Läcker gummitätningarna under spridarna kommer du se att det blir blött runtomkring eftersom det då läcker soppa.
Har läst om många som kör utan plastbitarna längst ner på spridarna som det verkar fungera åt.
Men vad jag ser i tråden så verkar den ju snarare gå fett än snålt.
Varför börja kolla spridare etc?
Går den fett så kolla så det inte är läckage i tryckrör, mellan lmm och turbo.
Soppatryck under belastning etc.
Ja dom läcker inte för det är helt torrt runt det området och resten av motorn.
Nu börjar jag känna mig lite vilsen och dum, vad får er att tro att den går fett? När afr ligger 14.7 vid tomgång och när jag cruisar lugnt och sen när jag gasar full gas och laddet kommer så ligger afr på 13-13,7? Borde inte det vara snålt?
Senast redigerat av mickius den 2013-10-23 klockan 11:52.
Nissan 200sx s13
Så här ser min btr ut
Senast redigerat av tecman den 2013-10-23 klockan 14:41.
Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
tecman möter mr. Holset Förra projektet
Aha, jag är dålig på det där med lambda men nu är då så att min bredbandare visar i afr så då tyckte jag det var enklast att skriva det. Det är en bensinare och jag kör på 98.
Nej jag har inte testat under belastning ännu. Tänkte att det kan vara roligt att ta ut spridarna och kolla och se hur dom ser ut. Ska ta och lämna in dom nu i veckan och få dom testade. Jag gillar att ha saker under kontroll och vet att dom fungerar som dom ska.
Sen tänkte jag sätta ihop allt igen och testa även det du föreslog Tecman. Följa btr under belastning. Uppskattar all hjälp jag kan få här. Ni är guld värda för en lekman i garaget![]()
Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
tecman möter mr. Holset Förra projektet