Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Är denna "setup" bra? (bil jag ev ska köpa)

Member juhaaans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Bil
    S13, R34

Standard Är denna "setup" bra? (bil jag ev ska köpa)

Jo jag är ute efter en s14 och har kikat lite på den här: http://www.blocket.se/jamtland/Nissa...a=5&w=3&last=1

Där det bla står

"* 3" rostfritt avgassystem från turbo med sportkat
    * 800cc spridare, walbro soppapump, VEMS insprutningssystem
    * Värre koppling, större intercooler, värre kamaxlar, större oljetråg
    * Mätare för laddtryck, oljetryck samt oljetemp i mittkonsoll"

Eftersom att jag inte kan nåt om dessa bilar så undrar jag om det som är gjort är bra eller dåligt

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Är ingen expert på s14 men brukar tycka att dom ligger ganska högt i pris, denna verkar dock vettig om karossen är i bra skick och att den är riktigt mappad och att nya styrsystemet är snyggt inkopplat.

Lite dom grejerna jag skulle titta på om den var jag som skulle köpa iaf.

Member
    Reg.datum
    Mar 2012
    Bil
    S13, Annan

Standard

Jag känner faktiskt killen som säljer bilen och jag kan säga direkt att den här bilen är i princip klanderfri. Kanske inte totalt snorfräsch men i oerhört bra användarskick om man säger så. Han har dessutom skrivit VEMS programvaran själv till styrboxen och skrivit ett helt nytt tomgångstyrningsprogram bland annat som jag tror VEMS utvecklarna själva har anammat och börjat släppa i sina boxar nu. Innan den här bilen så programmerade han om ett VEMS för att funka tillsammans med DI kasetten på en Saab 9000 Aero. Alltså jonströmsmätning genom stiften istället för kamaxelgivare och det i sig är för mig helt otroligt.

Hela bygget är riktigt välgjort och jag var faktiskt sugen på den ett tag själv, men för mig så var allt det roliga redan gjort på den.

Han studerar för övrigt till fordonsingenjör just nu och håller på med sitt examensarbete nere på Volvo i Göteborg.

Member juhaaans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Bil
    S13, R34

Standard

Citat Ursprungligen postat av kim_gulle Visa inlägg
    Jag känner faktiskt killen som säljer bilen och jag kan säga direkt att den här bilen är i princip klanderfri. Kanske inte totalt snorfräsch men i oerhört bra användarskick om man säger så. Han har dessutom skrivit VEMS programvaran själv till styrboxen och skrivit ett helt nytt tomgångstyrningsprogram bland annat som jag tror VEMS utvecklarna själva har anammat och börjat släppa i sina boxar nu. Innan den här bilen så programmerade han om ett VEMS för att funka tillsammans med DI kasetten på en Saab 9000 Aero. Alltså jonströmsmätning genom stiften istället för kamaxelgivare och det i sig är för mig helt otroligt.

Hela bygget är riktigt välgjort och jag var faktiskt sugen på den ett tag själv, men för mig så var allt det roliga redan gjort på den.

Han studerar för övrigt till fordonsingenjör just nu och håller på med sitt examensarbete nere på Volvo i Göteborg.

Det låter riktigt bra det Man är bra sugen, det sega är bara att han bor 6 timmar från mig

Member Thedeamons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

6 timmar är inget för rätt bil :-)

Member
    Reg.datum
    Apr 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Thedeamon Visa inlägg
    6 timmar är inget för rätt bil :-)
    +1.

Har åkt över 130mil för min senaste bil.

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av PontusA Visa inlägg
    +1.

Har åkt över 130mil för min senaste bil.
    och jag 267mil

Hall of Fame Legend Xlarge__s avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

6h tur och retur ja, det är inget för en bil i mina ögon.
    Jag åkte 6h enkel för ett par fälgar en kärring vägrade skicka, passade på att ta med sambon och gjorde en kul grej av det.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •