Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: Jspec, rekommenderas ej!!

Member palmens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

man börjar ju bli skapligt trött på alla uthängnings trådar som folk verkar fisa ut snabbare än en annan ens hinner blinka...

även sjukt trött på folk som tror dom ska få perfekta prylar när dom betalar kanske 25% av vad kvalitetsgrejerna/orginal kostar, och sen snacka skit om det företaget när det igentligen är ens eget fel för att man varit snål och hellre vill spendera pengarna på krogen varje helg!

fan du har fått en gratis front!!! och en styrled!!!

finns många därute som borde tänka efter en extra gång innan dom knappar på tangenterna..
    och hur rättvist är det och inte låte den andra parten berätta sin mening och förklaring??? finns ALLTID 2 sidor av alla historier...

Kan inte folk börja "hänga" ut företag när dom blivit nöjda också???? näää men det är ju inge kul....

P.S allt är inte riktat till trådskaparen va bara tvungen att få lufta av mig lite ang detta, är väll det internet är till för? få lufta av sig tryggt bakom skärmen utan att behäva ta några igentliga konsekvenser D.S

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

Citat Ursprungligen postat av palmen Visa inlägg

Kan inte folk börja "hänga" ut företag när dom blivit nöjda också???? näää men det är ju inge kul....

Jag tycker den biten syns rätt bra i projekttrådarna, man får info om bra företag där.
    Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
    tecman möter mr. Holset Förra projektet
    Facebook ---- Garaget.org sidan

Senior Member Snilssons avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Jag har inte heller haft problem med J-Spec, har dock bara köpt några småsaker..

Tycker du blivit kompenserad på ett bra sätt så förstår inte riktigt gnället, finns bra mycket värre företag.. Tro mig .
    Flyttade till bilens hemland och blev billös..
    Sebastian Nilsson #1659

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

25000:- för ett äkta paket som ni skriver e ju rena rånet, att kända företag saltar duktigt det vet vi,men en kopia för 8000kr skall fan vara state of the art för det priset, skiten som ni beskriver samt jag vet även polaren fått
    som felar med typ 10 cm på olika ställen dessa kitt e framtagna till firmor som bara vill tjäna fint med cash och 2-3 dubbla pengen snabbt och sälja sin skit så e det och skyll er själva som köper skiten, och vissa verkar köpa skiten igen, alla vet jspec säljer skit glasfiber så det finns ingen anledning att lipa över det utan beställ från någon seriös firma som vill sälja kvalle delar till hyffsade priser, inte sälja skit delar för att lägga på 3 ggr pengarna, hade gött.
    Senast redigerat av GT-R_mojje den 2012-03-31 klockan 23:16.

Hall of Fame Legend Xlarge__s avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

Blir ju dyrt med frakter osv, är stora pjäser som skickas. Är nog inga större marginaler på bodykits.

Men dom stora företagen gör ju grejerna på beställning, så finns knappt några lager att ta från iom att majoriteten köper kopior lönar det sig inte för dom. Hade fler köpt original hade dom priserna sjunkit med.

Sedan är det inget roligt jobb att hålla på med glasfiber, grejerna är ju handgjorda och inget massproducerat skit. Däravpriset.

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

Äh, du får en hel plastbåt för det priset och då är dom gjutna. Inga problem med formen, då skulle den inte fungera så bra i vattnet om det var 1dm förskjutning.
    Handgjort är överskattat. Human errors.
    Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
    tecman möter mr. Holset Förra projektet
    Facebook ---- Garaget.org sidan

Member Thedeamons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Grabbar ni glömmer ett par viktiga saker.

Andra företag informerar om att passformen kan variera kraftigt vilket detta inte gör. Vilket ja tycker är dåligt!

Jspec sköte dock detta proffsigt med kompensation.

Varför varierar passformen så grymt mycket då?

Jo för att formarna man använder blir bara sämre och sämre ju flera bodykit man gör. Lägger sig som en hinna i formen efter varje kit.

De lite dyrare kiten väljer att göra en ny form efter x antal kit eller om de rengör bättre det vet jag inte. Detta fick ja förklarat av en återförsäljare av bodykits.

Sen kan ja inte annat än å hålla med några av er. 8000:- för ett kit är extremt mycket pengar för lite plast.. Och man borde inte få skit för de pengarna Och man borde absolut få information om att du kan behöva kapa ner hela ditt nya kit.

Företagen skulle spara mycket pengar på lite mer information.

Member W-idings avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bigg Visa inlägg
    Ja den varningen blir ju inte direkt trovärdig...

ni får tycka o tänka vad ni vill..
    Men bilen ska in på lack om några veckor, ingen annan SVENSK sida
    har lika snygga sidokjolar som jspecs... Och jag är ganska behov av delarna nu.
    Och 2000 kr för ett par sidokjolar, då kan jag sätta kapmaskinen i, hittade forum här att deras sidokjolar var för korta osvosv. Men front som kostade 4000 med frakt är inget jag jag vill sätta kapmaskinen i.

Baddass, Ddesign osvosv, inga hade ens liknande som var snygga så fick bli jspecs US sidokjolar!
    Och jag kan lägga upp bilder här på hur fronten såg ut, båda med passformen och skadorna.

Och de är inte så att jag STOPPAR er från att köpa därifrån, bara en varning på HUR det kan vara, sen får man chansa hur mycket man vill, och nu tog jag en chans, pratade med de på telefon och då sade han att de ville bygga upp förtroendet för mig och då fick de bli ett par sidokjolar, är det passform 0 på de, är de slut handlat därifrån.

Member W-idings avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Thedeamon Visa inlägg
    Grabbar ni glömmer ett par viktiga saker.

Andra företag informerar om att passformen kan variera kraftigt vilket detta inte gör. Vilket ja tycker är dåligt!

Jspec sköte dock detta proffsigt med kompensation.

Varför varierar passformen så grymt mycket då?

Jo för att formarna man använder blir bara sämre och sämre ju flera bodykit man gör. Lägger sig som en hinna i formen efter varje kit.
    Ja, jag tycker också att de borde kunna stå något om det, och när jag frågade om sidokjolarna så frågade jag "kan ni garantera någon passform" svar nej, och det är ju förståeligt... Men som du sa borde de stå något på hemsidan om passformen.

Och precis så fick jag det förklarat av jspec ang passformen..
    Men det skumma i hela var att de först sa "vi vill ha tillbaka fronten för att kunna meddela tillverkarna och eventuellt avbryta affär med de"
    2 dagar senare sa de "du får behålla fronten, blir för krångligt med frakten".

Så om de tar tag i det eller inte, vet jag faktiskt inte..
    Men ah, nu när jag fick behålla fronten gratis så är de bara att börja kapa fronten i 6 delar och plasta om.

Menmen, hoppas bara på att sidokjolarna ska passa nu, annars blir de inge mer glasfiber därifrån.

Member Thedeamons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Men ditt första inlägg borde du ändra lite, för du verkar ju ha ändrat uppfattning om företaget?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •