Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Oljetrycksgivate s13

Member
    Reg.datum
    Jun 2014
    Bil
    S13

Standard Oljetrycksgivate s13

Tjena, mitt lilla projekt börjat närma sig vad som kan likna körklart iaf snart. Idag när jag droppade oljan så märkte jag att sladden släppt från kontakten till oljetrycksgivaren. Kan man köpa bara kontakten? Eller ska man byta givaren också? Den gamla kontakten e ganska sliten, funkar det utan bara för en provtur? Givaren varnar bara för lågt oljetryck eller? Mkt frågor nu men vill ju ut och provköra och detta e sista hindret nu

Member Axel135s avatar
    Reg.datum
    Jun 2013
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Klamster Visa inlägg
    Tjena, mitt lilla projekt börjat närma sig vad som kan likna körklart iaf snart. Idag när jag droppade oljan så märkte jag att sladden släppt från kontakten till oljetrycksgivaren. Kan man köpa bara kontakten? Eller ska man byta givaren också? Den gamla kontakten e ganska sliten, funkar det utan bara för en provtur? Givaren varnar bara för lågt oljetryck eller? Mkt frågor nu men vill ju ut och provköra och detta e sista hindret nu
    Jag kör med en ej fungerande oljetryckskontakt, har en ny men har inte orkat skruva på den.
    När trycket blir lågt så ska oljetrycks lampan på instrumentpanelen tända.

Jag vet att min har oljetryck, men om du inte har kört med bilen och meckat med motorn hade jag nog väntat tills en fungerande oljetryckskontakt sitter på.

Kontakten kostar 120-150 kronor.
    Senast redigerat av Axel135 den 2014-08-27 klockan 09:56.

Member
    Reg.datum
    Jun 2014
    Bil
    S13

Standard

Om den inte funkar lyser den hela tiden då? Lyckades meka ihop den gamla men har ingen aning om den funkar

Member Axel135s avatar
    Reg.datum
    Jun 2013
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Klamster Visa inlägg
    Om den inte funkar lyser den hela tiden då? Lyckades meka ihop den gamla men har ingen aning om den funkar

Den ska lysa på tändning, och när oljetrycket blir lågt. När motorn är igång ska den vara släkt.
    Jag kan få min lampa att lysa hela tiden men den mäter fortf inget tryck.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •