Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Västeråsträff med gocart

Hall of Fame Legend thomass avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard Västeråsträff med gocart

Tjenamoss!
    Såhär i regnet har jag nyss varit på Sala Racing Park. Nissen fick stanna hemma men LasseR6 tog ett par varv med sin. Banan är fn i minsta laget för riktiga bilar men verkar grym för gokartarna, så vad sägs en träff i slutet av maj och spontanköra lånecartarna?

Kolla in hemsidan http://www.salaracingpark.se/aktiviteter/gokart
    Och kolla även kalendern som är rätt full. Normal öppettid är till 20.00, och för mig räcker ett 10-minuters provapåpass. Köket invigdes idag så något kommer att gå att ordna mer än kaffe&kexchoklad som på gocarten i Sthlm på årsmötet...

Beroende på respons och önskan av kväll så lägger vi in en träff, eller hur?!
    Thomas Söderholm
    Medlem #004

Member Erik_Es avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av thomas Visa inlägg
    Tjenamoss!
    Såhär i regnet har jag nyss varit på Sala Racing Park. Nissen fick stanna hemma men LasseR6 tog ett par varv med sin. Banan är fn i minsta laget för riktiga bilar men verkar grym för gokartarna, så vad sägs en träff i slutet av maj och spontanköra lånecartarna?

Kolla in hemsidan http://www.salaracingpark.se/aktiviteter/gokart
    Och kolla även kalendern som är rätt full. Normal öppettid är till 20.00, och för mig räcker ett 10-minuters provapåpass. Köket invigdes idag så något kommer att gå att ordna mer än kaffe&kexchoklad som på gocarten i Sthlm på årsmötet...

Beroende på respons och önskan av kväll så lägger vi in en träff, eller hur?!
    Kan vara något!
    ja tycker banan ser perfekt ut för drifting

borde nogs ha en träff på!

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Erik_E Visa inlägg
    Kan vara något!
    ja tycker banan ser perfekt ut för drifting

borde nogs ha en träff på!
    Den gör ju onekligen det http://www.youtube.com/watch?v=bA2tlS6SL-g

"På grund av klagomål från fem grannar så är driftingen för tillfälligt förbjudet på banan. Bygg & Miljöförvaltningen har gett oss ett föreläggande att senast den 30 september genomföra en bullerutredning för att se vad bland annat däcktjut och motorbuller når för decibelnivå vid bostadshusen som ligger 500 - 700meter bort. Vi återkommer med mer information så snart bullerutredningen är genomförd."

Verkar inte som om det blir någe drifting där i år :/

Jag skulle gärna va på att åka, men lite långt att åka för en 10min gocart för min del. Men att slå ihop en nogs träff att få åka på banan och samtidigt göra gocart allihop skulle vara nått

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg
    Den gör ju onekligen det http://www.youtube.com/watch?v=bA2tlS6SL-g

"På grund av klagomål från fem grannar så är driftingen för tillfälligt förbjudet på banan. Bygg & Miljöförvaltningen har gett oss ett föreläggande att senast den 30 september genomföra en bullerutredning för att se vad bland annat däcktjut och motorbuller når för decibelnivå vid bostadshusen som ligger 500 - 700meter bort. Vi återkommer med mer information så snart bullerutredningen är genomförd."

Verkar inte som om det blir någe drifting där i år :/

Jag skulle gärna va på att åka, men lite långt att åka för en 10min gocart för min del. Men att slå ihop en nogs träff att få åka på banan och samtidigt göra gocart allihop skulle vara nått
    Drifting är som synes fn uteslutet, och då tycker jag banan är lite för kort och knixig att hyra för körning innan de får till stånd en utbyggnad. Mark har de, men de bygger lite efter de pengar som kommer in. Kanske kan den till nästa sommar vara längre och kanske har man även då klarerat med grannarna till 100% vad gäller olika körformer. Man ska tänka på att banan kommer att utnyttjas (som det ser ut nu) till kl 20.00 VARJE dag under hela sommaren, så det gäller att ha god kontakt med sina grannar!
    Det är dock inget som hindrar dig till att köra 2x10min, 3x eller så många ggr du vill!
    Thomas Söderholm
    Medlem #004

Member Erik_Es avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Va tråkigt.
    Hoppas på nästa år då!
    Ska prova på gocarten så länge

Founding Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Beroende på tid och dag så är jag på!
    Peter L, #2 Nissan OGS

http://200sx.kicks-ass.net/peter

Hall of Fame Legend Lunki79s avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Åker utomlands i slutet av maj så jag får hoppas på en senareläggning av träffen.
    Daniel Lundqvist, Medlem #166, Eskilstuna
    Sparka röv - Http://200sx.kicks-ass.net/Lunki79
    Garaget.org - Http://www.garaget.org/Lunki

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lunki79 Visa inlägg
    Åker utomlands i slutet av maj så jag får hoppas på en senareläggning av träffen.
    Jag kom hem igår...

24/5 och 28/5 är lediga i deras kalendrar så vad sägs om någon av dessa kvällar?
    18.30 på plats där?

Annars kom gärna med egna förslag!
    Thomas Söderholm
    Medlem #004

Founding Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Går det inte att köra en helg så att även mer långväga medlemmar kan komma? Jag har väl tolv mil enkel resa och det känns lite segt att dra i mörkret en kväll..
    Peter L, #2 Nissan OGS

http://200sx.kicks-ass.net/peter

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Visst går det!

Helgerna är det dock alltid bokningar på så man får kanske inte den bästa tiden. 26 är bokad hela dagen men söndagen ser öppen ut före 15, så vad sägs om kl13,30 den 27/5 då?
    Thomas Söderholm
    Medlem #004

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •