Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: CA18DET vad ska jag göra?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2014
    Bil
    S13

Standard CA18DET vad ska jag göra?

Hej!
    Ska köpa en ca18det t s13 då den andra skar. Vad bör man tänka på när man stoppar i en och med kylning osv?
    Vill inte att denna ska pajja..
    Tack

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Member luuundhs avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Bil
    S13

Standard

Är det banracing du kör med bilen?

Hade i så fall byggt om tråget för mer volym. Dom rymmer ju endast 3.5L original vilket oftast leder till att oljan bli för varm. Sen som vanligt en ordentlig oljekylare.

Experimenterade själv lite med lagerspel inför förra säsongen då jag hade en del skador på mina lager. Gick upp någon hundradel och efter detta blev mina lager mycket bättre.

Beprövad olja med jämna byten är också satt föredra.

Mvh Markus

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Bra kylare och styrning till dessa är viktigt om man ska köra hårt med bilen, själv kört mycket bana med ca: 300hk och oljan har aldrig varit några problem tack vare stor oljekylare trots standard oljevolym (+ det oljekylaren och slangar rymmer givetvis).

Vattentempen har haft en tendens att stiga för mig efter 5-10 attackvarv på bana trots tjock alukylare men endast gått efter originalmätaren så kan inte svara på hur varmt det faktiskt blir.

Member Axel135s avatar
    Reg.datum
    Jun 2013
    Bil
    S13

Standard

Om du har problem med kylning, montera en oljekyl med elfläkt och dra en seperat luftkanal så den får ordenligt med luft.

Länk: http://4.bp.blogspot.com/_wmsjdHTU4S...h/racecar5.jpg

Men om du inte ska trimma eller/och köra bilen hårt så sätt en billigare oljekylare framför intercooler/kylaren så ska det inte vara några större problem.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •