Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: överpris eller inte?

Member Rallons avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard överpris eller inte?

hej, tänkte kolla med lite nissan folk vad ni tycker om den här, är det överpris eller är det rätt pris?

http://www.blocket.se/ostergotland/N....htm?ca=14&w=2
    Du gör som du vill men nu gör du som jag har sagt....

//Ray Ray

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Jag vet ju ganska väl hur bilen ser ut och tyvärr så finns det ofta bilar som är i utseendet finare med steg 3 till samma pengar vilket kan göra det lite svårsålt känns det som.

Styrelseledamot Sandells avatar
    Reg.datum
    Sep 2000
    Bil
    S13

Standard

Jag tycker att du ska fixa packningen, bara en sån sak gör att den går bort för många. En bil som är i körfärdigt skick blir intressant för så många fler.
    Henrik Sandell #16 Värnamo
    Materialare, Nissan Owners Group Sweden
    RB30DET 600hk@1,1bar

Member Mobeergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2011
    Bil
    S13, R33

Standard

Jag tycker det är skapligt överpris.

Var o hämta en s13 med smidd motor , breddar och förövrigt jäkligt nice för 45k häromhelgen.

O nu vet jag inte exakt hur din ser ut ,då jag bara sett den lite snabbt nångång men lacken såg inte så bra ut då vill jag minnas.

Sen packning, det är så enkelt o byta o gör det hela mer lättsålt.

Bara mina tankar.

Member Rallons avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Går det att byta packningen utan att ta ur motorn? Är ju grymt trångt att komma åt...:/

//Ray Ray

Hall of Fame Legend jensclaudiuss avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

2007 gav jag runt 32000:- för min s13 (14000mil nästintill rostfri i bra skick med en massa saker i lådor)med ungefär samma mods, satt dock steg 2 och orginal spridare samt orginal lmm annars ungefär detsamma. Tycker priset är för högt och skulle själv inte köpa bilen om jag letade s13 som det är gjort lite på.

tror med på en prisbild runt 25-30000:- med tanke på att den dels gått en bit samt att packningen inte är fixad.

Packningen går att byta med motorn på plats och hade det inte gått hade jag värderat bilen ännu lägre, det är trångt och skittrist att göra men går, dock bör du fundera på varför den gått, förmodligen är inte grenrörsflänsen plan så dubbelkolla flänsarna innan du sätter dit en ny packning samt dra åt allt med riktigt bult och mutter.

Member Rallons avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av jensclaudius Visa inlägg
    2007 gav jag runt 32000:- för min s13 (14000mil nästintill rostfri i bra skick med en massa saker i lådor)med ungefär samma mods, satt dock steg 2 och orginal spridare samt orginal lmm annars ungefär detsamma. Tycker priset är för högt och skulle själv inte köpa bilen om jag letade s13 som det är gjort lite på.

tror med på en prisbild runt 25-30000:- med tanke på att den dels gått en bit samt att packningen inte är fixad.

Packningen går att byta med motorn på plats och hade det inte gått hade jag värderat bilen ännu lägre, det är trångt och skittrist att göra men går, dock bör du fundera på varför den gått, förmodligen är inte grenrörsflänsen plan så dubbelkolla flänsarna innan du sätter dit en ny packning samt dra åt allt med riktigt bult och mutter.
    Okay, jo jag vet varför packningen gått, 2 muttrar hade lossat därav läckaget... Ska väl se om jag kan fixa med packningen nån dag framöver, men kommer dock inte sälja bilen för 30.000:- då jag får bra mycke mer om jag säljer delarna istället... Så får nog bli att ha kvar den och fortsätta bygga istället..

//Ray Ray

Hall of Fame Legend jensclaudiuss avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rallon Visa inlägg
    Okay, jo jag vet varför packningen gått, 2 muttrar hade lossat därav läckaget... Ska väl se om jag kan fixa med packningen nån dag framöver, men kommer dock inte sälja bilen för 30.000:- då jag får bra mycke mer om jag säljer delarna istället... Så får nog bli att ha kvar den och fortsätta bygga istället..

Då så är det bara att dra fast sakerna med riktig bult och mutter och ut och köra
    Finns väl en anledning till att måna väljer att sälja sina bilar i delar då det inte får ut en bråkdel om de säljer bilen komplett med all extra utrustning. Det är få som verkligen vet och förstår vad sakerna kostar och många som tittar efter en s13 vill ha en billig bakhjulsdriven bil med överladdning och tror att de kan trimma bilarna till 600hk för några ynka tusenlappar...

Member shoguns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Bilarna börjar bli dyrare. Det finns inte så många kvar längre.
    Samma trend i flera länder (UK, Tyskland etc).

Member Rallons avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

jo jag har dragit åt men de hjälpte inte, måste byta packningen... men jag är väldigt skäptisk till att lyckas byta med motorn i då det är riktigt ***** trångt till de mutrarna längst in mot motorn...:/ nån som har tipps på vartifrån man kan komma åt eller är det bättre att bara plocka ut motorn, är ju inte så mycke jobb att plocka ur den direkt...

//Ray Ray

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •