Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: driftbash från gröndal nu i söndags:)

Senior Member M.Persson-89s avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13

Standard driftbash från gröndal nu i söndags:)

Riktigt rolig dag så man blev me på lite film också efterlyser lite folk här ifrån nogs som också vill leka av sig!

http://www.youtube.com/watch?v=M5mk0...e_gdata_player
    Gilla gärna våran facebook sida "Tire smoke generation" .
    http://www.garaget.org/?car=220306
    http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Var där på Driftbash #1 och blev lite sugen att testa, dock har min kärra en bit kvar innan den hittar ut ur garaget så får vänta ett tag till

Member Tomskes avatar
    Reg.datum
    Dec 2009
    Bil
    S13, S14a, S15

Standard

hur mycke ladd bör man ha för att de ska vara lönt o sladda runt där?man e bra sugen ass!

Member
    Reg.datum
    Jan 2012
    Bil
    S13

Standard

Har planerat körning där flera gånger, men alltid är det något i vägen...
    Verkar som att jag kanske kan börja greja med bilen nu, så jag ska försöka åka till Gröndal någon gång i år!

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tomske Visa inlägg
    hur mycke ladd bör man ha för att de ska vara lönt o sladda runt där?man e bra sugen ass!
    Skulle tro att du kommer långt med en steg 2 maskin och 1 bar men effekt är inte det viktiga och gissar att en svetsad diff eller s14 diff räcker för en original bil t.o.m

Är en lågfartsbana av det jag sett o hört hittills.

Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13, R32, Annan

Standard

Jag var där men meckade mest..
    Man klarar sig på steg 2. Jag körde 1bars ladd och kan koppla samman några kurvor så det räcker .

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

miatorna tar ju _nästan_ hela banan varvet runt på ställ och dom har inte mer än 150hk i sina, dock så väger dom 900kg men endå!

Jag länkar alla kurvor hela varvet utan problem med steg3 på 1bar. Man kör 2an hela varvet runt, men man skulle vilja få i 3an ibland tex på rakan men då räcker inte pulvret till om man inte took dumpar kopplingen, vilket känns sådär

Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13, R32, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg
    miatorna tar ju _nästan_ hela banan varvet runt på ställ och dom har inte mer än 150hk i sina, dock så väger dom 900kg men endå!

Jag länkar alla kurvor hela varvet utan problem med steg3 på 1bar. Man kör 2an hela varvet runt, men man skulle vilja få i 3an ibland tex på rakan men då räcker inte pulvret till om man inte took dumpar kopplingen, vilket känns sådär
    Dock får han kasta som en dåre för att det ska fungera Det går såklart men man får kötta rätt hårt.

Hm undrar ifall steg 3 verkligen är för mig då eftersom jag pressar 2an fullt ut med steg 2 :S Kanske blir bättre bottendrag med steg 3 ?

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Scoore Visa inlägg
    Dock får han kasta som en dåre för att det ska fungera Det går såklart men man får kötta rätt hårt.

Hm undrar ifall steg 3 verkligen är för mig då eftersom jag pressar 2an fullt ut med steg 2 :S Kanske blir bättre bottendrag med steg 3 ?
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Snarare sämre bottendrag med steg3 då man kör med större turbo? Jag har inte fullt ladd förren 4000rpm typ.

Men jag kör 2an hela varvet runt och den räcker precis till, men det går ju på varvstoppet lite här och där.. Som sagt vill gärna lägga i 3an på rakorna, men den orkar inte

Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13, R32, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Snarare sämre bottendrag med steg3 då man kör med större turbo? Jag har inte fullt ladd förren 4000rpm typ.

Men jag kör 2an hela varvet runt och den räcker precis till, men det går ju på varvstoppet lite här och där.. Som sagt vill gärna lägga i 3an på rakorna, men den orkar inte
    Nej jag tänkte jag vill ha steg 3 så jag kan mosa på lite mer på banan..t.ex Gröndal,men eftersom du säger att den inte orkar med steg 3 så verkar det onödigt för min del nu att skaffa det :P
    Tänkte om man fick en annan fördel med steg 3?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •