Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp med oljetillförsel s13!

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2014
    Bil
    S13

Standard Hjälp med oljetillförsel s13!

Tjena!

Jag har bytt ut orginalturbon mot en GT28 (http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/gt..._-sr20det.html).

Tänkte även passa på att byta ut olje och vatten tillförsel.
    Beställde: http://www.mrtuning.se/p/modellanpas...t-ca18det.html

Men jag får fan inte ihop det. Kändes som om m12 bulten gängade fint i blocket och m11 bulten gängade i turbon, men efter några varv slutade m11 bulten att gänga och nu är den kass. Är det så att det skulle varit tvärt om?

Är det någon som har koll på vad det är för gänga in i blocket på ca18det samt in i turbon?

Har letat efter en ny m11 banjobult men inte lyckats hitta någon.

Behöver jag köra med banjobultar eller finns den någon AN-AN koppling jag kan ha mellan slang och blocket/turbon istället?

Hur har ni gjort? Jag skulle uppskatta en detaljerad beskrivning om hur jag ska gå tillväga samt exakt vad för kopplingar jag behöver.

Är även lite oklart för mig vart jag ska koppla vattnet.

Ursäkta om det är en dum fråga, men jag är jävligt grön på det här och just nu känner jag att jag har ingen koll alls.

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Det är för att du har köpt en Kina turbo som inte är likadan som en äkta Garrett som ditt slang kit är till för.

Enklaste sättet är att ta din turbo till en slangfirma och red ut vad det är för gängor och sen få nya slangar.

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2012
    Bil
    S13

Standard

Ska sätta in en org t28 på min ca18det s13 och köpt mr tunings slang kit och
    undrar samma sak. Sitter en plugg under org anslutningen på blocket, kan man koppla in den där och få cirkulation på vattnet? Vore gött å kunna skippa skiten upp till insuget.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •