Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: BlÅst pÅ motorkÖp

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Dalish Visa inlägg
    Först och främst vill ja bara säga att inläggen ni hittat på flashback är ett löst fall där ja vart indragen i något som ja inte har att göra med. Finns en kille vid samma namn och efternamn som bor i stil som är inom de där kretsarna. Har styrt upp allt det där för några år sedan.

Sen gällande detta då!

Tycker de framgår ganska tydligt att ja inte haft med avsikt att "blåsa" någon på något.
    Första av dina bevis på sms konversationen där du skriver om ja kan garantera att det bara är vevlager och vev. Jag svara ja på det. Så det är dom orden ja garanterat dig. Inte vad ja sagt efter de har ja aldrig garanterat. Min vän har fått äta upp detta i efterhand.
    Sen påståendet med kolvar och stakar är lustigt.
    Då ja har bild bevis på komp prov samt att du talade om att du köpt en motor korvarna hade smällt på. Något säger mig att det är du som bluffar hela detta för att få tillbaka pengar eller en viss del pengar.
    Sen har ja varit schysst eftersom du påstår att korvarna är skit och stakarna så har ja fixat kanon fina såna. Eftersom ja gav dig garantier på att lager och vev kan ha rasat så ser ja mig inte gjort ett fel!

Är ja ute och cyklar eller har ja helt galet fel?
    Snälla alltså!!

Ska du ha korvarna och stakarna får du dom. Ja är jävligt mån om mitt ryckte annars hade ja väl aldrig fixat de du påstår ja lurat dig på. Vev och lager sa ja var trasiga.

Rätta mig gärna om ja har fel????

Sen att gå ut med namn på min sambo är oacceptabelt. Även mitt namn också. Det är straffbart dessutom! Kollar man garaget.org tycker folk att det är onödigt!

Du ska ha ett stort tack yosef! Du har precis förstört massor för mig och fått dig själv till en väldigt lågt satt person..

/R

Jag tycker att du är lustig som försöker gömma dig genom attt säga att det inte var du utan någon annan kille vid samma namn vart indraget i flashback. Hade killen samma efternamn, email adress, post nr och hemsida? vilket sammanträffande!

https://www.flashback.org/t643586p1347

Du skrev i annonsen att veven var uppmätt och i bra skick, den hade klarat sig eftersom du hade stängt av motorn efter 2 sec. När jag skulle hämta motorn så ringer du och säger att det inte alls var vevlagerras utan det var turboras, din polare hade tagit isär motorn och kollat detta. Du bytte ut turbon som var med motorn och satte ditt en rasad turbo som du krängde iväg till mig. Nu hade jag en motor som hade vevlaggeras, turboras OCH kolvras. Och din polare som du nämner, han existerar inte för motorn var inte ens öppnad!!!!!

Det här är dina sms där du skrivit att du kommer att ge mig kolvar, stakar samt en vev, medan här sitter du och ljuger om att du bara har lovat kolv och stake.

http://i1230.photobucket.com/albums/...ps948a407d.png

http://i1230.photobucket.com/albums/...ps63c2cc64.png

Låt oss säga att du inte har försökt blåsa mig och du är en hedlig och rak person som är mån om ditt ryckte. Skicka i så fall veven, kolvar och stakar till mig som du har lovat så kan vi glömma detta.

För att bemöta svaret på dina referenser, menar du denna där du har blåst så många att du blev bannad från det forumet?

http://www.wn.se/showthread.php?t=10...ghlight=dalish

Detta är bara ett av ämnen på det förumet, det finns flera trådar om dig där!
    Senast redigerat av rs13_sr20det den 2014-08-05 klockan 12:11.

Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13, R32, Annan

Standard

De refererenserna väger ingenting och tas bort utan förvarning och förklaring.
    Att sen skapa fejkade konton för att komma in i gruppen är ju också ett lågmärke. Du kan hävda bäst tusan du vill att du Inte gjort det. Det är redan uppkollat,och kontot är avstängt från gruppen.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Vilken skojare! Bra att du har samlat tillräckligt med info för att det ska vara svårt för honom att förklara bort detta

Dock gillar jag inte att du lagt ut hans flickväns uppgifter. Hon är ju inte på något sätt inblandad i detta och du kan ju inte rimligtvis säkert utesluta att killen tidigare utnyttjat henne och hennes uppgifter. Jag skulle ta bort den länken....

Lycka till med detta dock och håll oss uppdaterade på hur det går

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Essex Visa inlägg
    Vilken skojare! Bra att du har samlat tillräckligt med info för att det ska vara svårt för honom att förklara bort detta

Dock gillar jag inte att du lagt ut hans flickväns uppgifter. Hon är ju inte på något sätt inblandad i detta och du kan ju inte rimligtvis säkert utesluta att killen tidigare utnyttjat henne och hennes uppgifter. Jag skulle ta bort den länken....

Lycka till med detta dock och håll oss uppdaterade på hur det går

Tyvärr har flera andra råkat ut för denna skojare, han är dessutom med i brottsregistret. Nej jag förstår och förmodligen använder han flickvännens konto då han har blivit bannad själv, men jag har nu tagit bort hennes uppgifter.

Member Ohbergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Bil
    S13, Annan

Standard

http://www.blocket.se/ostergotland/N....htm?ca=12&w=3

55,000kr!!! för den rishögen...
    - Borrad till andra överdim 1986cc... med 84mm borr har man ca 1852cc...
    Han har iaf tagit bort att det är 362whp nu...
    444cc spridare (bottnar runt 1-1,1bar) på 1,8bar... Den motorn är nog minst lika fin inuti som den rasade sr20in...

Kan tillägga att man kan ha bra komptest med kass kolv.
    Jag hade en kolv med sprucket ringland och skadad ring som visade normalt test.
    Nu har han säkert inte gjort något komptest men ändå.

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ohberg Visa inlägg
    http://www.blocket.se/ostergotland/N....htm?ca=12&w=3

55,000kr!!! för den rishögen...
    - Borrad till andra överdim 1986cc... med 84mm borr har man ca 1852cc...
    Han har iaf tagit bort att det är 362whp nu...
    444cc spridare (bottnar runt 1-1,1bar) på 1,8bar... Den motorn är nog minst lika fin inuti som den rasade sr20in...

Kan tillägga att man kan ha bra komptest med kass kolv.
    Jag hade en kolv med sprucket ringland och skadad ring som visade normalt test.
    Nu har han säkert inte gjort något komptest men ändå.

Jag har sagt samma sak till han angående komtestet men han verkar inte vilja acceptera det och det är som du säger , han har förmodligen inte gjort något komptest. Han hade ju också "mätt" veven och den hade ju klarat sig tills jag öppnade tråget och fick det bekräftad att den hade aldrig varit öppnat sedan efter att han hade kört sönder hela motorn. Faktumet är att det satt original packningar för det mesta i den motorn vilket fick mig att dra slutsatsen att den har aldrig tagits isär från fabriken. I annonsen framgick det annat

http://i1230.photobucket.com/albums/...psbb2ee926.jpg

Member SaTNs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Dalish Visa inlägg
    Sen kan ni numera gå in på köp byt sälj för svensk drifting på Facebook och se alla mina referenser
    Några kommer att hamna här också så varsågoda en fb sida med mina referenser kommer också att plockas fram i samband med detta.
    Tråkig tråd!

Jo, jag såg det inlägget på facebook. Den vän som skrev inlägget på facebook var lika kass på att stava och formulera sig som du är.
    Sen lägger ju "Dalish" ut annonser i flickvännens namn.

Kanske fel tänk av mig, men jag skulle åka och hälsa på vederbörande.
    Då han lurat flera sedan tidigare lär det ju inte göra stor skillnad om man skriver något om honom bakom en datorskärm.

Sen är det absolut bra med en upplysning till alla på forumet om hur trött människan är!

Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13, R32, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av SaTN Visa inlägg
    Tråkig tråd!

Jo, jag såg det inlägget på facebook. Den vän som skrev inlägget på facebook var lika kass på att stava och formulera sig som du är.
    Sen lägger ju "Dalish" ut annonser i flickvännens namn.

Kanske fel tänk av mig, men jag skulle åka och hälsa på vederbörande.
    Då han lurat flera sedan tidigare lär det ju inte göra stor skillnad om man skriver något om honom bakom en datorskärm.

Sen är det absolut bra med en upplysning till alla på forumet om hur trött människan är!
    Sant. Det var den enda referensen han fick tag i,och den var inte pålitlig kände jag,så tog bort inlägget helt. 2 gånger dessutom..

Såg sen att Dalish fixat fejkat konto och försökte gå med i gruppen men det ignorerade jag. Dock lyckades han få vad jag bara gissar är sin bror att lägga till han i gruppen.. eller så var även DET ett fejkat konto.
    Jag personligen tycker ändå att det var bra att infon om hans flickvän kom ut så de vet att det förekommer opålitliga annonser från den personen... men det är väl bara jag det.

Skulle vara intressant som sagt att veta vad som står i domslutet jag hittade på lexbase om han. Får väl lägga ut dessa 59kr vid löning och kolla

Member Izuals avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Blocketannonsen borta nu, förmodligen har någon anmält den eller så har han plockat bort den själv pga all "publicitet" nyligen.

Håller lite utkik på diverse siter så fler slipper drabbas av denna pajas.
    Bevisningen från flertalet oberoende sidor mot honom är väldigt övertygande.

Member SaTNs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Bil
    S13

Standard

Scoore, bra att du hängde med i svängarna och uteslöt honom.

men

Jag tycker du ska köra tillbaka motorn och hiva av den utanför där han bor. Få tillbaka pengarna eller ta något annat av värde av honom.

Jag har gjort båda delar när folk försökt snuvat mig på pengar eller prylar. Det ska så ***** mycket till innan oärliga människor åker dit på något så det är bättre lösa det själv tyvärr. Polisen är ett skämt idag, kan dom inte ens hjälpa till rättsligt när man vet att sin stulna bil står i ett visst garage så lär man aldrig få hjälp.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •