Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Olika modeller?

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2013
    Bil
    S13

Standard Olika modeller?

Hej, först och främst är jag förmodligen i fel forumsdel, men jag hittade ingen passande så det fick bli här.

Detta kan ses som en dum fråga men jag har sökt själv efter svar flertal gånger utan lycka nu.

jag har kollat efter en S13 i ett par månader. När jag kollar på bilder på s13's så ser jag att vissa är långa och smala medans andra är kortare, vissa kortare och högre (ser det ut som iaf). Vad är skillnaden på dessa? Är det från olika tillverkare eller något sånt?

Jag verkligen ÄLSKAR den modellen som ser kortare och högre ut, det är exakt vad jag letar efter! men var kan jag hitta den!?

Jag länkar till lite bilder istället för jag antar att ingen förstår vad jag menar .. Jag äger ingen av dessa bilder utan alla är tagna från en snabb sökning på google.

Här är två av alla exempel på vad jag vill ha! det finns flera som också ser liknande ut, det kanske bara är en kameravinkel som får dom att se högre ut?

Exempel korta:

Exempel långa

Väldigt tacksam för svar!!!

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Kort sagt är den med hatchback och pop up lampor en RS13 medan sedanmodellen är en PS13, exakt samma bottenplatta och egentligen samma bil förutom utséende och motorer beroende på marknad.

I Sverige såldes endast RS13, och PS13 vet jag inte alla länder men vanliga runt om i världen iaf.

Edit: Värt att tillägga är att frontdetaljerna är fullt utbytbara mellan modellerna vilket du ser på dina bilder, har en sedan pop up lampor och vice versa är det inte från fabrik (finns ev. nån special som Nissan tillverkade, dock osäker exakt hur det var).
    Senast redigerat av NizmO_no1 den 2014-01-09 klockan 21:35.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av NizmO_no1 Visa inlägg
    Kort sagt är den med hatchback och pop up lampor en RS13 medan sedanmodellen är en PS13, exakt samma bottenplatta och egentligen samma bil förutom utséende och motorer beroende på marknad.

I Sverige såldes endast RS13, och PS13 vet jag inte alla länder men vanliga runt om i världen iaf.

Edit: Värt att tillägga är att frontdetaljerna är fullt utbytbara mellan modellerna vilket du ser på dina bilder, har en sedan pop up lampor och vice versa är det inte från fabrik (finns ev. nån special som Nissan tillverkade, dock osäker exakt hur det var).
    Det där blev jag skolad om här på forumet en gång...

Japan fick Sedan med vanliga lysen (Silvia)
    Japan fick Fastback med popup (180sx)
    Usa fick Sedan med popup (240sx Coupe)
    Usa fick Fastback med popup (240sx Fastback)
    Europa fick Fastback med popup (200sx)

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2013
    Bil
    S13

Standard

Tacksam för svaren, då ska jag väll börja kolla på hur man får hem en 240sx coupe snart då !

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2013
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av NizmO_no1 Visa inlägg

Lite sent att svara nu men jag läste inte riktigt din edit tidigare :/, jag har letat som ett as senaste veckorna och sett ett antal ps13 med popuplysena i på säljforum i USA. Men det går alltså att köpa en s13 silvia och köpa något relativt enkelt kit för pop-up ?

Isåfall är det väldigt bra nyheter för jag har inte brottom att köpa bil utan jag väntar på den rätta Då kanske man slipper sticka till USA för dom finns väll lite då och då att köpa här i sverige iaf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •