Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: Dannywiik - R33 Drifting goes RB30/25

Member bears avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Ok, tack!
    Jasså? Så även om man har en oljefälla imellan vevhus o avgas så räknas det som öppet?
    #552 - Björn Svensson - Göteborg
    Drift Bil

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

Det går inte att rena vevhusgaserna till 100% och att leda ut resterna genom avgasröret kommer inte att förbränna det som fins kvar av oljedimman.

Ska jag vara ärlig så kommer förmodligen ingen tävlings besiktningsman påpeka hur du har byggt då de är ofta dåligt insatta i reglerna:/
    Och där är många svenska driftare som kör med öppna vevhus (öppet vevhus filter) och de får godkända besiktningar gång på gång utan någon anmärkning i vagnboken.

frågan är väl vad som händer med katalysatorn? sätts igen kanske?
    Sponsorer
    JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se

Member bears avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Sant. Ja det har du säkert rätt i, då är det väll bäst att hämta suget innan turbon. Får försöka rena gaserna så mycket som möjligt innan bara.
    Lycka till med bygget, ser ut att bli riktigt proffsigt o välgjort ut! =)
    #552 - Björn Svensson - Göteborg
    Drift Bil

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

Tack tyvärr har det dröjt med att få fram delar och så har man haft andra åtaganden att ta hand om. Så allting med bilen har stått stilla sen jag sist uppdaterade men jag kommer igång snart igen.

Lycka till själv:thumbup:

Skickat från min GT-I9300
    Sponsorer
    JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

Jaha. Jag ber om ursäkt för mitt frånvarande på denna sidan. tappade all lust till att skruva på bilen och allt som har med den att göra efter massa strul med leverans och beställningar av kamaxlarna till rb30n.
    Lång historia kort. jag fick till slut den sista kammen efter att halva driftig säsongen redan gått och skulle då inte ha någon chans att prestera något bra resultat i serien, när jag väl fått ihop bilen igen.
    Så jag sket i allting och la lite pengar på huset ist som fått stå orört i 4 år och förfalla för att jag lagt all min ekonomi på bilen/ar och min satsning på drifting.
    Huset blev fint igen och jag håller nu på att dra tummen ur röven, på skruva bil fronten

Jag började med att fixa en ny Facebook sida där jag uppdaterar mer frekvent och även om andra prefekt som jag bygger, pysslar, och hjälper andra med. Så för er som har Facebook gör mig en tjänst och gå in och gilla och dela sidan för att få er dos av Skyline, drifting, burmontering, motorbygge och andra hemmabyggda leksaker.
    Mega Drift: https://www.facebook.com/MegaDrift?ref=hl

Sponsorer

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

forsätter här med en lättvikts baklucka som jag tillverkar och säljer denna väger 2,6kg jämfört med original som ligger på 12,8kg. De sparar mycket vikt snabbt och enkelt och och har standard nedsänkta placeringen.
    Kostar 1500kr + frakt

https://www.facebook.com/MegaDrift?ref=hl
    Sponsorer

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

4 st universal 60mm skärmbreddare 1600kr ink frakt på alla beställningar fram till årsskiftet.

Sponsorer

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

förbereder huven för avgjutning just nu
    Sponsorer

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

Nu har jag tagit fram en instrumentpanel till Skyline R33. Väger ca 3,7kg. lös platta för att montera alla mätare/dashlogger/läsplatta mm i. förberädd för att montera original defrost galler till framrutan och montering av universal fläkt under. Klar för att flockas. Kostar 1500kr. Jag kan ordna så att den blir flockad mot tillägg (inte jag som gör det) det fins olika färger att välja mellan.
    Sponsorer

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •