Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Resultat 71 till 80 av 87

Ämne: 2013-08-03 Konbana/drifting på Vårgårda flygfält

Member thermokings avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
    Fin krispighet i bilderna, det nya objektivet gjorde skillnad! :-)
    Ja, jag är nöjd :-)
    Fokuserar snabbt och tyst.
    Har inte haft samma problem med lila färgbrytningar i starkt solljus med det här objektivet.
    Janne testade det lite igår och han verkade gilla det.
    Dina bilder verkar ju riktigt fina också "Tap Tap on the back " :-)

Senior Member sir_robs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av thermoking Visa inlägg
    Ja, jag är nöjd :-)
    Fokuserar snabbt och tyst.
    Har inte haft samma problem med lila färgbrytningar i starkt solljus med det här objektivet.
    Janne testade det lite igår och han verkade gilla det.
    Dina bilder verkar ju riktigt fina också "Tap Tap on the back " :-)
    trevliga bilder. vad för objektiv har du inhandlat?
    kör du med polfilter och vad har du för slutartid på fartbilderna?

Member Nakazuls avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Bil
    S13, S14a, S15, Annan Nissan, Annan

Post Lite mer bilder

Hej, som ni kanske minns sprang jag runt med min mobil kamera och fotade massor. Visade sig att jag körde på helt fel inställningar. Så vart bara hyffsade bilder. Men här har ni det jag tog som dög.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Bil1:1999 Nissan Silvia S15 Färg: Vit. Bil2:1998 Nissan Silvia S14a Färg: Svart. Bil3:2002 Toyota MR2 W30 Färg: Silver Bil4:2003 Nissan Almera, Röd

Member Nakazuls avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Bil
    S13, S14a, S15, Annan Nissan, Annan

Lite fler bilder. Hoppas dom duger. E ju inte som min käre forum kollegas fina kamera + att man e dålig fotograf. Lovar att lära mig min mobil kamera bättre för framtida träffar, ganska bra kamera i den faktiskt. Skit bakom spakarna, men man lär så länge man lever hoppas jag.

Filmade ju också en hel del. Man e ju ingen mäster regissör + att det blåste ju rätt bra så det vart inte så många fantastiska klipp, men några går att titta på (Lineuppen filmningen vart ganska trevlig faktiskt). Problemet är att jag är total anti-Google så funderar om det skulle fungera att använda Vimeo för sånt här?
    Bil1:1999 Nissan Silvia S15 Färg: Vit. Bil2:1998 Nissan Silvia S14a Färg: Svart. Bil3:2002 Toyota MR2 W30 Färg: Silver Bil4:2003 Nissan Almera, Röd

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av sir_rob Visa inlägg
    trevliga bilder. vad för objektiv har du inhandlat?
    kör du med polfilter och vad har du för slutartid på fartbilderna?
    Fotade med ett Nikon AF-S 70-300 G ED VR2 (Med bildstabilisator).
    Hade gärna lagt vantarna på ett Sigma alt Nikon 70-200 f2.8 med bildstabilisator och teleconverter, men dem kostar lite mer.
    Dem riktiga fartbilderna där jag isolerade objektet och fick fartkänslan i bakgrunden
    fotade jag vid 1/160 sek bländare F16 - F20 och ISO 200 utan bildstabilisator aktiverad.
    Dem bilderna som är upplagda på forumet tog jag vid 1/500 sek till 1/1250 sek med bildstabilisator aktiverad.
    Har inget polfilter på men det skulle fungera på det objektivet då det ej roterar vid fokusering så som mitt billiga Tamron 70-300 gjorde.
    Här är en bild med dålig komposition dock någorlunda skarp. Slutartid 1/160 sek bländare F16 och ISO 200.
    Senast redigerat av thermoking den 2013-08-21 klockan 20:14.

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

trevligt objektiv. kan vara skönt med ett polfilter så du slipper lite överexponering.
    prova att gå ner i bländare så du får in mer ljus och så kan du även testa en längre slutare, så kan du få ännu mer fart i bilderna.

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av sir_rob Visa inlägg
    trevligt objektiv. kan vara skönt med ett polfilter så du slipper lite överexponering.
    prova att gå ner i bländare så du får in mer ljus och så kan du även testa en längre slutare, så kan du få ännu mer fart i bilderna.
    Är lite sugen på ND-filter.
    Jag körde upp bländaren för att få ner ljuset och slippa överexponering vid så låg slutarhastighet, men ett filter och större bländare ger väl bättre känsla antar jag?
    Har läst att 1/125 sek är ganska lagom, men det beror väl lite på avstånd till det objekt man fotar antar jag.
    Det här hade väl varit fint annars :-)
    http://www.fotosidan.se/cldoc/test-n...-800-56-fl.htm
    Vad fotar du med nu för tiden?
    Senast redigerat av thermoking den 2013-08-21 klockan 22:12.

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2013
    Bil
    S13, Annan

Standard

Även jag ska tacka för en finfin träff med trevliga människor och fräcka bilar. Min första konbanekörning nånsin som NOGS medlem . Ni verkar vara ett riktigt trevligt gäng där det inte verkar vara så svårt att komma in i .
    Bansträckningen var bra med varierande tempo och lagom längd. Synd att beläggningen är så dålig där (hade hört det men aldrig kört där själv).
    Vi får se om man dyker upp på nån till Nissanträff nu när man ändå är medlem...... och det där med drifting verkar vara roligt så kanske man skaffar nån drifting bil så småningom även om jag för tillfället håller mig till fyrkrafsare .

Citat Ursprungligen postat av rogan Visa inlägg
    De va skoj precis som vanligt
    Nästa år kommer jag med FETA R-däck eller slicks så subbor och amerika-hybrider gör allt bäst i att uppgradera inför nästa säsong
    Synd att du inte hade bra däck i lördags....lite utmaning hade tvingat mig att gasa lite

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av thermoking Visa inlägg
    Är lite sugen på ND-filter.
    Jag körde upp bländaren för att få ner ljuset och slippa överexponering vid så låg slutarhastighet, men ett filter och större bländare ger väl bättre känsla antar jag?
    Har läst att 1/125 sek är ganska lagom, men det beror väl lite på avstånd till det objekt man fotar antar jag.
    Det här hade väl varit fint annars :-)
    http://www.fotosidan.se/cldoc/test-n...-800-56-fl.htm
    Vad fotar du med nu för tiden?
    Haha.. bra pris på den gluggen.
    Ja, 1/125 är väl rätt bra att utgå ifrån.
    Jag har kvar min gamla D60 som kommer fram nån gång i halvåret när Dean eller något djur ska fotas tyvärr. Var längesen jag fotade en bil nu...

Här finns en trevlig och nyttig guide över att fota bilar.
    http://www.speedhunters.com/tag/photography-guide/

Styrelseledamot Zefs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R34

Standard

Tack för en utmärkt träff!

Massa körtid, trevligt folk, bra väder och fotografer som gjorde suveräna bilder!
    Tomas Gustafsson, #1261, Västragötaland, Mölndal
    Partneransvarig, Nissan Owners Group Sweden
    Bilder: http://200sx.kicks-ass.net/zef/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •