Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Jspec, rekommenderas ej!!

Member W-idings avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Bil
    S13

Standard Jspec, rekommenderas ej!!

Hejsan!

Nu är jag riktigt less på jspec och tänkte varna andra ifrån att beställa därifrån.

Jag beställde en front därifrån, leveransen tog evigheter.
    När jag väl fått fronten hem, öppnade den och kollade på fronten..
    Ja, skador här och där, och så såg jag redan då att den inte kommer passa.

Tog ut fronten till garaget och provmonterade, haha vilket skämt!
    Ena sidan stack ut nästan en decimeter från bilen!
    De måste ju varit någon som var full när de tillverkade den!
    De såg verkligen förjävligt ut, att de går att misslyckas så brutalt med en front?!

jaja, jag kontakte jspec, och de bad mig skicka tillbaka den, pengarna fick jag tillbaka..

Ja, sedan sa de för att jag skulle få tillbaka förtroende så bjuder de på en styrled som jag behövde, de sa att den hade skickats och jag skulle få ett sms när den var framme för att hämtas ut..
    6 dagar senare, fortfarnade inte kommit.. Hör av mig till dem och då säger de att den redan är uthämtad?!? What the f....

Så nu sitter jag här utan styrled och front, eller fronten har jag kvar, fick behålla den men den är så kass så de är nästan bara att kassera den.. Usch så besviken jag är på dom!.

Läs runt lite på alla möjliga sidor och de är tydligen ofta jspecs grejer inte passar...

men med detta inlägg så ville jag bara berätta att jag inte rekommenderar Jspec.

Nu är våren kommen, jag har 4 dagar kvar tills besiktningen går ut och styrled var de sista jag behövde men den kom aldrig... Har en trasig front och att lackera bilen blev försenat..

Så var försiktiga när ni handlar kjolkit därifrån!
    Us-style till s13 var de jag beställde och de var ett skämt!

MVH
    Andreas

Hall of Fame Legend jensclaudiuss avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Det jag beställde därifrån kom som det skulle, de ringde även för att korrigera min beställning då jag hade beställt fel oljefilter vilket de uppmärksammade då alla andra delar var till en annan motor än oljefiltret.

Har dock läst en hel del negativt kring deras glasfiberprodukter de säljer, det är tyvärr fler som fått skärmar m.m. med kass passform.

Men om de säger att styrleden är uthämtad så måste de kunna kolla med posten vem som hämtat ut den då posten måste ta leg. på alla som hämtar ut paket.

Member Mobeergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2011
    Bil
    S13, R33

Standard

Jag har beställt delar ifrån dem ett flertal gånger, och har istortsett fått allt hemma dagen efter.

Desvärre har jag aldrig köpt något av deras glasfibersaker , men vad jag har fått erfara från tidigare bilar är att glasfiberprodukter inte alltid har klockren passform.

Tråkigt när det händer och hoppas din styrled kommer fram.

Jag kan inget annat än att rekommendera Jspec!

Hall of Fame Legend Xlarge__s avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

Aldrig haft problem med dom, samt att för dom priserna dom tar för bodykitsen får du räkna med att arbeta på passformen.

Dessutom känner jag att pengarna tillbaka och fronten kvar är kompensation nog ?
    Lite väl känslig kan tyckas, vill du ha riktiga grejer så kostar det.

Att styrleden kommit bort är inte jspecs fel.

Member Kickos avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Xlarge__ Visa inlägg
    Aldrig haft problem med dom, samt att för dom priserna dom tar för bodykitsen får du räkna med att arbeta på passformen.

Dessutom känner jag att pengarna tillbaka och fronten kvar är kompensation nog ?

Så om man betalar 8000kr för ett bodykit så ska man räkna med att man får kapa det på mitten och ta bort en decimeter? Hade samma sak på mitt kjolpaket därifrån, bakkjolen var helt skev och stack ut 7.5cm på ena sidan.

Här finns lite mer info:
    http://www.zatzy.com/allmaent/367871...-foeretag.html

Member W-idings avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Xlarge__ Visa inlägg

Klart man får vad man betalar för, men här fick jag bajs när jag betalade för glasfiber.. Jag menar, för att få till där måste HELA en sidan kapas bort för att sedan plastas om, 3 sprickor måste plastas igen och en stor bula mitt i allt kapas dän och plastas om..

Visst kan man tycka att de är kompensation nog att jag fick pengarna tillbaka, men står utan front.. Den ska in på lack snart och jag står utan front.

Men annars, personalen i fråga är riktigt riktigt trevliga!
    Och de skickade en ny styrled, de kunde inte se vart den andra tog vägen, och den nya har kommit!
    Så de vaar ju super snällt! Styrleden passade förövrigt riktigt bra

Men somsagt, har läst mkt och sett hur min front var så deras glasfiberprodukter rekommenderar jag inte.. Men annars bra service osv!

Men envis, osmart & dum som man är, så var jag självklart tvungen att bara pröva ett par sidokjolar(och för jspec har de snyggaste kjolpaketen), beställdes igår, får se hur lång tid de tar den här gången och om de passar.

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

Citat Ursprungligen postat av W-iding Visa inlägg
    sidokjolar(och för jspec har de snyggaste kjolpaketen), beställdes igår
    Här lever man som man lär ser jag...
    Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
    tecman möter mr. Holset Förra projektet
    Facebook ---- Garaget.org sidan

Member Kickos avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av tecman Visa inlägg
    Här lever man som man lär ser jag...
    Haha mycket märkligt

Hall of Fame Legend Biggs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Ja den varningen blir ju inte direkt trovärdig...
    Niklas Rosell #628

Hall of Fame Legend Xlarge__s avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

Andra styrledens leverenstid och montering gick underligt fort det med...

Och joo kicko, precis det jag menar. 8000kr inkl frakt kontra 25 000kr inkl frakt är stor skillnad på kvalitet och passform. Dessa diskussioner är uppe helatiden vare sig det gäller fälgar, stolar, rattar, dumpar eller whatever.

Kopior skapar alltid mer utgifter i längden, men som sagt har han fått en gratis front och styrled. Jag anser att mer kompensation kan man inte kräva.

Du har ju vertex fronten som satt på när du köpte den, samt att du har kvar pengarna för den nya så det är väll bara att klicka hem en ny.

Ser inte vart problemet sitter.
    Senast redigerat av Xlarge__ den 2012-03-31 klockan 15:38.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •