Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Göteborg - "Cruising" med avslut vid Lygnern 31/8 alt 1/9 + Grillning efter

Senior Member flovvs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard Göteborg - "Cruising" med avslut vid Lygnern 31/8 alt 1/9 + Grillning efter

Tjena,

Årets tur på slingriga vägar går av stapeln den 31e Augusti alternativt den 1e September om vädert är dåligt den 31e. Skulle det även vara dåligt väder den 1e så ställs det hela in då det inte är kul att åka om kring på blöta vägar.

Siktar på att ta tre pauser på vägen, ink lite tankning, och sen avsluta med grillning.
    Ha gärna full tank redan från start så vi kan unvika att hoppa in på mackar lite här och var pga soppatorsk.

Walkie talkie kan vara fint att ha med sig i bilen när vi kör. Varit lite dåligt med det senaste gångerna, tror bara vi var två pers faktistk, till skillnad från tidigare när 3/4 har haft med det.
    Tips för dom som inte har en Walkie Talkie och tänker köpa en, köp INTE den billigaste, utan köp minst nått "i mitten", då den billig är billig av en anledning, det har visat sig om och om vid såna här tillställningar

När det kommer till grillningen så finns grill, ketchup och tror senap finns också.
    Ta med nått att grilla, men hoppa över stora flintstekar, då dessa tar upp rätt mycket plats på grillen. Korv eller nån liten köttbit/kyckling är smidigast.
    Lite snacks och nötter tror jag vi har dock får läsk eller annan dryck medtagas, undvik dock nått med alkohol då vi kör bil, och inte festar.
    Som förra året finns det nog chans att köpa lite grillmat mm under färden om man glömt eller vill komplettera med nått.

NOTERA: Eventuellt kanske klubben sponsrar med lite grillkorv mm, återkommer om detta.

Bada gör man ca 100m i Lygnen så ta med badbrallor och handduk. Rätt kall sjö, men kan vara riktigt fin om det varit varmt en stund så den värmts upp.

Rutt
    Inte klar än, men som alltid så blir det INGEN motorväg, om jag inte kommer på att vi skall göra en snabb transport precis i början då, har inte bestämt än.

Bilar
    Om man inte har sin Nissan i ordning (annan sportbil går också bra) åk då hellre med polaren i sin sportbil istället för att hänga med i sin vardagsbil. Inget regel jag tänkt sätta och hålla stenhårt på, men jag tycker det blir roligare om man gör med sin entusiastbilar än tex att komma med sin gamla Ford Scorpio sen även att sportbilarna brukar ha bättre väghållning och bromsar.

Bjuda med andra
    Om någon har en polare som vill hänga med i sin egna bil, som som inte köra Nissan eller är med i klubben (då har man nog en Nissan i för sig också), skicka mig ett PM eller ring och kolla med mig då är ni snälla. Det har hänt att folk bjuder in polare (till och med polaren bjuder in en polare) utan att säga till och sen kommer denna sent och alla får vänta.
    Jag vill ha koll på vilka som åker med, var det gäller folk i klubben eller polare.

Hålla avstånd
    Kom ihåg att hålla lite avstånd till bilen framför, ibland kan det ju gå lite fortare när vi kör och då måste man ibland även behöva bromsa väldigt snabbt. Tidigare år fick jag faktiskt ta och stanna hela karavanen och saga till han (Ja max, det var du ) i bilen bakom mig att han skulle hålla avstånd, han låg som en tokkär hemroder i rumpan på oss!! Vi vill inte ha några olyckor.

Vädret
    Har kollat på vädret och just nu ser det faktiskt inte så bra ut, men det är ju några dagar kvar så vi får se. Skulle det blir skitväder på lördagen (31e) så siktar vi på söndagen (1e) istället och är den också kass så ställer vi in det hela och funderar på senare tillfälle, då det inte är kul att köra i spöregn, men är det bara torrt så kör vi!

Info:
    Samling på IKEAs parkeringen i Kållered (parkeringen närmast OKQ8) som tidigare år.
    TID: 10:00 - Datum: 31e Aug (1e Sept reserv)
    Försök att komma i god tid.

Sträcka: Inte klar än
    Pauser: 3st (minst en i mitten med tankmöjlighet)
    Fika: Kan bli fina på en av pauserna, får se hur det blir med det.
    Bra att ha med: Walkie talkie

Väder: Yr.no
    Vi kommer att ta pause efter körde km enligt fölande:
    Inte klart än.

Uppdatering:

• INSTÄLLT !!

Finns andra frågor så är det bara att fråga.
    Om ni vill ha mitt nummer, skicka ett PM så svarar jag.
    Är det något jag missat, skrivit fel eller kanske bara stavat fel så får ni gärna säga till
    Mvh Stefan

Ps. Har du inte läst hela texten, utan bara skummat igenom den, var då snäll och läsa om hela utan att skumma
    Senast redigerat av flovv den 2013-08-26 klockan 21:31.
    Stefan Kaltén #574

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Var snäll och meddela om ni har tänkt att komma så skriver jag ner alla i detta inlägg.

Följande skall med i följande bilar:
    1. Stefan (flovv)
      Skyline r33 GT-R

Extra passagerare som vill åka med nånstans tror jag:

Kommer kanske:

Kommer inte:
    Stefan Kaltén #574

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Inställt !!
    Stefan Kaltén #574

Member
    Reg.datum
    Mar 2013
    Bil
    S13

Standard

.

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2010
    Bil
    S13

Standard

Helt inställt eller framflyttat?

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Tjena,

Det blev inställt de planerade datumet.
    Som det ser ut nu så blir det av den 14e/15e Sept istället.
    Planerar på att lägga ut ny tråd i veckan.

/Stefan
    Stefan Kaltén #574

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2010
    Bil
    S13

Standard

Låter kul det här!

Reg.datum
    Jan 1970