Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: Smidda delar, Blivit lurad?? Hjälp!

Member bazze0s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av NizmO_no1 Visa inlägg
    Ja inte tycker jag att man bara ska acceptera att man blivit lurad och ge upp, jag skulle iaf göra allt jag kunde för att få kompensation på ett eller annat sett vill jag lova.
    Ja, precis! Man är ju inte gjord av pengar direkt :/ Tyvärr...

Citat Ursprungligen postat av dahniel Visa inlägg
    Dom som bänkade denna bil var Maxe Bil och Marin ifrån Trosa.
    Jag vet det för jag bänkade min samtidigt

Jag hade samma grejjer som denna, men jag fick 339 i motorn.
    Däremot hade jag 300zx vxl.

Kanske kan vara så att dom mätte utväxlingen på min och körde med samma uträkning på hanns.
    Om detta nu har någon betydelse när man räknar om till motorhästar ?
    Åfan, ja, nu är jag ju inte så insatt på hur sånt funkar, men det skulle ju absolut kunna vara så, för den siffran låter ju betydligt rimligare
    Får reda på massa smaskiga grejer om min bil här ju

Member bazze0s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13

Standard

Det har nu gått en vecka sen jag mejlade killen, och har inte fått något svar än...
    Skickade till hans e-mail idag igen, och även till hans garaget-sida, så får vi se om han törs höra av sig...

Vad tycker ni att man ska göra? / Vad hade ni gjort i min sits?

Kommer låta han få lite tid på sig att fundera ut en lösning / höra av sig och ge mig sin bild på det hela, Ignorerar han mig bara, och om det finns intresse från er, så kan jag lägga upp vem det är.

Hall of Fame Legend Biggs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Det borde väl räknas som bedrägeri när man säljer något med felaktiga uppgifter vad det är.
    Jag hade inte hotat, utan meddelat, att jag hade polisanmält det efter en viss tid om han/hon inte svarar så att man kan diskutera det.

I andra hand, efter eventuell utredning, offentliggjort vem han/hon är.
    Niklas Rosell #628

Member Mårtens avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Bil
    S13, R33

Standard

Precis man skall inte förhasta sig i sådana här situationer, det har jag gjort och det blev inte bra alls.
    Löste sig efter ett tag men under tiden så va det mycket hårda ord fram och tillbaka. Nästan så det gick till hot.
    Inte kul alls.

Så ta det bara lugnt och skriv/säg inget dumt innan du vet hur det verkligen ligger till.

Men håller med om att säljaren har ett ansvar av att veta vad som sitter i bilen innan man skriver det i annons.
    Samtidigt har köparen ansvaret att kolla så allt stämmer.

Mycket svåra situationer sånt här.

Lycka till !

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Member Rasmus_Arvidssons avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av bazze0 Visa inlägg
    Det har nu gått en vecka sen jag mejlade killen, och har inte fått något svar än...
    Skickade till hans e-mail idag igen, och även till hans garaget-sida, så får vi se om han törs höra av sig...

Vad tycker ni att man ska göra? / Vad hade ni gjort i min sits?

Kommer låta han få lite tid på sig att fundera ut en lösning / höra av sig och ge mig sin bild på det hela, Ignorerar han mig bara, och om det finns intresse från er, så kan jag lägga upp vem det är.
    Köparens ansvar eller ej, Nonchalera han dig så tycker jag inte det vore helt fel att skriva ut hans namn. Jag skulle iallafall inte vilja göra affärer med han isåfall.

Member bazze0s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13

Standard

Sådär då, Kommer med en liten update på hur det gått.

Det var ju så att jag skickade mail till honom på bla. hans garaget sida, Fick därifrån ett svar från honom för några dagar sedan, otroligt nog

Var skitnöjd över att han hade tagit sig tid att svara, även om det kanske inte var det absolut bästa svaret, så var det ändå ett steg på vägen.
    Så jag skrev ett svar till honom, ett långt sådant, tog tid att skriva
    och jag klickar på "skicka meddelande" då kommer det upp att han blockat mig och hela texten försvann...

Så för tillfället kan jag inte få någon som helst kontakt med honom

Han tycker ju i meddelandet att jag kan nöja mig med det jag prutade på plats i ersättning... Bilen var i sämre skick än vad som framkommit så jag fick ner 5000 på priset, han var såklart nöjd med att bli av med den, vilket jag förstår... Dock tycker inte jag att det är ersättning nog, med tanke på hur mycket pengar jag lägger/ behöver lägga ner på bilen nu....

Vet inte alls hur jag ska gå till väga Om det han skriver är sant så är det ju såklart tragiskt, men det är väldigt lätt att skriva som bortförklaring, sen är det ju trots allt han som är säljare och tycker det är lite fel att skylla ifrån sig på sin polare, Vadå ska jag gå till honom och klaga då eller?! hehe

Tycker det är tråkigt att han inte har stake nog att ta tag i problemet utan istället blockar mig....
    Här kommer svaret han skickade till mig:
    Svar på mitt Meddelande:
    Hejsan!

Jag kan säga dig ärligt att jag inte hade en aning om att det var original kolvar och stakar, han som jag köpte motorn av skulle byta och sätta i dom från den gamla till en nya, vilket han totalt sket i, satte i original och sålde mina smidda bakom min rygg.
    Varför misstro någon man känt i 12 år, liksom? Men människor är sjuka.
    Han verkar inte heller ha lyckats speciellt bra med renoveringen av motorn enligt din beskrivning. Men det är inget jag har haft något med att göra och det har fått stå mig dyrt.
    Jag lämnade in bilen till honom i tro och hopp om att han skulle göra ett seriöst och äkta jobb men det verkar ju inte ha blivit så.Jag sitter lite i kläm mellan två drev och vet inte vem jag ska tro på.
    Och du behöver inte köpa att jag blivit lurad, för jag säljer det inte. Det är ett faktum.
    Sen kan man ju tänka på att du/dina kompisar ifrågasatte priset på bilen eftersom det var så lågt och ändå prutade du. Du kan ju nöja dig med att ta det i ersättning.

Hej då.

Killen har inga telefonnummer tillgängliga, blockat mig på garaget sidan, där jag fick kontakt med han, Har visserligen en adress, dock lite tveksam då det står två olika adresser, men känns väldigt tveksamt att få något gehör om jag skickar ett fysiskt brev.

Så, Några tips

Member
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Han / hans föräldrar stod ju på bilen innan, bara kolla förra ägaren i dina papper / transsportstyrelsen. Kontakta en gång till annars anmäl för bedrägeri?
    BJ LACK AB

Styrelseledamot Sandells avatar
    Reg.datum
    Sep 2000
    Bil
    S13

Standard

Fast det spelar ju liksom ingen roll att han har blivit lurad av sin kompis. Har han sålt bilen med smidd motor så är det han som ska stå för att det är det också. Prutningen var inte för att det eventuellt inte skulle sitta en smidd motor i bilen, eller hur?

Vill han inte lösa det smidigt så är det bara att anmäla.
    Henrik Sandell #16 Värnamo
    Materialare, Nissan Owners Group Sweden
    RB30DET 600hk@1,1bar

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sandell Visa inlägg
    Fast det spelar ju liksom ingen roll att han har blivit lurad av sin kompis. Har han sålt bilen med smidd motor så är det han som ska stå för att det är det också. Prutningen var inte för att det eventuellt inte skulle sitta en smidd motor i bilen, eller hur?

Vill han inte lösa det smidigt så är det bara att anmäla.
    Exakt, han köpte i tro om att det var dom delarna. Hans ansvar att veta vad han säljer.. Jag säger häng ut honom. Finns så gott om skojjare i bilbranchen, har själv blivit lurad för att man själv är så ***** godtrogen.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010
    Bil
    S13, S14a

Standard

Befintligt skick
    Många avtal om bilköp innehåller en formulering om att bilen säljs i ”befintligt skick”. För dig som säljare innebär det inte att du har friskrivit dig från allt ansvar. Om bilen du har sålt i ”befintligt skick” går sönder finns det tre situationer där bilen ändå anses felaktig enligt köplagen och där du som säljare är ansvarig för felet.

Om du har lämnat felaktig information om bilen till köparen och den felaktiga informationen haft betydelse på köparens beslut att köpa bilen av dig.
    Om du har struntat i att lämna viktig information om bilen och det har haft betydelse för köparens beslut att köpa bilen av dig.
    Om bilen är i väsentligt sämre skick än vad köparen kunde förvänta sig med tanke på bilens pris.

Ett snabbt utdrag från Konsumentverket! läs där så får du mer info och kan slå hårdare mot honom. mvh Kristoffer

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •