Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: S14 -94

Member 2ooSXs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Bil
    S13

Standard S14 -94

Tappar då och då intresset för bilen, har inte kunnigheten själv att fixa med den, så blir lite less ibland, och kollar därför nu intresset, byte eller säljas.

En kompis har renoverat den med nya stakar och kolvar m.m, därefter går det inte att ställa tändningen, som är ett vanligt problem på s13/s14.. att få CASen insatt korrekt eller att kamkedjan står fel, felet i detta fall är då kamkedjan sitter ett kugg fel.

Den har stått ett tag, så lite småfix är det på den, bromsarna behövs smörjas upp, fälgarna behövs lackeras om, polering, samt en ny lambdasond behövs (sitter en biltema universal) på nu som jag inte litar på.

Den är alltså obesiktad också, men ställa kamkedjan rätt, tändningen och ny lambdasond så ska den nog få igenom besiktningen.

Bilder och lista på delar hititar ni här:
    http://www.garaget.org/?car=288343

Finns en liten spricka i topplocket också, men en ny sprickfri komplett topp följer med, även:

Helt ny oljekylare
    Helt nya 650cc spridare
    Nytt bränslefilter
    Orginal sr20det motor (dålig komp på en cylinder)
    1 st topplock komplett (även den med spricka i)
    Seibon kolfiberhuv
    koukivinge
    steg1 koppling
    orginal Ic

och diverse smådelar följer med.

PRIS: 60.000

Bilder hittar ni även där i min projekttråd, säkert något jag glömt men.. PMa gärna bytes eller säljes.
    Senast redigerat av 2ooSX den 2012-06-18 klockan 17:19. Anledning: La till ett pris.

Member 2ooSXs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Bil
    S13

Standard

Håller även på att leta efter en som kan hjälpa mig fixa kedjan för att sedan besikta den, risken finns att jag behåller den när den isåfall blir körbar och besiktad, så passa på nu isåfall.

Member 2ooSXs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Bil
    S13

Standard

Har ju skrivit priset längst ner på första inlägget?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •