Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: Smidda delar, Blivit lurad?? Hjälp!

Member Rasmus_Arvidssons avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Bil
    S13

Standard

Jag tycker du ska ta kontakt med säljaren och se vad han har att säga först.
    Edit.. tydligen hann du skriva före mig.

Member bazze0s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av NizmO_no1 Visa inlägg
    Sjukt tråkigt när allt är original och man tror man köpt smidd motor .

Skulle jag köpa smidd motor skulle jag nog fixa en teleskopkamera med belysning och lysa ner i tändstifthålen och genom oljeplugg hålet för att titta noga på allt innan man köper.

EDIT: tyckte jag kände igen bilen i din avatar ( http://www.garaget.org/?car=52423 ) , den skulle tydligen ha 392hk fast både turbo och spridare tar stopp långt innan det
    Yes, det är min bil det Hehe Nä vet inte vad det var för lyckobänk egentligen...

Är nästan så man blir så less så man vill köra skiten till skroten istället...
    men får la se vad han säger...

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av bazze0 Visa inlägg
    Yes, det är min bil det Hehe Nä vet inte vad det var för lyckobänk egentligen...

Är nästan så man blir så less så man vill köra skiten till skroten istället...
    men får la se vad han säger...
    Fasen vad tråkigt jag skulle bli heltokig och försökt gå laglig väg få han att sota för den där affären.

Sen är det inte säkert att det är en lyckobänk heller det kan ju vara fjantarna som bänkat bilen som har räknat på fel drivlineförlust.

Min bil från England hade 360hp bänkat på 279hjulhästar, sen mappade jag om den i sverige och fick ut 323hjulhästar
    nu går den så sjuuukt mycket hårdare, min mappare räknade om på 10% förlust på drivlinan vilket ger 355hp i motor.

edit: nä jag har 323hästar på naven inte hjulen ;D

Senior Member Snilssons avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av bazze0 Visa inlägg
    Edit* Läste inte hela ditt inlägg Snilsson, Känner du förra ägaren? Uppfattade ditt inlägg som att det vore en teori, men det var så det gick till eller?
    Nja, vi känner inte varann så men vi bor i samma stad och vi har snackat några gånger.

Det jag VET är att motorn som 'japs-jens' byggde gick sönder och "renoverades" av en ägare innan killen som du köpte bilen av.
    Sen gick motorn sönder igen efter typ 100mil i hans ägo för det hade fuskats med precis allt.

Det jag nu TROR är att den tidigare ägaren bytte/sålde bort de smidda sakerna och tjänade sen en liten slant på att sätta i en originalmotor och sen sälja bilen som smidd.

Och eftersom han inte kan så mycket om bilar fick han hjälp av en polare att köpa 'ny' motor och flytta över alla bra delar till den nya. Men jag tror inte någon av dem reagerade på att de inte satt några smidda delar i för de visste inte skillnaden.

Jävligt rörig text men hoppas du förstår.
    Flyttade till bilens hemland och blev billös..
    Sebastian Nilsson #1659

Member bazze0s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av shirru Visa inlägg
    Fasen vad tråkigt jag skulle bli heltokig och försökt gå laglig väg få han att sota för den där affären.

Sen är det inte säkert att det är en lyckobänk heller det kan ju vara fjantarna som bänkat bilen som har räknat på fel drivlineförlust.

Min bil från England hade 360hp bänkat på 279hjulhästar, sen mappade jag om den i sverige och fick ut 323hjulhästar
    nu går den så sjuuukt mycket hårdare, min mappare räknade om på 10% förlust på drivlinan vilket ger 355hp i motor.

edit: nä jag har 323hästar på naven inte hjulen ;D
    Aa är jättesurt faktiskt, Vet inte riktigt hur man ska gå tillväga för att få någon form av ersättning...För som det ser ut nu så blir nog bilen ståendes nästa säsong pga detta, alternativt köra original vilket inte är så upphetsande när man betalat en hel del för att ha lite skoj...

Är mycket möjligt att det är dem som bänkat räknat fel, vet inte riktigt vilka det var, men tror det var några som inte är så "stora"...

Citat Ursprungligen postat av Snilsson Visa inlägg
    Nja, vi känner inte varann så men vi bor i samma stad och vi har snackat några gånger.

Det jag VET är att motorn som 'japs-jens' byggde gick sönder och "renoverades" av en ägare innan killen som du köpte bilen av.
    Sen gick motorn sönder igen efter typ 100mil i hans ägo för det hade fuskats med precis allt.

Det jag nu TROR är att den tidigare ägaren bytte/sålde bort de smidda sakerna och tjänade sen en liten slant på att sätta i en originalmotor och sen sälja bilen som smidd.

Och eftersom han inte kan så mycket om bilar fick han hjälp av en polare att köpa 'ny' motor och flytta över alla bra delar till den nya. Men jag tror inte någon av dem reagerade på att de inte satt några smidda delar i för de visste inte skillnaden.

Jävligt rörig text men hoppas du förstår.
    Okej, väldigt intressant info faktiskt, synd bara att man inte får reda på mer info innan affär bara

Har mejlat killen nu iaf, så får vi se vad han säger. Är ju jättesvårt sånt här, förstår väl honom med nånstans om det nu inte är med flit, men samtidigt tycker jag ju han har ett visst ansvar som säljare med då detta är så svårt att kontrollera för mig som köpare.
    Vet man inte vad är för grejer man har så kan man ju inte skriva det i annonsen...

Det är ju lite som att jag skulle sälja en bil, Ägaren jag köpt bilen av säger att det är en Nissan Skyline Gt-r men det är i själva verket en Skyline Gts, Då kan jag ju inte sälja den som en Gt-r bara för att förra ägaren har sagt att det ska vara en sådan...
    Lite luddigt kanske, men tror ni fattar vad jag menar,

Jag har inte hållt på så jättemycket med motorer själv, men kan ju säga att han som hållt på med min kan t.o.m jag avgöra att han skulle endast hållt på med cyklar, typ....

Member m.perssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, Annan

Standard

J*vligt surt det där...
    Blev själv "lurad" på en motor i sommras som jag köpte som skulle vara bytta lager i.
    Jag hann åka 14 mil iaf innan det började knacka

Member juhaaans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Bil
    S13, R34

Standard

Fast du har ju ändå ansvar som köper grejer att kolla upp vad det verkligen är som säljs. Jag litar inte på nån som säljer nåt förens jag kollar upp det själv att det verkligen stämmer.

Har blivit lurad på liknande vis som du, du får se det som läropengar Det är bara pengar, det finns värre saker att förlora

Member bazze0s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av juhaaan Visa inlägg
    Fast du har ju ändå ansvar som köper grejer att kolla upp vad det verkligen är som säljs. Jag litar inte på nån som säljer nåt förens jag kollar upp det själv att det verkligen stämmer.

Har blivit lurad på liknande vis som du, du får se det som läropengar Det är bara pengar, det finns värre saker att förlora
    Japp, kan väl hålla med det, blir ju som sagt en erfarenhet rikare...
    Är ju dock väldigt surt när man själv är drabbad.

Håller helt klart med om att det bara är pengar och att det finns betydligt värre saker att förlora.

Men om man vänder på det, så om jag hade sålt nåt liknande och något sånt här framkommer, så hade jag nog ändå varit man nog/ känt medlidande och kommit överens om någon form av kompensation...

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Ja inte tycker jag att man bara ska acceptera att man blivit lurad och ge upp, jag skulle iaf göra allt jag kunde för att få kompensation på ett eller annat sett vill jag lova.

Member dahniels avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Dom som bänkade denna bil var Maxe Bil och Marin ifrån Trosa.
    Jag vet det för jag bänkade min samtidigt

Jag hade samma grejjer som denna, men jag fick 339 i motorn.
    Däremot hade jag 300zx vxl.

Kanske kan vara så att dom mätte utväxlingen på min och körde med samma uträkning på hanns.
    Om detta nu har någon betydelse när man räknar om till motorhästar ?
    Dahniel Sundberg #718
    http://www.garaget.org/dahniel

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •