Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Jordledning batteri, oxid/rost. Bilder!

Member luuundhs avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Bil
    S13

Standard Jordledning batteri, oxid/rost. Bilder!

Hej!

Tänkte höra med er som flyttat batteriet bak till bagaget om ni varit med om något liknande som jag fått i min bil.

Min s13 hade redan fått batteriet flyttat då jag köpte den, då var hela reservhjulsbaljan full med rost och vit oxid. Gjorde vid detta inför 2013 och lackerade den då rostfria plåten.

Men! Nu när säsongen var slut såg jag till min förvåning att rosten och den vita oxiden börjat leta sig fram igen. Är detta något som någon annan råkat ut för?

Har 2 bilder på eländet:

Alla tips välkomnas!

Mvh Markus

Member
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

har det vart rost där innan så kommer det ju tillbaka efter ett tag, hur lång tid det tar beror på behandling.

hur mycket slipade du bort? använde du nån rostomvandlare? har du rostskyddat skarvarna "under/innifrån"? vad använde du för färg?

som sagt, rost är underligt, vill du inte lägga ner allt för mycket jobb så är det bara att slipa ner lite lätt och måla på en gång per år.

Member luuundhs avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Bil
    S13

Standard

Ja, rost är inget kul alls. Jag slipade ner all rost med liten vinkelslip med lamellskiva. Målade sen allt med Carosol body spray.

Men med tanke på all vit oxid som bildas där det rostar så misstänker jag att batteriet är inblandat i det hela. Det gamla batteriet som satt på när jag köpte bilen var alldeles oxiderat kring polerna, hade det pulvret överallt i bagaget då.

Har länge funderat på om det kan vara dålig kontakt mellan batteri och stomme på bilen. Ska byta plats på den nu i vinter hade jag tänkt.

Men kändes bäst att höra här om någon råkat ut för något liknande, alltid kul att höra andras teorier innan man börjar tycker jag.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •