Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: polares missnöje över PBZ!

Junior Member Smuggels avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard missnöje efter konverting av lyktor

vad tycker ni andra ? är det okej?

läs tråden och skriv gärna vad ni tycker!
    // Jocke

http://www.garaget.org/forum/viewtop...?id=257640&p=1
    Senast redigerat av Smuggel den 2012-10-31 klockan 01:54.

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Smuggel Visa inlägg
    vad tycker ni andra ? är det okej?
    kommer inte köpa en pryl av pbz framöver!

läs tråden och skriv gärna vad ni tycker!
    // Jocke

http://www.garaget.org/forum/viewtop...?id=257640&p=1
    Jag skulle då inte vara nöjd över de där och skulle det här tas vidare ur ett juridiskt perspektiv så tror jag din polare skulle få rätt.

Att pbz står på sig och tycker dom gör rätt som klistrar dit ett fjärrljus från någon noname-kedja är ju väldigt märkligt då jag antar dom vill fortsätta med sin importverksamhet.
    Ägaren själv av företaget skulle ju knappast bli nöjd med den där konverteringen på sin ca 150 000 :- bil ( vet inte vad han betalat) så varför han tycker det är ok trots sin kundundersökning (också märkligt att ha som grund för att sänka sin standard, är ju ett rykte på spel...) får jag bara inte ihop.

Vet inte vad som sagts mellan de två parterna men har de sagts den skulle göras gatlegal och besiktningsvänlig så är de bara för pbz att göra om arbetet eller ersätta. Kan inte tänka mig den kommer gå igenom besiktningen med dom där ljusen sen att det estetiskt ser ut som skit verkar pbz av någon anledning skita i.

Det här är knappast över då ts från garaget.org verkar ha lagt ut den här tråden igår så får se hur det blir men stå på er. Ni har allt att vinna och det kan jag tycka pbz har nu också efter det har "läckt" ut!

Mvh

Member
    Reg.datum
    Apr 2012
    Bil
    S13

Standard

Alltså det där företaget måste ju vara ett stort ***** skämt.
    Hur kan man ens som montör på företaget acceptera att man skickar iväg en sån produkt.
    Jag hade skämts och inte ens kunnat sova på nätterna om det vore jag som tillverkat dessa lampor.

Ne fyfan säger jag bara. Kör över PBZ fullkomligt, skit ska dom ha.

Member Keilos avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Bil
    S13

Standard

Helt sjukt!

Senior Member Svartens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Pinsamt,
    Daniel Berger #832, Linköping

Senior Member Storms avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard

Helt klart riktigt dåligt gjort, men jag själv har bara positiv erfarenhet från dem på PBZ.
    De har hjälpt mig med delar, bra priser och snabba leveranser.
    Och särskilt Nima har varit en riktig klippa!
    Jag tror att de löser problemet bara han tar kontakt med dem och diskuterar saken som vuxna människor.
    Mvh/ Jocke
    Senast redigerat av Storm den 2012-10-12 klockan 23:15.
    Jocke S / Mariestad
    Medlemsnr: 943
    Bil: 200sx S13 med 16V Volvo motor!

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Nya svar i garaget-tråden nu.
    PBZ kommer INTE att göra om konverteringen eller på något sätt backa. Lyktorna är numera E-godkända och godkända hos Bilprovningen säger dom och det stämmer ju faktiskt...

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

För det första var det ju inte till ts fördel att hänga ut pbz och arash efter en så kort tid och utan att säga något så kan förstå att han blir lite sur och "tvärsöver".

Har läst och kan förstå allt ordbajsande han kommer med men förstår fortfarande inte priset på 7500-8500kr för detta jobb? Det är en ***** timpenning han tar för att skära bort originalinsatsen med dremel och limma dit den nya fjärrljusinsatsen som det iaf ser ut som på bilderna.

Förhoppningsvis är det en vänlig och vuxen ton mellan de två så tror jag det löser sig, kunden har alltid rätt och är man inte nöjd finns det alltid något att göra åt de.

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Såg ju väldigt tråkigt ut men han verkade inte veta att t.ex xenonet skulle bort vid konvertering (står på deras hemsida) som han även klagar lite på, jag skulle absolut inte accepterat en sån konvertering på min bil men skulle nog kollat lite mer innan jobbet utfördes.

Dock som alltid lätt att vara efterklok med facit i hand och kanske skulle gått på samma nit och även blivit lika förbannad som denna kille.

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Chrizze Visa inlägg
    För det första var det ju inte till ts fördel att hänga ut pbz och arash efter en så kort tid och utan att säga något så kan förstå att han blir lite sur och "tvärsöver".

Ägaren har då inte hängt ut PBZ. Han har "frågat andra om råd" såsom man ofta gör när man inte anser sig rätt behandlad av ett företag. Se hans originaltext:

det är gjort på firma och man tycker ju att dom borde kunna det dom gör. men som sagt jag känner mig missnöjd och det förstör R34ans vackra front parti nå aldeles otroligt tycker jag. är det jag som är mupp eller borde jag säga till? vill inte på något vis hänga ut företaget men vill veta vad dom andra har för åsikter.

Dock har ju TS här på NOGS namngivit företaget, men han är väl inte ägaren av bilen?
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •