Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 39

Ämne: Dannywiik - R33 Drifting goes RB30/25

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard Dannywiik - R33 Drifting goes RB30/25

Först. Denna tråden kommer att vara full av stavfel mm. Men detta är ingen tråd om rättstavning

Lång historia kort.
    Jag köpte min R33 gtst dec 2009 för att jag hade sett drifting och ville testa det. Som tur var så hade jag en lokal motorklubb som anordnade lagliga träningar och tävlingar.

2010 Började köra på deras evenemang, utan att ha någon erfarenhet av att sladda (om man bortser från stoppsladd med cyckeln när man var liten).
    Jag började få kläm på det hela. Deltog i några små tävlingar, som enligt mig klarade av ganska bra och placerade mig ganska högt.
    6-11 plats bland 20-30 deltagande. Jag fick blodad tand och anmälde mig till en som då var en stor drifting tävling nere på Sturup raceway. Det var en deltävling i en dansk driftitng serie (Danmark är ganska långt före i utvecklingen av driftingsporten). Det var förstå gången jag driftade på en stor bana med helt andra hastigheter an vad jag hade vant mig med. Av 25 erfarna danskar och någon svensk förare tog jag en 10 plats och var överlycklig.

2011 fortsatte jag på det spåret med tävlingar, och höll mig alltid bland de 10 bästa. Besökte gatebil Mantorp mm.
    Jag blev inbjuden för att ställa ut bilen på diverse tillställningar bla i SBF monter. Och köra drifting uppvisning på Vallåkra träffen. Tyvärr blev min bil inte färdig mappad så det fick bli en sista minuten låne bil från Japtuning.se

NOGS ordnade en träff på på ring Knutstorp, med en drifting tävling på slutet av dagen där jag knep 1a priset.

2012 hade jag fått smak på drifting på riktigt.
    Inför den nya säsongen byggdes bilen om till PRO-INT bil. Dvs den högsta klassen i drifting idag.
    FIA godkända bur, stolar, huvudströmbrytare mm monterades. Bilen lättades så mycket jag kunde karossdelar byttes ut till lätta glasfiberdelar ist. Ny fram och bakvagn byggdes.

Första testet var nere på Sturup raceway i början av året. chassit funkade så ***** bra. Allting bara flöt på som det skulle göra. Förutom motorn som hade problem med tändningen och bränslet.
    Efter mycket felsökande utan resultat gick maxxtuning in som ny sponsor och bytte ut piggybak sprutet mot deras ny utvecklade egna sprut MAXXECU. Inte förens då hittade vi att casen var trasig.
    Tyvärr var motorn så sliten redan pga felen som varit. Jag fick höra att, motorn kan hålla men troligtvis inte.
    Detta var precis innan Gatebil Rudskogen och jag hade redan planerat att bygga en ny motor till 2013.
    Alla vill väl testa att köra på gatebil rudskogen. Om inte annat så titta på toppless brudarna på kvällen
    Jag han väl köra typ 15 varv på banan första dagen, innan oljestickan flög ut och jag hade olja över hela bilen.

Med tanke på det lilla jag körde 2012 och allt strul jag haft, så har jag väldigt lite bild och film material att lägga ut från året. Det är tråkigt för det är väl alla bilder som gör det kul att läsa och titta i projekt trådar?

jag har lyckats skrapa ihop lite iaf.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zjDj1wD42bk&list=UUxgbKzS93UVVPzUEySeYRmQ&index=1[/youtube]
    Senast redigerat av Dannywiik den 2013-02-05 klockan 22:54.

Member Erik_Es avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Följt dig drft
    Kul att du lägger upp här också! Schyst åk

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

Jaha tack så mycket, det var roligt att höra. jag har varit medlem hör i 2år kanske men knappt besökt sidan. verkas mest vara s-bodys här

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

För er som såg min annons om overfenders och baklucka, ni kan svara mig på pm eller mail: dannywiik@hotmail.com

Annonsen har tagits bort 2 ggr utan förklaring.

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

Citat Ursprungligen postat av Dannywiik
    jag har varit medlem hör i 2år kanske men knappt besökt sidan. verkas mest vara s-bodys här.
    Det är för att ni inte vågar visa upp er som oss andra

Citat Ursprungligen postat av Dannywiik
    Annonsen har tagits bort 2 ggr utan förklaring.

Rätt säker att det var pga regelbrott du inte fick ha kvar annonserna.

"Företag som vill annonsera via nogs.se hänvisas till Företagsforumet.
    Var får annonsering ske?
    Annonsering är endast tillåten på annonssidorna.

§1
    Massförsäljning av en och samma del godtas ej."

Så står det i reglerna

Tycker om att läsa projekttrådar så text skadar inte. Så skriv så mycket du vill, tycker ofta texten gör det mycket roligare.
    Annars är det bara att gå på en utställning så får man se något fint
    Senast redigerat av tecman den 2013-02-06 klockan 10:03.
    Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
    tecman möter mr. Holset Förra projektet
    Facebook ---- Garaget.org sidan

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

Jag har inget företag.
    Jag tycker att det är en dålig ursäkt. Jag har läst reglerna, tycker inte att jag inte föjer dem.
    Jag har 20 skärmbredare, får jag bara sälja 1 av dem då? Vem vill ha 1 bredare? Det är knas tycker jag.

Skickat från min E15i via Tapatalk 2
    Sponsorer
    JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

Jag tyckte iaf det lät i annonsen att du gjorde dom på beställning.
    Så kanske även moderatorerna gjorde?

Står även i reglerna att man ska skicka till någon e-post om man tycker att den tagits bort felaktigt så slipper du bli upprörd av något i onödan.

On topic:
    Bygg vidare nu så vi får bilder och text om bilen och din karriär istället
    Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
    tecman möter mr. Holset Förra projektet
    Facebook ---- Garaget.org sidan

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

Så man får inte annonsera ut sina tjänster?
    Jag har mailat, men inget svar än så länge.
    Jag tycker bara att det är konstigt. Inga andra forum som reagerat.

Jaja slut på detta tråden uppdateras med lite roligare grejer innom kort :thumbup:

Skickat från min E15i via Tapatalk 2
    Sponsorer
    JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

Så efter den lilla presentationen om mig och mitt bygge så fortsätter jag med vad som har hänt sedan jul/nyårshelgen 2012-2013. Det blir lite coppy paist tills jag kommer ifatt

Nu höll jag på att glömma. Sista veckan på semestern, körde jag upp till huvudstaden och köpte med MITZUS gamla RB25/30. Den var helt nerplockad så det var inga problem med att få in den i vår 1,2L Renault Clio 04.
    Crusade fint hem igen 50 mil i 150kmh efter 1 mil för att ta sats för att komma upp i hastighet Bilen såg ut som om den gjorde en wheely hela vägen hem.

Först fyndade jag en verktygsvagn som fick en genomgång. 150 kr kan man inte klaga på
    Verktygsvagnen fick lite svart och röd hammarlack så att den matchar skylinen och servisebussen. Moddade dit ett nytt lås då det enda som var kvar av den förra nyckeln, satt avbruten kvar i låscylindern. Och körde i alla skyddsgummilister runt utsidan.
    Ber om ursäkt för de dåliga bilderna.

Lyfte upp bilen på pallbockar, montera ur stolarna,bällte och huv.

Hittade tillomed hjälm och hanskarna när jag motera ur stolarna

Member Dannywiiks avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, R33

Standard

Fortsatt riva litegrann. lådan nere, jag kan säga att den är rätt tung att ta ner själv och besvärligt när man inte lyft upp bilen tillräkligt på pallbockarna:/
    ACT hevy duty kopplingen har klatar sig riktigt bra, not a scratch.

Oljekylaren har ju fått smaka på diverse grejer, hade inte den lille bågen varit där så hade den inte varit så flashig längre:P

Och för er som ville se RB30n. här har vi blocket, ursprungligen från RIPS. men som många redan vet köpte jag det av MITZU

Och nästan allt som ska i.

Dax att lyfta snart.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •