Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nissan s14a högerstyrd eftertraktade/prisidé

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2011
    Bil
    S13, S15

Standard Nissan s14a högerstyrd eftertraktade/prisidé

Tjena.
    Jag har lite funderingar kring Nissan 200sx s14a.

Hur mycket kan man begära för en Högerstyrd Nissan s14a med ungefär 16.000 mil på mätaren, otrimmad i "originalskick"?

Det finns väldigt få bilar ute på marknaden så det är svårt att bilda en uppfattning.

Finns det intresse för högerstyrda s14/s14a eller är det vänsterstyrt som gäller?

Mvh
    Med reservation för att tråden kan ligga i fel forumsdel..

Member NeeXs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Bil
    S13

Standard

En vänsterstyrd s14a i bra skick brukar gå för runt 70-80 000kr., så din kan nog gå för ungefär 60 000kr. i mina ögon iallafall!

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Min tanke är att högerstyrda exemplar utav modeller som inte är ovanliga som vänsterstyrda är betydligt kallare på marknaden än av modeller som är ovanliga som vänsterstyrda.

Jag personligen skulle inte köpa en högerstyrd s14 om inte priset var löjligt lågt.

Member juhaaans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Bil
    S13, R34

Standard

Max 40 000:- tror jag

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2011
    Bil
    S13, S15

Standard

Citat Ursprungligen postat av NizmO_no1 Visa inlägg
    Min tanke är att högerstyrda exemplar utav modeller som inte är ovanliga som vänsterstyrda är betydligt kallare på marknaden än av modeller som är ovanliga som vänsterstyrda.

Jag personligen skulle inte köpa en högerstyrd s14 om inte priset var löjligt lågt.
    Tack för inputs, personligen tycker jag att de är ganska ovanliga(4 st på blocket, 78k, 88k, 93k och 115k) hehe. Men det finns säkert mer om man söker runt på nogs osv.
    Citat Ursprungligen postat av NeeX Visa inlägg
    En vänsterstyrd s14a i bra skick brukar gå för runt 70-80 000kr., så din kan nog gå för ungefär 60 000kr. i mina ögon iallafall!
    Tack.

Jag hade räknat med 60.000kr. Fler får gärna skriva vad ni skulle ge för en s14a. Försök att vara så objektiva ni kan..

Mvh

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

Vill man ha en högerstyrd billigt är det väl bara köpa en från england direkt?
    Därför jag inte förstår varför det skulle klassas som unikt med en högerstyrd s14.

Känns bara jobbigt att behöva backa i drive in, köra över på motsatta sidan för att se om det är någon i vägen vid omkörning osv osv. Därför tror jag priset sjunker rejält. Gäller att kunna vänta på rätt köpare annars.

Lycka till!
    Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
    tecman möter mr. Holset Förra projektet
    Facebook ---- Garaget.org sidan

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2011
    Bil
    S13, S15

Standard

Citat Ursprungligen postat av tecman Visa inlägg
    Vill man ha en högerstyrd billigt är det väl bara köpa en från england direkt?
    Därför jag inte förstår varför det skulle klassas som unikt med en högerstyrd s14.

Känns bara jobbigt att behöva backa i drive in, köra över på motsatta sidan för att se om det är någon i vägen vid omkörning osv osv. Därför tror jag priset sjunker rejält. Gäller att kunna vänta på rätt köpare annars.

Lycka till!
    Jag har inte skrivit att det klassas som unikt med en högerstyrd bil, utan undrar mest hur mycket lägre i pris de ligger. Eftersom vänsterstyrda ligger så pass lågt i pris(78-115k) så hade jag räknat med iallafall 60.000kr, dvs 20.000kr under normalt pris.

Nu är inte jag den som bestämmer efterfrågan och kan därmed inte Bestämma priset, utan jag uppskattar bara vad jag tror.

Edit: Tack!
    Senast redigerat av Kollan den 2013-04-21 klockan 16:59.

Member peder_nilssons avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Du kan hitta en s14a under 35k i England med någorlunda bpu grejer.

Slå in ec1 som postkod på pistonhead så får du upp s14 nära London.

Hittar du en bil nära London så räkna med 10-15kr för resa samt inreggning i Swe och tillbehör.

Vi hamnar runt 50 000kr max.... Inreggad och klar.

Räknar generellt med runt 10-15 för allt runt om. Kan variera beroende på resor osv och bensin förbrukning bla bla

Mvh Peder

Ps då har jag bjudit polarn på resan för det är en oskriven regel
    Senast redigerat av peder_nilsson den 2013-04-21 klockan 21:26.
    Peder Nilsson #1774

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2011
    Bil
    S13, S15

Standard

Citat Ursprungligen postat av peder_nilsson Visa inlägg
    Du kan hitta en s14a under 35k i England med någorlunda bpu grejer.

Slå in ec1 som postkod på pistonhead så får du upp s14 nära London.

Hittar du en bil nära London så räkna med 10-15kr för resa samt inreggning i Swe och tillbehör.

Vi hamnar runt 50 000kr max.... Inreggad och klar.

Räknar generellt med runt 10-15 för allt runt om. Kan variera beroende på resor osv och bensin förbrukning bla bla

Mvh Peder

Ps då har jag bjudit polarn på resan för det är en oskriven regel
    Yes jag har gjort en beräkning med flygbiljetter, hyrbil, taxi, mat, bensin, diverse broar som kostar m.m.
    Hamnade runt 10.000 då.

Helt klart intressant.

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13, R32

Standard

Jag tror att du måste locka med ett lägre pris för att få någon att välja högerstyrd istället för vänsterstyrd, då det mesta i vårat land är anpassat för att köra på höger sida av vägen och för att det finns ett utbud med vänsterstyrda bilar.

Personligen skulle jag betala några tusen mer än vad det skulle kosta att åka till england och köpa en bil där, om det nu bara var bilen jag var ute efter. Tar ju en del tid, och ev semestar dagar osv att åka iväg. Bra mycket smidigare att köpa en reggad bil i sverige.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •