Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vad är detta?!

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Question Vad är detta?!

Vad är detta och vad har den för funktion? Allt är pluggat förutom en elkabel som verkar gå till tändförstärkarn :S

Och sen så hittade jag en lös "stump" som går in bakom blocket?! Är som ett aluminumrör med en gummiplutt i änden som går in bakom blocket, vad kan det vara?

Ser ut som om den kan ha varit helt pluggad tidigare.. Till saken hör att bilen går väldigt ryckigt vid låga varv innan laddet kommer, men sen går den som en kanon..

Senior Member Snilssons avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Bil
    S13, Annan
    Flyttade till bilens hemland och blev billös..
    Sebastian Nilsson #1659

Member
    Reg.datum
    Jul 2012
    Bil
    S13

Standard

Har för mig bild 1 är laddtryckstyrningen, tog bort den nyss på min då jag kör mekanisk ladd

Member
    Reg.datum
    Jul 2012
    Bil
    S13

Standard

Har för mig bild 1 är laddtryckstyrningen, tog bort min nyss då jag kör mekanisk ladd

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Finns ingen elektrisk laddtrycksstyrning på s13, är en kallstartsventil som väldigt få fortfarande har inkopplad.

Slangen/röret bakom toppen är normalt sett vaccum men följ det till insuget och se om det är pluggat där eller inte.

Member
    Reg.datum
    Jul 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av NizmO_no1 Visa inlägg
    Finns ingen elektrisk laddtrycksstyrning på s13, är en kallstartsventil som väldigt få fortfarande har inkopplad.

Slangen/röret bakom toppen är normalt sett vaccum men följ det till insuget och se om det är pluggat där eller inte.
    Ahh förlåt, det satt en "vakuum" station på tändförstarkaren som jag tog bort kanske inte var den på bilden men liknar

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Jo men det är nog den du tänker på med, sitter på/ovanför tändförstärkaren men vet inte till 100% hur den hjälper till med kallstartsfunktionen.

Member
    Reg.datum
    Jul 2012
    Bil
    S13

Standard

Jo men det är nog den du tänker på med, sitter på/ovanför tändförstärkaren men vet inte till 100% hur den hjälper till med kallstartsfunktionen.

Jajamen! Nej inte jag heller

Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13

Standard

bild 2 är väl vevhusvemmtilation direkt från vevhuset?

Member Erik_Es avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Har själv fört en tråd angående denna mannik, och vi kom tillslut fram till att det är VARMstartsventil. Den kopplar alltså bort vakumtrycket (ifrån insuget) till atomsfäriskt tryck (ifrån luftburken) till BTRen när man startar motorn varm. Och höjer därmet bränsletrycket under en viss tid efter start, så den fettar på lite extra. Konstigt nog la dom inte in detta i ECUn istället

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •