Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Montera sandwich

Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard Montera sandwich

Jo, skulle till och montera sandwichen på blocket idag men det finns ju inte plats för den. Den är modellen med inbyggd termostat ifrån mocal köpt på DW.

Eller det finns plats men som synes på bilden så är det ju en givare som kommer ut precis där och det går inte att sätta tillbaks kontakten om jag monterar den på det viset.
    Så letar just nu efter en annan modell av sandwich, med kopplingarna rakt utåt.

Senior Member Snilssons avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Går det inte ha anslutningar uppåt om du skrotar värmeväxlaren?
    Flyttade till bilens hemland och blev billös..
    Sebastian Nilsson #1659

Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Snilsson Visa inlägg
    Går det inte ha anslutningar uppåt om du skrotar värmeväxlaren?
    Vet faktiskt inte, vet inte om det går att ta väck den utan att lyfta motorn? Eller klart det går men ser riktigt krångligt ut.

Hall of Fame Legend DeJis avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

om du byter anslutningar från de koniska till banjonipplar så ryms det om du vrider adaptern så anslutningarna pekar mot generatorn. Har jag för mig. Alternativt kan du plocka bort det stora Y-fästet till insuget och peka anslutningarna bakåt. Det är väl ingen jättebra lösning egentligen, eftersom fästet ser till att insuget inte flexar, men många lyckas köra utan det.

Ett annat alternativ är att flytta på tryckgivaren genom att låta en hydraulfirma pressa en slang med banjo i änden mot blocket och rak anslutning mot givaren. Så här såg det ut på min motor för en massa år sedan : http://200sx.kicks-ass.net/deji/img42a7305a68fdf.jpg

Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Citat Ursprungligen postat av DeJi Visa inlägg
    om du byter anslutningar från de koniska till banjonipplar så ryms det om du vrider adaptern så anslutningarna pekar mot generatorn. Har jag för mig. Alternativt kan du plocka bort det stora Y-fästet till insuget och peka anslutningarna bakåt. Det är väl ingen jättebra lösning egentligen, eftersom fästet ser till att insuget inte flexar, men många lyckas köra utan det.

Ett annat alternativ är att flytta på tryckgivaren genom att låta en hydraulfirma pressa en slang med banjo i änden mot blocket och rak anslutning mot givaren. Så här såg det ut på min motor för en massa år sedan : http://200sx.kicks-ass.net/deji/img42a7305a68fdf.jpg
    Det kanske man kunde göra ja! SÅ är det ju bara att pressa nya ändar på slangarna! Vilken kanon idé.

Var faktiskt inne och titta på dina bilder förut när jag sökte runt efter andra lösningar på forat.

Member Izuals avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Det passar om man är lite klurig, detta är en mocalthermostat.

Bara att modda kabelns kontaktsko, klippte av och satte en vanlig kabelsko på, fungerar bra och allt får plats.
    Sedan skar jag av 3-4 millimeter på plasten på givaren.

Tar 2 minuter utan att behöva bäsa med annat.

Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Blev tillsut att jag gjorde som dig izual. Fast eftersom jag hade pressade slangkopplingar så tog dem så stor plats att dem gick i motorfästena. Så efter att ha filat väck 5mm på fästet så hade jag till sist -1mm spelrumm imellan fäste och koppling. Men det håller tätt än så länge i alla fall så verkar ha "lyckats".
    Men vill lösa det på ett seriöst sätt så letar efter ett filterflytt kit. Någon som har tips på någon som säljer? Ända jag funnit än så länge är j-spec. Men det känns lite överpris för 900 kr för ett par lila eloxerade alu bitar.

Member Tekijas avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

[QUOTE=DeJi;1306055]om du byter anslutningar från de koniska till banjonipplar så ryms det om du vrider adaptern så anslutningarna pekar mot generatorn. Har jag för mig.

De stämmer bra. Jag har så.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •