Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: s14 "bluddrar" vid ca 4000varv

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2012
    Bil
    S13

Standard s14 "bluddrar" vid ca 4000varv

hej! har lite problem med min s14 med sr20det motorn vid sista drifting körningen så fick den helt plötsligt för sig att gå dåligt vid gaspådrag vid ca 4000varv men när man står still o varvar går den hur fint som helst..

har bytt stift(dom va väldigt sotiga) ,kollat alla kablar,slangar,gjort rent lmm men ingen skillnad samt så har ja mätt upp tändspolarna dom låg mellan 1,1-1,3 ohm om de nu är rätt?

i övrigt så är motorn smidd med nistune styrsystem

någon som har nått tips på va de kan vara ? har googlat en del och som de låter finns de fler med liknade problem men har ej kommit lyckats lura fram nått svar på va det kan vara för nått.

tacksam för tips
    mvh

Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Får du laddtryck som normalt eller? Jag menar stilla stående så laddar den ju inte mycket för att varva upp men 4000 varv på körning så borde det väl närma sig max laddtryck och kommer inte det som planerat så lär det gå fett och sota och mest troligen gå allmänt dåligt och blödra.

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Micksey Visa inlägg
    Får du laddtryck som normalt eller? Jag menar stilla stående så laddar den ju inte mycket för att varva upp men 4000 varv på körning så borde det väl närma sig max laddtryck och kommer inte det som planerat så lär det gå fett och sota och mest troligen gå allmänt dåligt och blödra.
    hm när du säger de så har ja för mig att laddet inte va mer än 0,4...efter lite mer kollande så hitta ja även den här,hade en brand i bilen för ett par år sen så lite saker blev varmt o smälte men bilen har funkat fint tills nu men frågan är om den här har gett upp nu ? va ja kan få fram så är det en tändmodul men hittar ingenstans man kan köpa en sån förutom på ebay?! och frågan är om bilen verkligen skulle funka i huvudtaget om denna är paj?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Member
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Det låter som samma problem som man får på rb motorerna. Då är det små sprickor i tändspolarna så gnistan kryper ut i toppen istället, vet inte om sr20 lider av samma problem men det blir ungefär samma symtom som du beskriver på min rb25. Köpte blå silikon på macken och kletade in dom i så funkade dom prima sen igen.

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av jänkdräparn Visa inlägg
    Det låter som samma problem som man får på rb motorerna. Då är det små sprickor i tändspolarna så gnistan kryper ut i toppen istället, vet inte om sr20 lider av samma problem men det blir ungefär samma symtom som du beskriver på min rb25. Köpte blå silikon på macken och kletade in dom i så funkade dom prima sen igen.
    testade o slå eltejp runt spolarna men de blev ingen skillnad ,laddtrycket funkar som de ska,kollat alla kablar o slangar igen men allt ser ut som de ska..testade o koppla in datorn men där fick ja inte fram nå vettigt,testat o koppla bort dumpen men ingen skillnad där heller.. börjar få slut på ideer ..bensin får den och det det luktar som den får för mycket..

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2012
    Bil
    S13

Standard

juste, är ja lugn på gasen så går det att varva ur den hur fint som helst men trycker ja fullt börjar den bluddra o smälla..några mer tips?

Hall of Fame Legend MikeTakeaHikes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Soppaslangarna i motorrummet bytta?
    Mina hade gett med sig så jag fick byta dem.
    #167 Mikael G, Stockholm
    Moderator - NOGS.SE

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •