Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Jspec, rekommenderas ej!!

Hall of Fame Legend Biggs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av W-iding Visa inlägg
    ni får tycka o tänka vad ni vill..
    Men bilen ska in på lack om några veckor, ingen annan SVENSK sida
    har lika snygga sidokjolar som jspecs... Och jag är ganska behov av delarna nu.
    Och 2000 kr för ett par sidokjolar, då kan jag sätta kapmaskinen i, hittade forum här att deras sidokjolar var för korta osvosv. Men front som kostade 4000 med frakt är inget jag jag vill sätta kapmaskinen i.

Baddass, Ddesign osvosv, inga hade ens liknande som var snygga så fick bli jspecs US sidokjolar!
    Och jag kan lägga upp bilder här på hur fronten såg ut, båda med passformen och skadorna.

Och de är inte så att jag STOPPAR er från att köpa därifrån, bara en varning på HUR det kan vara, sen får man chansa hur mycket man vill, och nu tog jag en chans, pratade med de på telefon och då sade han att de ville bygga upp förtroendet för mig och då fick de bli ett par sidokjolar, är det passform 0 på de, är de slut handlat därifrån.
    Då får vi hoppas de har vett på att rota fram ett par sidokjolar som sitter skapligt.
    Men egentligen är det deras skräpkit i plast och att de är dåliga på att informera om det som känns som problemet. Jag har aldrig handlat där och har inget att säga om j-spec, men att plasten ofta är dålig visste jag från många tidigare trådar. Sen tycker jag iofs att en front som går på totalt 4000:- skall vara riktigt bra.

Men varningen gäller väl egentligen inte j-spec utan plasten de kränger?
    Niklas Rosell #628

Member W-idings avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bigg Visa inlägg

Men varningen gäller väl egentligen inte j-spec utan plasten de kränger?
    Precis, själva J-spec - som jag skrivit ett par ggr! Riktigt trevliga och hjälpsamma! Deras motordelar osv kan jag inte säga något om, men styrleden kom som den skulle dagen efter den skickades. De var plasten jag ville varna för, återkommer om hur sidokjolarna passar sen!

Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13, R32

Standard

Citat Ursprungligen postat av Thedeamon Visa inlägg
    Sen kan ja inte annat än å hålla med några av er. 8000:- för ett kit är extremt mycket pengar för lite plast.. Och man borde inte få skit för de pengarna
    Försök att tillverka ett bodykit med hög kvalite och bra passform, för mindre än 8000 inkl moms och samtidigt tjäna något på det...

Det är inte plasten bodykitet består av som är det dyra i samanhanget.

Dock kan jag hålla med om att man bör upplysa kunden om att det inte är bolt on-grejer, men som redan sagt så kostar sådanna grejer låååångt över 8000 kr...

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Jag har ingen personlig erfarenhet av J-spec men att kompensera tycker jag bervisar deras goda vilja. Dock har jag som andra här också nämner hörta att J-spec plast detaljer ska vara av usel passform. Jag blir förvånad över att fler och fler tror att de kan köpa billig kina skit och förvänta sig få samma kvalite som märkesdelar fast till bråkdelen av kostnaden. Har hört följande kommentarer många gånger:

-"Så dyrt!-...men det köper jag ju på ebay för bara xxx-antal kronor".

Visst finns det undantag men i 9,9 av 10 fall så får du vad du betalar för. Gäller lika mycket kjolpaket som fälgar och motordelar, etc.

Köpte själv en bakkjol från Dalhems för många år sedan som skulle var bra, den satt åt helvete fel så jag sålde den billigt och köpte ett äkta vertex kit från japan. Superb passform, ren Nissan OEM kvalite!! Visst den kostade 25 000:-men kvalite är inte gratis.

Googla exempelvis på Rota fälgar så kommer ni se att för flera personer har centrumet av fälgen lossnat från ekrar/ring. Dessa säljs billigt och är riktigt snygga, men kvaliten?? Bara ett exempel på att man bör vara lite misstänksam mot billiga varumären. Men återigen undantag finns.

Jag tycker inte att 8000:- för ett komplett kjolpaket är dyrt. Det priset antyder sämre kvalite. Om det nu var kostnaden(?).

Varna inte för J-spec som företag utan varna för deras plastskit istället. Visst dåligt av dem att inte informera, håller med till 100%. Om jag var J-spec skulle jag söka ny leverantörer för kjolpaket för precis som denna tråd är ett bevis på så smutsar en dålig leverantör ned hela företagets rykte.
    Senast redigerat av alvin den 2012-04-09 klockan 18:23.

Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av alvin Visa inlägg

Googla exempelvis på Rota fälgar så kommer ni se att för flera personer har centrumet av fälgen lossnat från ekrar/ring. Dessa säljs billigt och är riktigt snygga, men kvaliten?? Bara ett exempel på att man bör vara lite misstänksam mot billiga varumären. Men återigen undantag finns.
    Bara på tal om billiga fälgar.

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=BJeFB6SRslk

Member W-idings avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Bil
    S13

Standard

Jag har ingen personlig erfarenhet av J-spec men att kompensera tycker jag bervisar deras goda vilja. Dock har jag som andra här också nämner hörta att J-spec plast detaljer ska vara av usel passform. Jag blir förvånad över att fler och fler tror att de kan köpa billig kina skit och förvänta sig få samma kvalite som märkesdelar fast till bråkdelen av kostnaden.

Jag förvänta mig inte en superb passform, har räknat med lite pyssel, men fronten jag fick.. ja vart börjar jag?
    Har fått kapa av hela ena sidan för att bygga om den för att den ens ska gå att få dit, sedan ska man få detaljerna att följa bilens linjer.

De var nästan som att tillverka en egen front.. Men bra passform hade jag inte räknat med, men att behöva bygga om hela fronten, nja..

Menmen, de löste sig bra, slutet gott, alting gott!

BTW så kommer mina sidokjolar idag, 2 veckor från beställning, 3 veckor snabbare än fronten.

Får vi se om de blir lika mycket kap i den!

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Alvin du kan inte klaga på ROTA, så dåliga är dem inte finns bilder när folk tappat centrumen men oftast har det varit i en krash.

Hade Rota varit kass kvalité hade inte så många team tävlat med fälgarna, driftworks har kört sina tävlingsbilar utan några som helst problem.

Jag krockade med med min s13 på en uppvisning rakt i en trottoar i cirka 70km/h klart det blev skador men de var förväntat men de exploderade inte till små bitar.

Till kjolpaket man behöver inte betala premium vertex priser för att få bra kvalité på grejjerna, Uras, Origin-lab ligger i 13-14tusenkronorsklassen med frakt med bra passform.

6666customs(rocketbunny) ligger väll några tusen till och har även där riktigt bra kvalité

Men ska man ha 100% passform bör man gå på Vertex och Veilside för runt 25000kr för båda kitten

Member Thedeamons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av shirru Visa inlägg
    Alvin du kan inte klaga på ROTA, så dåliga är dem inte finns bilder när folk tappat centrumen men oftast har det varit i en krash.

Hade Rota varit kass kvalité hade inte så många team tävlat med fälgarna, driftworks har kört sina tävlingsbilar utan några som helst problem.

Jag krockade med med min s13 på en uppvisning rakt i en trottoar i cirka 70km/h klart det blev skador men de var förväntat men de exploderade inte till små bitar.

Till kjolpaket man behöver inte betala premium vertex priser för att få bra kvalité på grejjerna, Uras, Origin-lab ligger i 13-14tusenkronorsklassen med frakt med bra passform.

6666customs(rocketbunny) ligger väll några tusen till och har även där riktigt bra kvalité

Men ska man ha 100% passform bör man gå på Vertex och Veilside för runt 25000kr för båda kitten
    riktigt väl sagt.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av shirru Visa inlägg

Hade jag tänkt köra drifting med min bil likt dig så hade jag köpt det billigaste kjolpaket och fälgar som jag kunnat hitta

Har ingen erfarenhet av Uras, Origin-lab m.fl, men jag har tidigare blivit tillsagd att Origin är av dålig kvalite. Men jag vet inte utan bara vad jag har hört. Har heller ingen pesonlig erfarenhet av ROTA.

Min bror köpte nyligen en uppsättning av XXR "fejk" splitt som han var överlycklig över och tyckte vara som mina RAYS VOLK fälgar. Tittade på dem i 2 sekunder och såg direkt att kvaliten, utseende, känsla inte är i närheten jämförbar. XXR fälgarna ser skitbra ut på bild eller lite håll, men den som har hållt i ett par OZ, BBS eller VOLK känner en enorm skillnad!!

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Min bror köpte nyligen en uppsättning av XXR "fejk" splitt som han var överlycklig över och tyckte vara som mina RAYS VOLK fälgar. Tittade på dem i 2 sekunder och såg direkt att kvaliten, utseende, känsla inte är i närheten jämförbar. XXR fälgarna ser skitbra ut på bild eller lite håll, men den som har hållt i ett par OZ, BBS eller VOLK känner en enorm skillnad!!
    Är inte meningen att kvalité osv, ska vara lika då priset är upp till 10 gånger lägre men dom funkar för det mesta ändå.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •