Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Full bur ifrån apex performance

Member
    Reg.datum
    Apr 2012
    Bil
    S13

Standard Full bur ifrån apex performance

Hejsan

Jag tänkte kolla om det är någon på forumet som har erfarenhet av denna bur.

http://www.apexperformance.co.uk/cat...oducts_id=2083

Då jag också har noll koll på bur bygge sen tidigare så är jag riktig gröngöling när det kommer till detta. Så dumförklara mig om ni vill men om ni kan svara på några frågor jag har så skulle det vara guld värt.

1. Det är ju en skruv bur som jag förstått det som jag länkar om ovan. Bultar man fast den i karossen eller ska plattorna svettsas ändå ?

2. Hur pass bra är en skruv bur gentemot en fullsvettsad bur ?

Då jag som sagt har noll koll på sådant så kollade jag med finess vad de tog för montering samt bur och svaret jag fick var 16000 kr och uppåt. Så de känner jag inte riktigt för. Har ni andra några tips om gällande burar man kan köpa eller hjälp som finns i trakterna runt uppsala.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Jag har en sån i min bil, skaffa den för att jag inte hade möjlighet att svetsa på den tiden och att det var snabbt och enkelt med skruvbur.

Det räcker med att bara bulta i den men att även svetsa plattorna är nog att föredra.
    Sen ger nog inte en skruvbur varken samma vridstyvhet eller säkerhet som en svetsad bur men något bättre än innan blir det ju helt klart.

Jag montera min på 2 dagar men var väl sammanlagt bara några timmar effektiv arbetstid, har hört att endel lyckats fumla och spräcka vindrutan vid montering så det får man tänka på med framdelen.
    Hade även plockat ur majoriteten av inredningen men finns dom som har skruvburar med full inredning.

Member
    Reg.datum
    Apr 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av NizmO_no1 Visa inlägg
    Jag har en sån i min bil, skaffa den för att jag inte hade möjlighet att svetsa på den tiden och att det var snabbt och enkelt med skruvbur.

Det räcker med att bara bulta i den men att även svetsa plattorna är nog att föredra.
    Sen ger nog inte en skruvbur varken samma vridstyvhet eller säkerhet som en svetsad bur men något bättre än innan blir det ju helt klart.

Jag montera min på 2 dagar men var väl sammanlagt bara några timmar effektiv arbetstid, har hört att endel lyckats fumla och spräcka vindrutan vid montering så det får man tänka på med framdelen.
    Hade även plockat ur majoriteten av inredningen men finns dom som har skruvburar med full inredning.

Okej, men det låter ju jätte bra. Jag har mer eller mindre rensat hela bilen snart på all inredning då jag ska gå igenom botten för att kolla rost osv först. Har en bekant som kan svetsa lite men ge sig i kast med en fullbur var inget han kände sig manad att ta på sig dessvärre. Men att bara svettsa plattorna ska nog inte vara ett problem.

Bilen är egentligen bara tänkt att gå på gatan till att börja med så därav så kanske skruvburen är ett bättre val. Får man uppgradera senare kanske när det blir aktuellt

Hur är det med besiktningen då måste jag ta ut den varje gång. Eller kan man åka in och få den in reggad med skruvburen ? Läst något att man bör täcka vissa delar av rören med skydd osv för att den ska godkännas men är det några andra faktorer man ska tänka på ?

Skulle vara skönt att slippa lyfta i och ur varje gång tänkte ja

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Du ska nog kunna regbesiktiga den bara du vadderar dom delar man kan slå i, själv har jag chansat och besiktigat 2 gånger med buren utan anmärkning.

Member
    Reg.datum
    Apr 2012
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av NizmO_no1 Visa inlägg
    Du ska nog kunna regbesiktiga den bara du vadderar dom delar man kan slå i, själv har jag chansat och besiktigat 2 gånger med buren utan anmärkning.

Kanon, då får det nog nästan bli en bur ifrån apex. Får ta en funderare på om jag ska ta fullburen eller bara bakre delen. Ska ju egentligen ha mest för 4 punkts bältena så får se va man ska ta

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •