Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Apexi Power FC, mager blandning.

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13, R32

Standard Apexi Power FC, mager blandning.

Hallå!
    Har precis fått igång bilen efter fyra år. Nu mera sitter det ett power fc l jetro istället för original ecu.
    Har ställt in sprutet för dom nya spridarna och för z32 lmm. Man ska låta bilen stå på tomgång i 30 minuter för att pfc't ska lära sig tomgången. Problemet är att min bbl visar 20 - 22 i afr, och det är väll magert som järnspikar? Hur är startmappen på pfc't? Kan man justera detta så att man kan köra den där självlärnings proceduren. Har inte vågat ha igång bilen efter det att jag såg afr värdet. Någon som är haj på pfc och kan hjälpa till?
    Skulle vara skönt om man kan köra självlärningen innan man åker på mappning. Iofs billigare med en halvtimme extra hos mapparen än o bygga en ny motor.

Mvh albin

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

har aldrig hört att power fc är adaptivt ?

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13, R32

Standard

Citat Ursprungligen postat av mojje74 Visa inlägg
    har aldrig hört att power fc är adaptivt ?
    The PowerFC manual states to start the car, ensure no errors are present and let the car idle for at least 30 minutes. During this idle period wait about 10 minutes, turn on the air con, wait another 10, turn on the demister, wait another 10 minutes or so and then your car is ready to drive. If you short cut the self learn idle procedure once the car is turned off and back on again it will simply stall each time. If this occurs you must factory reset it again and do the procedure from the start.
    Så är bara för tomgången.

Till frågan så var det inga problem o ta en sväng med bilen, gick bra vid lite gaspådrag.
    Var nog bara jag som var lite nervös, var ju ändå 4 år sedan förra upstarten.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •