Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: samma tråkiga fråga om et på fälgar...

Junior Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av SQD Visa inlägg
    Alltså på en S14 med breddningskit så kan du montera de 9.5" breda Grid med det lägsta ET/offsetvärdet du kan hitta. Säkert med så breda däck du kan få på också.

Fram är väl en sak dock, men bak är jag säker på att du kan. Men samtidigt, som m.persson säger, det handlar om så mycket mer - hur låg bilen är, om du vill köra negativ camber eller ha noll grader, vilken däckbredd, t.om. vilka däck kan avgöra. T.ex. så är däck som exempelvis Federal 595 eller Toyo R888 bredare än andra, "vanliga" gatdäck. Men som sagt, jag provmonterade mina 9.5" CE28or med ET15, och 275 breda R-däck på, på min S14 med originalskärmar, och medan de såklart inte passade, så skulle dom med 50mm breddare göra det.

Däremot kommer jag istället köra med 235 breda gatdäck istället på de fälgarna, och lite cambervinkel på det, så går dom dit Självklart med valsade skärmkanter, då bilen ska vara ganska låg.
    Tack för alla svar!

har ju inte bestämt än hur lågt den ska ligga så får prova mig fram lite. lite camber blir de iaf. satt får väll satsa på att köpa me så lågt et som går, de lägsta ja hittat är et 15. är de för mycket eller borde de då?

Member SQDs avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Som sagt, jag tänker köra med 18x9.5 ET15 på original skärmar, så du borde nog kunna det med Dock har jag coilovers och camberstag (topmountjustering fram), så det hjälper ju.

Junior Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av SQD Visa inlägg
    Som sagt, jag tänker köra med 18x9.5 ET15 på original skärmar, så du borde nog kunna det med Dock har jag coilovers och camberstag (topmountjustering fram), så det hjälper ju.
    Okej tackar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •