Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Chrizzes S14a "Red hot 2.0"

Member
    Reg.datum
    Jun 2009
    Bil
    S13

Standard

NEEJ va tråkigt!!! Helt sjukt, hur kunde detta hända då?

Den som äger en 200a som inte har haft lagerras har ju haft tur! Känns som alla någon gång fått uppleva skiten :P

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av perhermansson Visa inlägg
    NEEJ va tråkigt!!! Helt sjukt, hur kunde detta hända då?

Den som äger en 200a som inte har haft lagerras har ju haft tur! Känns som alla någon gång fått uppleva skiten :P
    Jag vet inte om det är lagerras än men som de levde om lät de verkligen som de men kan inte förstå hur det är möjligt då den är körd typ 70 mil sen allt renoverades?! Kanske är nå skit i loppen, kedjan gått av kanske...

Har fått motivation bara för att jag är förbannad nu ungefär så ska försöka se om det går ordna varmgarage i vinter. Kallgarage-mek gör jag bara inte igen!

Hall of Fame Legend jensclaudiuss avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Trist läsning, hoppas du inte tappar glöden utan får ihop den tills nästa säsong

Senior Member sir_robs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

OJ! Har helt missat detta. Hur fan har det gått till? Låter ju sjukt konstigt. Kedjan är bytt till en kraftigare vid renoveringen så borde inte vara den. Alla lagerspel är uppmätta hos en mekanisk verkstad som har stor kunskap om sr20. och allt ska vara åtdraget enligt rätt moment. hoppas verkligen det inte är något allvarligt fel.
    riktigt, riktigt surt!

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Än har jag inte lyckats få tag på något garage och ser väl lite mörkt ut tyvärr men skall fortsätta jaga. Just nu står den precis som vanligt i sitt kalla garage och har ont, eller ja för mig gör det då ont iaf haha.

Not giving up iaf, den ska vara igång till sommarn, förhoppningsvis något skitfel.

Som du säger Robin så fattar jag inget heller, har inte kört hårt de minsta och var de för att jag körde för hårt med den så skulle den inte haft en chans i en bänk så lika bra det hände såhär istället! 6000kr sparat på de!

Member
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

hur går det?
    BJ LACK AB

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Det säger jag inte!

Näe det går som så att jag banne mig inte haft någon tid på grund av vattenskada hemma så fått renovera hela lägenheten. Blev klar i veckan så nu ska det öppnas och kollas lite

Är sjukt sugen på att köra men inte på att skruva just nu...

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Ja som synes blev det inte något skruva med bil i sommar. Det var alldeles för skönt att vara ledig från allt. Inte var det några andra fina bilar i denna stad som gjorde en sugen heller så den fick stå i garaget, trasig.

Idag flyttade jag den till varmgarage, nu ska jag ta tag i detta över istiden!

Vinterbil?

Bifogade bilder Bifogade bilder

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Tråkigt när det är på det här viset. Och visst har man ingen lust att skruva eller har man inte möjlighet är det inte mycket att göra. Men annars när det gäller ett haveri sådär så skulle jag vilja säga att det egentligen är skönare att så snart man kan öppna motorn och hitta felet. För att dra ut på det gör liksom bara att man bygger upp en avighet och distans till det hela. Kanske så pass att man aldrig mer vill skruva och skickar iväg "skiten" billigt bara för att bli av med det...

Hoppas du har lite fått lite energi iallafall och orkar öppna maskin snart. Och då hoppas jag det visar sig att det inte är alldeles för omfattande skador.
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Visst är det verkligen så att det är så att man bygger upp en mur av ursäkter för att inte ta tag i de. Det kommer nog en punkt för alla. Personligen så drar jag mig bara för att göra grovjobbet och lyfta motorn, resterande med att ta isär och "klyva" den tycker jag bara är kul.

Har börjat lite smått med att lossa på kontakter och ta bort lite grejjer som är i vägen, ska bara lossa alla muttrar och bultar som är ivägen så man kan lyfta ur motor + låda direkt. Nu har jag ju varmgarage, förvisso ett rätt litet men jag ryms absolut så det är ingen ursäkt.

Får se vad som kan ha hänt, någon ventil som knasat sig, ett lopp som skurit eller spikat sönder block/topp tror jag är mina alternativ. Såg här på forumet att det försvunnit en bit i godset mellan två cylindrar också. Mja får se vad som hänt snart

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •