Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 48

Ämne: Lunda flygfält bokat den 26/8 2012

Member Faggans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag kommer,
    och denna gång med en bil som förhoppningsvis inte kränger som ett hangarfartyg.
    Daniel Fagerholm
    Medlemsnr: 749.

Junior Member ACFs avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Bil
    S13, Annan Nissan, 300ZX (Z32)

Standard

Sugen men för tidigt för mig att säga om jag kan...
    Jag lär mig sakta, men jag lär mig ivarje fall något!

Hall of Fame Legend Biggs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Sådärja, då har jag bytt bort jouren så jag kommer loss med. Det ska bli riktigt kul!
    Niklas Rosell #628

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av John Visa inlägg
    Ledsen Dennis men inget sladdande.

/John
    En dum fråga kanske.. Men varför bokar vi inte en dag där vi även kan drifta i samband med ss? Intresset verkar vara hyffsat stort för att köra iaf.. Jag var på lunda flygfält igår och lekte av mig på en privat träff.. Jag har inte pratat med ansvarig men jag antar att det finns vissa dagar man inte får väsnas på osv.

Men eftersom vi ändå är ute i god tid med bokningen, varför bokar vi inte en dag där vi kan väsnas? Så får vi med mer folk från klubben också. Jag tror priset för en hel dag gick på runt 4500kr 09-18.00.

Eller jag kanske är ensam om att vilja drifta?

Administratör Jerkers avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan, GT-R

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg
    En dum fråga kanske.. Men varför bokar vi inte en dag där vi även kan drifta i samband med ss? Intresset verkar vara hyffsat stort för att köra iaf.. Jag var på lunda flygfält igår och lekte av mig på en privat träff.. Jag har inte pratat med ansvarig men jag antar att det finns vissa dagar man inte får väsnas på osv.

Men eftersom vi ändå är ute i god tid med bokningen, varför bokar vi inte en dag där vi kan väsnas? Så får vi med mer folk från klubben också. Jag tror priset för en hel dag gick på runt 4500kr 09-18.00.

Självklart ska det driftas om intresset är stort och vi kan få en dag när man får väsnas på Lunda.
    Nu har jag inte färska siffror på klubbens ekonomi, men 4500 ska vi nog ha råd med.
    Solle, kan du utreda detta vidare? Intresse ifrån klubbmedlemmarna, möjliga datum på Lunda mm. Om vi får ett datum på Lunda, prel-boka det direkt och kontakta styrelsen för dom ekonomiska bitarna.
    Jerker Ekman #13
    (O=O/ 200SX \O=O)

Senior Member Johns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg

Så här såg mitt mail till Lunda ut den 10/1/2012:

Hej,

NOGS skulle vilja hyra Zon C för drifting en helgdag i slutet på maj och sen Zon A+B en helgdag i slutet av augusti för Superstage körning.

Hör av er med förslag och gärna pris för ovan önskemål.

Hade gott!

och svaret jag fick:

Hej John

Har noterat dina önskemål.

Driftingen kräver bullerdispens så den kommer vi troligtvis att arrangera själva, både träning och tävling, men ni är i så fall givetvis välkomna att delta.

Återkommer inom kort.

//Leffe

Vi fick inte en dag med buller dispans detta år och därför kan vi inte arrangera drifting på Lunda.
    Sen är det svårt då det inte verkar finns någon drifting intresserad som tar tag i och kan driva en sån träff.
    Förra året fixade jag en dag med buller dispans och efterlyste någon som ville sätta upp en bana eller slinga men fick ingen respons alls! Så jag ordnade en SS körning i stället och sen gnällde folk att de inte fick drifta?!? Så vill ni ha mer drifting så måste ni visa mycket mer intresse och engagemang.

Solle ta tag i saken hitta en bana ta reda på vad som gäller med just drifting på den banan: Bullerdispans, slitage, försäkringar osv. fixa ett kostnadsförslag och kontakta sedan styrelsen så kommer du få pengar att driva igenom din träff. Hör av dig om du behöver hjälp eller har frågor om hur man gör jag hjälper gärna till.

Mvh
    John
    Det tar inte mer än 5 min att skruva loss den där!
    John Andersson NOGS #299

http://jsgarage.wordpress.com/ --- Mitt projekt i blogform + lite annat meck!
    http://www.200sx.kicks-ass.net/johnex23

Styrelseledamot Tim_tubs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Bil
    S13

Standard

Det inte omöjligt att jag och min sambo kommer!
    Tim Karlsson #1299 / S13
    Ordförande, Nissan Owners Group Sweden

Junior Member McTw1sts avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13

Standard

mäts 95 db på plats eller räcker de med att bilen gått igenom besikningen `? :P för jag är lite fundersam på min :P

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Det här får man ju inte missa! Har inte rasat något sen jag var på Lunda förra gången heller, så det här ser man ju som en fiin möjlighet att skotta något!

Styrelseledamot Tim_tubs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Bil
    S13

Standard

Jag plannerar att åka upp på lördagen med bilen på släp och övernatta.
    Någon rekomendation på boende i trakterna?
    Tim Karlsson #1299 / S13
    Ordförande, Nissan Owners Group Sweden

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •