Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Tips vid köp av S14.

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vertex Visa inlägg
    Ts frågade vad han ska tänka på och här får han tips och tankar angående hans kommande bilköp.
    Din dryghet kan du hålla för dig själv.
    Tack för den...
    Bad manner have a face

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Var det inte dryghet utan bara ett försök att vara rolig så ber jag om ursäkt. Men en högerstyrd bil där det finns fler vänster för humana priset kommer alltid att vara billigare och mer svårsålda. Önskar lycka till i köpet iaf

Member
    Reg.datum
    Apr 2012
    Bil
    S13

Standard

Har inte hittat nån annan vänsterstyrd s14 till liknande pris?
    Har du nå tips på nån?

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Till liknande pris är nog svårt men många tycker att det är värt den extra pengen för att sitta på rätt sida när man kör. Sen är högerstyrt ingen mardröm att köra, se på i princip alla supror som rullar omkring där större delen är högerstyrda.

Å andra sidan är det en mer accepterad bil att sitta på fel sida i då priserna för en vänsterstyrd är sjukt mycket dyrare.

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Är du ute efter en ganska orginal bil så köp en svensk vänsterstyrd, ska man ha massa godis köp en RHD my 2cents.

Själv drar jag ned på torsdag och hämtar en fet s14 åt min systerson i England
    smidd motor, willwoodbromsar, en bit över 400hk garret gt3076, rb25det låda, bur, stolar, bälten, ställbara stag, xenon etc för lite över 70000kr

Member
    Reg.datum
    Apr 2012
    Bil
    S13

Standard

Är ute efter att bygga en driftbil, så lär ju behöva lite godis mm.
    Hört nåt om att om man har vänsterstyrd då är styrstången ivägen för turbo mm så det är svårare att trimma? Eller har jag hört helt fel.
    För isåfall kommer jag självklart satsa på RHD.

Det var riktigt vettigt pris må jag säga!

Men då jag själv har för dålig koll på allt som måste göras inför import mm så får det ligga på is tills man iaf lärt sig hur dessa bilar funkar. Men har iaf planer på att plocka in nåt roligt tills nästa sommar.

Så nu vill jag bara hitta en "billig" bil att utgå ifrån, uppgradera eftersom, lära mig vad allt gör och vad som är bra/dåligt. Sen utvecklas utifrån det.

Member 16-vs avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Bil
    S13

Standard

kanske kan vara lite små trångt med hemmapulad dp men ivägen tycker ja inte den är, finns ju rätt många vänsterstyrda s14 med turbo?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •