig vid en betalning.

Övrig betalning, frakt i Sverige och tullning/moms, kommer när delar är i Sverige. Så tänk på det!

Denna chans kommer finnas i ca. en månad. Sen kommer dom börja ta betalt för platsen som pallen står på.

När allt sen kommit till Sverige så kommer jag åka och plocka upp allt. Sen så kommer vi överens om ifall ni ska hämta det hos mig eller om jag ska skicka delarna till er. Eventuellt så kan jag åka förbi vissa ställen och dela ut era delar efter överenskommelse.

Har ni några frågor, eller om ni anser att jag glömt nått viktigt så hojta!

**Uppd**
    Glömde skriva att man får betala för frakten i Japan (varierar men inte dyrt, 2-300kr kanske?)
    Sen så tar Jesse Streeter en liten andel.
    När jag köpte fälgar sist så tog han ca. 300kr vill jag minnas.

Ändringar angående frakten till Sverige. Vi kommer överens om vad vem ska betala efter antal delar/storlek på delar.
    Senast redigerat av Landberg den 2012-02-29 klockan 19:12.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Ingen som är sugen på lite billiga delar?

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

beror på om fler är på. Hittade inge direkt på sidan eller så var jag för lat för att förstå

finns det kouki lampor till s13 så är jag intresserad!

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

detta är ju auktioner precis som på ebay. Ingen ide att titta nu om inget är bestämt eftersom vissa auktioner avslutas osv. Jag kan vara intresserad att vara med, men bara om vi är flera så vi får ner frakten.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Ja det är auktioner. Skrev det i första posten.
    Och det kanske inte framgick men jag har redan vunnit några delar så det kommer en pall om några månader..

Har uppdaterar med. Vi kommer överrens om fraktkostnad istället. Förstår att dom som köper enstaka saker inte vill betala jättemycket i frakt.

Member NeeXs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Bil
    S13

Standard

Om du har lust att vinna auktioner åt oss, så tar jag denna om den går för under 500kr: http://www.rinkya.com/new/en/auction-m98860403

Utgångspriset är 500yen, alltså 40kr.?

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Hej hej.

Pga väldigt bristande intresse så har jag beslutat att skicka pallen så fort mina delar är packade.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •