Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Mappning av hos maxxtuning

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

där ser man

Member
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bil
    S13, S14a

Standard

Grattis! Nu blev man motiverad att ta tag i sin egen. Du fick till det med spolarna eller kör du original fortfarande?

Member
    Reg.datum
    Jun 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av SQD Visa inlägg
    Åfan! Fick höra från någon som jobbat på firma som har bänk att rekordet med Z32-filter var tre pull i bänken, sen var det dåligt Som jag fattade det gillade inte filtret E85 alls.. men men, spännande! Jag har ju själv mappning kvar och kör även på Z32 filter och original ledningar, dock en Walbro 450 lp/h som flödar mer än den Stealthpumpen du har.. Kör även 2200cc spridare.

Vet inte riktigt hur jag ska göra, om man vågar testa med Z32-filtret eller om man ska byta till ett stålfilter ändå..
    Ja körde med z32-filtret hela förra året och det fungera. Jag har dock inte öppnat det och sett hur det såg ut, köpte ett nytt z32 filter till i år. Hoppas det ska fungera 2200cc spridare? Hur mkt tänkte du köra på i hk?

Member
    Reg.datum
    Jun 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av mojje74 Visa inlägg
    jag tog 576 whp så du släpar lite ännu per
    Haha jag vet mojje! Får se om detta håller för lite drifting Tror det kan vara ganska maxaat dock..

Member SQDs avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av perhermansson Visa inlägg
    Ja körde med z32-filtret hela förra året och det fungera. Jag har dock inte öppnat det och sett hur det såg ut, köpte ett nytt z32 filter till i år. Hoppas det ska fungera 2200cc spridare? Hur mkt tänkte du köra på i hk?
    Jag har tänkt så långt över 500 whp jag kan komma, men anledningen är att jag ville ha Injector Dynamics-spridare, och de har bara antingen 1000cc eller 2200cc att välja på, och jag ville inte köra 1000cc + högt grundtryck för att det skulle räcka till, då tar ju pumpen slut tidigare. Och ID2000 är nog de bästa spridarna man kan köpa

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2009
    Bil
    S13, R33

Standard

Den är väl inte 4wd bilen va?

Då har han kopplat ihop rullarna nu alltså...

Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av SQD Visa inlägg
    Jag har tänkt så långt över 500 whp jag kan komma, men anledningen är att jag ville ha Injector Dynamics-spridare, och de har bara antingen 1000cc eller 2200cc att välja på, och jag ville inte köra 1000cc + högt grundtryck för att det skulle räcka till, då tar ju pumpen slut tidigare. Och ID2000 är nog de bästa spridarna man kan köpa

id 2000 är absdolut INTE den bästa spridaren du kan köpa, det är samma spridare som bosh 2200 och bosh 2200 och 1600cc är inte bra då det är en gas spridare, när dom används för hård körning och soppan och dom blir varma så tappar dom i cc flöde, maxxtuning har gjort omfattade test med bosh 1600/2200cc spridaren i deras flödesbänk och fått fram resulaten.
    Bosh håller på och försöker ta fram en spridare som är helt kompatibel med e85 men än så länge finns bara seimens 2450cc som är den bästa på marknaden om du skall ha stora spridare, annars är precision 1200cc den bästa, den flödar 1240cc typ vid 3 bar och ca 1300cc vid 3.5bar, kör med denna spridaren själv och är grymt nöjd, finns i alla storlekar mot fuelrailen.

Flesta spridarna som är 1600cc i dag tex bosh/precision mfl är samma spridare så samma fel på dom, finns inte så många "olika tillverkare av spridare" , dock finns den gamla precision 1680cc spridaren på marknaden som beggad "görs inte längre" den är e85 kompatibel men är fruktansvärt laggig/seg därav produktions stopp av den, körde den i min s14 och den funkade ok om man lät den gå lite fetare på tomgång, jag lyckades även bes med den men vart lite orolig och svajig på tomgången då men det spelar ju ingen roll just för bes.

//M
    Senast redigerat av GT-R_mojje den 2013-05-12 klockan 07:06.

Member SQDs avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av mojje74 Visa inlägg
    id 2000 är absdolut INTE den bästa spridaren du kan köpa, det är samma spridare som bosh 2200 och bosh 2200 och 1600cc är inte bra då det är en gas spridare, när dom används för hård körning och soppan och dom blir varma så tappar dom i cc flöde, maxxtuning har gjort omfattade test med bosh 1600/2200cc spridaren i deras flödesbänk och fått fram resulaten.
    Bosh håller på och försöker ta fram en spridare som är helt kompatibel med e85 men än så länge finns bara seimens 2450cc som är den bästa på marknaden om du skall ha stora spridare, annars är precision 1200cc den bästa, den flödar 1240cc typ vid 3 bar och ca 1300cc vid 3.5bar, kör med denna spridaren själv och är grymt nöjd, finns i alla storlekar mot fuelrailen.

Flesta spridarna som är 1600cc i dag tex bosh/precision mfl är samma spridare så samma fel på dom, finns inte så många "olika tillverkare av spridare" , dock finns den gamla precision 1680cc spridaren på marknaden som beggad "görs inte längre" den är e85 kompatibel men är fruktansvärt laggig/seg därav produktions stopp av den, körde den i min s14 och den funkade ok om man lät den gå lite fetare på tomgång, jag lyckades även bes med den men vart lite orolig och svajig på tomgången då men det spelar ju ingen roll just för bes.

//M
    Det stämmer faktiskt inte (från det jag fått lära mig) - visst, Bosch 2200cc och ID2000 är i grunden samma design, men det är inte samma spridare. ID2000 tillverkas för Injector Dynamics av BOSCH Motorsport, och Bosch 2200cc NGI2 EV14 kommer från Bosch OEM-produktion för just standardbilar som körs på naturgas. Som du säger har många haft problem med att NGI2-spridarna krånglar en del och t.om går sönder när de utsätts för mycket värme, något som inte händer med ID2000, därav det inte alls rättvist att ta Bosch 2200cc EV14 och säga att de är ID2000. 2200cc EV14 får man för under tusenlappen st, och ID2000 kostar nästan 7k för fyra st, och ännu mer i Sverige (strax över 2000 kr/st). Hade det verkligen varit exakt samma spridare så hade det väl knappast funnits en marknad för IDs spridare. Sen att de är i det dyra spektrumet ska ingen sticka under stol med, men det är knappast så att det är en dålig produkt.

Jag var också en av de som trodde att NGI2 EV14 2200cc och ID2000 var samma spridare, men det har jag fått höra från flera personer som mappar och bygger motorer, att det inte är, och att det inte går att jämföra dem rakt av.

Det jag vet är dock att för ett par år sedan fanns ID1600, som hade problem med att de flödade mindre när det blev varmt/soppan blev varm, således tog ID bort produkten och säljer nu bara ID1000 och ID2000.

Det är iaf vad folk sagt till mig, och det jag läst bekräftar det.

Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

Tyvärr så är det som jag skrev ang id2000 den tappar i flöde precis som 2200, och maxxtuning som har rigg för att testa och har testat säger samma sak,slå dom en signal och hör med dom så får du se ,

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2012
    Bil
    S13

Standard

Men vänta lite nu, varför snurrar framhjulen? inte fasen är den 4-hjulsdriven?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •