Min bil pungtkokar med lite efter jag har stängt av den också.. Är nog ingen större fara
Min bil pungtkokar med lite efter jag har stängt av den också.. Är nog ingen större fara
Okej :/ funderar på hur jag ska göra, byta kolvringar och renovera/mäta upp toppen. Eller sälja den för 25-30.000.
Saken är att jag inte kan bya kolvringar själv eller göra något med toppen, så blir att lämna bort allt igen, och lär bli dyrt, men och andra sidan får jag igen dom pengarna om jag säljer bilen fungerande för 80-90 istället. Börjar tröttna riktigt mycket nu också.
dom ligger ju jämt i komplite lågt om du orginal kammar ? ,hade du kört med eftermarknads kammar så hade det varit mer narturligt om du legat lite lägre "beroende på kammar".
Gjorde du komptestet med fullgas alltså spjället helt öppet ? och varm motor, vill du veta säkert om ringarna e tokslut så gör en
leakdown det krävs inga special saker bara för att höra om det blåser överdrivet ur tex oljestickan, bara ta luftmunstycket och täta runt så mkt du kan och blås försiktigt..
Tror du luftat fel i kylsystemet eller har ngt knas med din termostat, funkar bilen och går som den skall utan att bli för varm så kör och ha kul, laga när det väl rasar istället.
kör med orginal kammar, komptestet gjordes med varmmotor och med fullgasska kika närmare på att göra ett leakdowntest då.
Kan även testa att byta termostat/kylarlock.. men det är inget annat som kan ta skada då? t.e.x kolvar? toppen bryr jag mig inte så mycket om, då jag har en annan liggandes så om den skulle spricka eller något gör inget, men är mer rädd om blocket/kolvarna ..
mja bilen funkar helt kanon annars.. så antingen köra tills det rasar eller sälja, fast lär ju få ut lika mycket ändå när det väl rasat, för måste ju ändå renoveras.
Bara en undran innan jag säljer iväg den snart
Det är säkert kolvringarna, men måste bara höra, borde den inte ha någon tendes att inte vilja starta när jag endast har mellan 6-7kg komp på alla cylindrar? för den startar direkt hela tiden, utan någon tendens som helst att inte vilja starta, låter inte kompsvag heller., samt har den fin tomgång på ~850 varv..
Kan tillägga att de är en Biltema mätare " http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verkty...-bensin-151393 "
Och jag använde slangen som ligger i där om det har någon betydelse.
Senast redigerat av 2ooSX den 2012-08-01 klockan 22:18.