Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nissan 200sx s13 med Saabmotor (Intressekoll)

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2012
    Bil
    S13, Annan

Standard Nissan 200sx s13 med Saabmotor (Intressekoll)

Hej. Vill kolla intresset för detta inte riktigt färdigställda projekt. Ska ha kvar den några veckor till och koppla lite till el och fixa några småsaker. Det lutar åt eventuell försäljning ganska snart.

Har haft ett annat projekt i huvudet så länge nu att jag vill påbörja det istället och känner tyvärr ingen glädje i denna längre. Kommer säkert att ångra mig kraftigt..

Köpte bilen förra hösten och rev ut den gamla CA18 som satt under huven på den då. Lådan svetsades om med saabsvep för att passa motorn.

Motorfästen byggdes. Fick ett tråg svetsat som funkar kanon. Sen är det massa runtomkringsaker som har ordnats för att passa såklart.

Motorn är en original 2.0T 185hk fast nu med maptun steg 3 (265 hk) så den flyttar på sig bra i denna lätta karossen. Jag KANSKE besiktigar med motorn innan jag säljer den. Det ska inte vara några problem alls då den är inom effekt-/vridmomentsnormerna.

Den är inte byggd för utställning. Den är byggd för att köras med.
    Karossen är inte tipptopp. mycket småbucklor och repor samt att framskärmarna är rätt misshandlade. rostlagad men det finns några småställen till som böhöver svetsas. Inuti är det plåtrent och två sportstolar. original stötdämpare med 40mm sänkningssats. konidämpare bak.

Länk till den: http://www.garaget.org/?car=309505

fälgar på bild medföljer ej. Dock så får du med likadana fast smalare 7.5or TE37 kopior som satt på min saab innan: http://www.garaget.org/?car=119289
    en av fälgarna saknar däck.

Pris: 30 000 eller högsbjudande.

Har missat massor men ni kan gärna höra av er med frågor och få lite info vad som återstår att göra med den osv. Den har provkörts och allt lirar.

Hör av er på telefonnr: 073 56 36 726

Finns i Göteneområdet (Kinnekulle)

Member
    Reg.datum
    Mar 2012
    Bil
    S13, Annan

Standard

Hade nog varit intressant om den varit reggad och klar med motorn så det inte ska vara några problem med besiktningen. Jävligt bra motorer det där.

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2012
    Bil
    S13, Annan

Standard

tanken är att jag ska göra det på semestern som börjar nästa vecka. uppdaterar tråden när detta är gjort.

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2011
    Bil
    S13

Standard

Hur går det med projektet?

Skickat från en slamsug

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer