Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Resultat 91 till 98 av 98

Ämne: Hjälp med kamkedja, har den kuggat? sr20det.

Member
    Reg.datum
    Jun 2009
    Bil
    S13

Standard

Min bil pungtkokar med lite efter jag har stängt av den också.. Är nog ingen större fara

Member 2ooSXs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av perhermansson Visa inlägg
    Min bil pungtkokar med lite efter jag har stängt av den också.. Är nog ingen större fara
    vart kokar din? i kylaren? tycker de är konstigt att den kokar bara där övre kylarslangen går in på min :/

Vad kan hända mer om man kör med slitna kolvringar då?

Hall of Fame Legend DeJis avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av 2ooSX Visa inlägg

Vad kan hända mer om man kör med slitna kolvringar då?
    Den kommer gå sämre och sämre. Till slut är de så slitna så du får kompressionstryck i vevhuset och då blir det lite värre. Du blåser du lite tätningar och grejjer. Men beroende på hur du kör så kan det inträffa om 100 mil eller 2000 mil, eller kanske ännu mer

Member 2ooSXs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Bil
    S13

Standard

Okej :/ funderar på hur jag ska göra, byta kolvringar och renovera/mäta upp toppen. Eller sälja den för 25-30.000.

Saken är att jag inte kan bya kolvringar själv eller göra något med toppen, så blir att lämna bort allt igen, och lär bli dyrt, men och andra sidan får jag igen dom pengarna om jag säljer bilen fungerande för 80-90 istället. Börjar tröttna riktigt mycket nu också.

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

dom ligger ju jämt i komplite lågt om du orginal kammar ? ,hade du kört med eftermarknads kammar så hade det varit mer narturligt om du legat lite lägre "beroende på kammar".
    Gjorde du komptestet med fullgas alltså spjället helt öppet ? och varm motor, vill du veta säkert om ringarna e tokslut så gör en
    leakdown det krävs inga special saker bara för att höra om det blåser överdrivet ur tex oljestickan, bara ta luftmunstycket och täta runt så mkt du kan och blås försiktigt..
    Tror du luftat fel i kylsystemet eller har ngt knas med din termostat, funkar bilen och går som den skall utan att bli för varm så kör och ha kul, laga när det väl rasar istället.

Member 2ooSXs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av mojje74 Visa inlägg
    dom ligger ju jämt i komplite lågt om du orginal kammar ? ,hade du kört med eftermarknads kammar så hade det varit mer narturligt om du legat lite lägre "beroende på kammar".
    Gjorde du komptestet med fullgas alltså spjället helt öppet ? och varm motor, vill du veta säkert om ringarna e tokslut så gör en
    leakdown det krävs inga special saker bara för att höra om det blåser överdrivet ur tex oljestickan, bara ta luftmunstycket och täta runt så mkt du kan och blås försiktigt..
    Tror du luftat fel i kylsystemet eller har ngt knas med din termostat, funkar bilen och går som den skall utan att bli för varm så kör och ha kul, laga när det väl rasar istället.
    kör med orginal kammar, komptestet gjordes med varmmotor och med fullgas ska kika närmare på att göra ett leakdowntest då.

Kan även testa att byta termostat/kylarlock.. men det är inget annat som kan ta skada då? t.e.x kolvar? toppen bryr jag mig inte så mycket om, då jag har en annan liggandes så om den skulle spricka eller något gör inget, men är mer rädd om blocket/kolvarna ..

mja bilen funkar helt kanon annars.. så antingen köra tills det rasar eller sälja, fast lär ju få ut lika mycket ändå när det väl rasat, för måste ju ändå renoveras.

Member 2ooSXs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Bil
    S13

Standard

Bara en undran innan jag säljer iväg den snart

Det är säkert kolvringarna, men måste bara höra, borde den inte ha någon tendes att inte vilja starta när jag endast har mellan 6-7kg komp på alla cylindrar? för den startar direkt hela tiden, utan någon tendens som helst att inte vilja starta, låter inte kompsvag heller., samt har den fin tomgång på ~850 varv..

Kan tillägga att de är en Biltema mätare " http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verkty...-bensin-151393 "

Och jag använde slangen som ligger i där om det har någon betydelse.
    Senast redigerat av 2ooSX den 2012-08-01 klockan 22:18.

Member 2ooSXs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Bil
    S13

Standard

Skulle bara meddela att bilen är såld nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg